A A+ A++

Jak mieszkańcy Elbląga postrzegają Elbląskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej? Wyniki badań marketingowych

21.07.2021r. 05:00


Badanie przeprowadzone w drugiej połowie czerwca 2021 objęło dwie grupy respondentów: klientów instytucjonalnych spółki, czyli zarządców nieruchomości, spółdzielnie mieszkaniowe oraz deweloperów, a także mieszkańców – w tej grupie znaleźli się klienci końcowi EPEC (62%) oraz pozostali mieszkańcy Elbląga (38%).

Wyniki badania jednoznacznie pokazują, że marka EPEC jest mocno rozpoznawalna w Elblągu – zarówno wśród klientów spółki, jaki i pozostałych mieszkańców. Wśród klientów EPEC ten odsetek wynosi 96%, a wśród mieszkańców, którzy nie korzystają z usług EPEC – 93%.

EPEC w oczach mieszkańców – solidny i rzetelny

Wizerunek spółki w gronie klientów EPEC oceniany jest zdecydowanie bardziej pozytywnie niż wśród osób niekorzystających z usług EPEC. Spółka przez klientów najczęściej jest określana jako: solidna (75%), rzetelna i godna zaufania (71%), oferująca wysoką jakość usług (68%), dbająca o swoich klientów (65%). Najrzadziej przypisywane cechy to: dobrze zarządzana (38%), nowoczesna (41%) i innowacyjna (45%). Warto podkreślić, że pozytywne skojarzenia są przypisywane częściej niż negatywne – np. nowoczesna 41% – przestarzała 28%.

Klienci instytucjonalni EPEC jako wartości silnie związane z marką wskazali na bezpieczeństwo, jakość obsługi klienta, jakość usług, profesjonalizm, szybkość, niezawodność, solidność. Według respondentów spółka musi popracować nad nowoczesnością, innowacyjnością, rozwojem i nowymi inwestycjami.

Usługi na wysokim poziomie

Zdecydowana większość klientów jest zadowolona z usług EPEC – to aż 88% ankietowanych (30% bardzo zadowolonych, 58% raczej zadowolonych). 77% osób poleciłoby korzystanie z usług EPEC innym osobom (24% zdecydowanie tak, 53% raczej tak). Badanie pokazuje, że jakość usług stoi na wysokim poziomie – wysokie parametry ciepła są niemal zawsze utrzymywane, a pojawiające się problemy są błyskawicznie usuwane. Osoby niezadowolone (9% klientów) jako powód swojej oceny podają wysokie i ciągle rosnące ceny ciepła.

Wśród klientów instytucjonalnych usługi EPEC najlepiej doceniają deweloperzy, najsłabsze noty EPEC dostał od spółdzielni mieszkaniowych. Wszyscy chwalili wysoką jakość usług, dobre parametry, szybkie i sprawne usuwanie awarii.

Odnawialne źródła energii – tego chcą klienci

Klienci końcowi zostali zapytani także o pożądane działania inwestycyjne, dzięki którym przedsiębiorstwo lepiej odpowiadałoby na potrzeby klientów. Najczęściej wskazywane były inwestycje w odnawialne źródła energii (36%) oraz modernizacja sieci przesyłu ciepła (33%).

Osoby, które obecnie nie korzystają z usług EPEC, zapytano o chęć przyłączenia do sieci. Aż 41% wyraziło taką wolę (21% zdecydowanie tak, 20% raczej tak).

“Zapytaliśmy mieszkańców, jakie według nich działa powinna podjąć spółka” – mówi Andrzej Kuliński, prezes Zarządu Elbląskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej. Odpowiedź? Przede wszystkim inwestowanie w odnawialne źródła energii oraz modernizację sieci, czyli nasze główne działania zapisane w strategii rozwoju EPEC do roku 2025.

Kompetencja pracowników i dobra komunikacja na piątkę

Ankieterzy zapytali również o opinię nt. komunikacji spółki. Klienci instytucjonalni chwalą sobie dobry kontakt z Działem Sprzedaży, Działem Technicznym oraz Działem Przyłączeń. Cenią kompetencję, życzliwość, dobrą komunikację, kulturę osobistą, umiejętność budowania relacji i atmosfery współpracy.

Klienci indywidualni swoją wiedzę na temat EPEC czerpią głównie z korespondencji listowej (21%) oraz strony internetowej (20%). Pożądane kanały komunikacji to strona www (27%) oraz e-mail (26%).

Wśród ankietowanych widać dużą otwartość na komunikację marketingową spółki, zarówno w postaci akcji informacyjnych i edukacyjnych, jak i promocyjnych.

Badanie i co dalej?

To było pierwsze badanie marketingowe zlecone przez Elbląskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej. Jego celem było sprawdzenie, jak markę EPEC postrzegają mieszkańcy Elbląga, zarówno klienci, jak i osoby, które niekorzystające z usług spółki.

“Promujemy coraz więcej naszych usług, więc naturalnym krokiem było sprawdzenie, jak spółkę i nasze działania odbierają mieszkańcy Elbląga” – komentuje Kuliński. Chcieliśmy sprawdzić potrzeby naszych klientów w zakresie usług ogrzewania, związanymi z naszymi produktami, obsługą i współpracą z EPEC. Wyniki badania pozwolą nam na lepsze dopasowanie ofert oraz kanałów kontaktu z klientami. Widzimy także, nad jakimi aspektami wizerunku i komunikacji musimy popracować.

Metodologia

Firma badawcza przeprowadziła badania jakościowe w postaci indywidualnych wywiadów pogłębionych (IDI – In-Depth-Interview). Celem takiego badania jest dotarcie do precyzyjnych informacji i poszerzenie wiedzy związanej bezpośrednio z tematem badania. W tej formie badania wzięli udział kontrahenci EPEC – spółdzielnie mieszkaniowe, zarządcy nieruchomości oraz deweloperzy.

Badanie ilościowe zostało przeprowadzone na reprezentatywnej grupie mieszkańców Elbląga z wykorzystaniem narzędzia CATI: wywiadów telefonicznych wspomaganych komputerowo (Computer Assisted Telephone Interview). Metoda polega na prowadzeniu wywiadów telefonicznych z użyciem elektronicznego skryptu kwestionariusza, który automatycznie wyświetla kolejność pytań.

EPEC

Elbląskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej odpowiada za dystrybucję ciepła i ciepłej wody do blisko 2 tys. odbiorców w Elblągu. Dysponuje siecią o łącznej długości prawie 200 km, zasilającą 2024 węzły cieplnych. Ponad połowa sieci jest w technologii preizolowanej. Wszystkie węzły ciepłownicze są wyposażone w układy regulacji automatycznej, firma wdrożyła także system zdalnego odczytu liczników ciepła.

W ciągu ostatnich 8 lat przedsiębiorstwo zainwestowało ponad 109 mln zł w modernizację i rozwój sieci, pozyskując na ten cel 20,5 mln złotych ze środków unijnych.

EPEC jest właścicielem ciepłowni węglowej “Dojazdowa” o mocy 40 MW, co pozwala na pokrycie ok. 20-25 proc. zapotrzebowania na energię cieplną.

Przedsiębiorstwo zatrudnia 162 pracowników.

Nowe tematy dodane w tym tygodniu na CIRE

Wszystko o FIT for 55

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułCK Włocławek: Scena na Wiśle: Arsenał, Projekt Po Godzinach, Pod Prąd
Następny artykułWkrótce kolejne spotkanie modlitewne w duchu Asyżu