Poszukiwanie mieszkania czy domu to domena kobiet. To płeć piękna zazwyczaj wyraża potrzebę posiadania własnego M, bądź inicjuje zmianę. Kobiety są stroną aktywną w procesie poszukiwania, porównywania, wybierania. Są też bardziej drobiazgowe od mężczyzn, zadają więcej pytań na temat nieruchomości i częściej dostrzegają potrzebę korekt w pierwotnym projekcie.
Czy powyższe okoliczności powinny sprawić, że deweloperzy dostosują swój proces sprzedażowy do kobiecych nawyków zakupowych? Podczas ostatnich poznańskich targów nieruchomości przeprowadzono ankietę, której celem było określenie, po czyjej stronie – kobiet czy mężczyzn – leży większa aktywność w procesie zakupu mieszkania. Okazało się, że już na etapie odpowiadania na pytania ankieterów mężczyźni wycofywali się, wskazując swoją partnerkę jako osobę bardziej zorientowaną, decyzyjną. Ową decyzyjność potwierdzają badania zrealizowane w 2018 r. przez Metrohouse i RynekPierwotny.com. Jego wyniki wskazują, że ostateczna decyzja o zakupie mieszkania należy właśnie do płci pięknej.
– Potwierdza to aktywność na naszej stronie internetowej – mówi Anna Krystecka, dyrektor marketingu Victoria Dom. Ponad 60 proc. osób odwiedzających ją w minionym roku to kobiety. To one częściej zadają pytania na naszym profilu na FB, zwracają się do biur sprzedaży z wątpliwościami, uczestniczą w dniach otwartych – dodaje Anna Krystecka.
Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Świadomość różnorodności potrzeb
Tego stanu rzeczy nie zmieniła pandemia. Wręcz przeciwnie, panie świetnie odnalazły się w wirtualnej rzeczywistości i dopasowały do wymogów komunikacyjnych. Telefon czy platformy onlinowe nie ograniczyły ich dociekliwości. W ostatnim czasie organizatorzy kampanii sklepywsieci.com zbadali preferencje Polek i Polaków w zakresie tego, co i w jaki sposób kupują w internecie. Z uzyskanych danych wynika, że panie wyraźnie wyróżniają się aktywnością w sieciowych zakupach odzieży, kosmetyków, książek, artykułów spożywczych, mebli oraz biżuterii.
Bardzo dobrze radzą sobie także w dziedzinach związanych z techniką – materiałach do remontu i urządzania domu lub usługach streamingowych np. Netflix, czy Spotify. Są bardzo mobilne i zakupy za pomocą smartfona robią zdecydowanie częściej niż za pomocą laptopa. Z badania wynika także, że panie cenią sobie u sprzedawców spersonalizowane oferty i budowanie relacji.
– Handlowcy Victorii Dom mają świadomość, że znajomość oferty to za mało. Wiedzą, że równie ważne są umiejętności interpersonalne. W ich pracy nie tylko w kontakcie z kobietami, ale i z klientem w ogóle, kompetencje miękkie są niezwykle cenne – podkreśla Anna Krystecka. – Poza umiejętnością dostosowania komunikacji do potrzeb poszczególnych płci czy typów osobowości, dochodzi jeszcze regionalizm. Od niedawna Victoria Dom buduje w Krakowie, od kilku lat jest obecna też w Niemczech. To doświadczenia, które uświadomiły nam, jak różne są potrzeby poszczególnych rynków regionalnych. Małe, kompaktowe mieszkania, które świetnie sprzedają się w Polsce, są zupełnie nieatrakcyjne dla klienta z Niemiec. W Warszawie dużą popularnością cieszą się dwupokojowe około 40-metrowe lokale, w Krakowie częściej dostajemy zapytania o te pond 60-metrowe. Doradcy Klienta wiedzą już, że tylko indywidualne podejście, wsłuchanie się w potrzeby ma szanse przynieść pożądany efekt w postaci sprzedaży – dodaje.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS
Jako kobieta mogę powiedzieć że interesują mnie ładne, spokojne osiedla w zielonej okolicy z dobrym dojazdem do centrum a więc takie jak osiedle Poematu