A A+ A++

Istotna jest dieta, pielęgnacja oraz codzienne nawyki, które mogą mieć negatywny wpływ na kondycję włosów. Sprawdź, czy wszystko, co robisz dla swoich włosów, ma na nie pozytywny wpływ.

Choć w tym sezonie ogromną popularnością cieszą się krótsze fryzury, nie brakuje kobiet marzących o włosach długich. 

W tym celu stosują rozmaite wcierki, odżywki i maski, jak ognia unikają wizyt u fryzjera, a zachwalane w telewizji i na Instagramie suplementy przyjmują bez opamiętania. 

Warto jednak mieć na uwadze, iż żadna cudowna (tylko z pozoru) kuracja nie zagwarantuje nam błyskawicznego wzrostu włosów. 

– W ciągu miesiąca włosy mogą urosnąć średnio o centymetr. Chociaż istnieją skuteczne sposoby na to, by nieco przyspieszyć ten proces, mimo wszystko wymaga on czasu. Spodziewane rezultaty nastąpią co najmniej po upływie sześciu tygodni – rozwiewa wątpliwości trycholożka Anabel Kingsley.

Jeśli więc zależy nam na zapuszczeniu włosów, najpierw uzbrójmy się w cierpliwość i nie oczekujmy diametralnej zmiany wyglądu fryzury po tygodniu stosowania odpowiednich preparatów. 

Musimy również uświadomić sobie, że nie ma jednej recepty na długie włosy, która sprawdzi się u każdej osoby. Wpływ na ich słabą kondycję ma bowiem szereg czynników – począwszy od będących wynikiem złej diety niedoborów żywieniowych, na genetycznych uwarunkowaniach i zaburzeniach gospodarki hormonalnej skończywszy.

Nie oznacza to, że nie jesteśmy w stanie sobie pomóc – wprost przeciwnie. Istotną rolę odgrywa wspomniana dieta. 

– Restrykcyjny plan żywieniowy osłabia cały organizm, a w szczególności włosy. Gdy brakuje nam witamin i minerałów, ucierpią one jako pierwsze – natychmiast zaczną się łamać i wypadać – przestrzega Kingsley. Warto zatem wzbogacić jadłospis o produkty bogate w białko, żelazo, cynk, kwasy tłuszczowe omega-3 oraz witaminy B12, D i H.

– Biotyna, czyli witamina, H jest szczególnie ważna dla utrzymania zdrowych włosów, ponieważ bierze udział w syntezie białek włosa, takich jak keratyna. Brak biotyny jest powiązany z wypadaniem włosów i ich zwiększoną łamliwością – wyjaśnia trycholożka. 

Największe jej stężenie znajdziemy w żółtkach jaj, wątróbce, roślinach strączkowych, batatach, orzechach, nasionach, bananach, brokułach oraz awokado. Zanim więc popędzimy do apteki po suplement zawierający biotynę, zadbajmy o odpowiednio zbilansowaną, bogatą w powyższe produkty, dietę. 

Nasz codzienny jadłospis powinien również zawierać obfitujące w kwasy tłuszczowe ryby, oraz będące źródłem białka chude mięso i twaróg. Nie zapominajmy też o produktach pełnoziarnistych, które wspierają szybszy wzrost włosów. Włączmy zatem do menu brązowy ryż i płatki owsiane.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
Poprzedni artykuł"Rekiny" powalczyły z "Lwami". Przebudzenie Woryny
Następny artykuł'Fall in love or it could be major trouble' – Hearn on Fight Camp