A A+ A++

Współpraca z parkiem rozrywki Energylandia, nowy program klubów dla dzieci i nowy koncept klubów dla dorosłych, pakiet korzyści „21 na lato 21” i „podróże tylko dla ciebie” – to niektóre z nowości, jakie szykuje na sezon letni biuro podróży Itaka.

– Covid niewiele zmienił w naszych marzeniach o podróżach. To od nas zależy, jak będziemy wypoczywać. A Itaka nie chce dłużej czekać, więc lekko zmienionym hasłem „Itaki świat nadal jest piękny” będziemy zachęcać klientów, żeby nam zaufali i już teraz podejmowali decyzje, dokąd chcą pojechać w lecie – mówił wiceprezes Itaki Piotr Henicz, który wystąpił dziś na transmitowanym na kanale You Tube Itaki spotkaniu z agentami turystycznymi.

Biuro podróży przygotowało kilka dowcipnych spotów reklamowych z nowym hasłem.

Jak wyjaśniał, żeby ułatwić klientom decyzje, Itaka wprowadza pakiet „21 na lato 21”. O co chodzi? Nawet 21 dni przed wylotem klient będzie mógł zmienić każdy element rezerwacji, i to wielokrotnie – termin, kierunek, liczbę osób w rezerwacji wykupionej do końca marca – i to wielokrotnie. Będzie mógł to zrobić w cenie z dnia, w którym podejmie decyzję, a nie tej z dnia zawarcia umowy. A często ta cena sprzed miesięcy jest wyższa. – To rewolucyjne rozwiązanie, coś czego na polskim rynku jeszcze nie było – mówił Henicz.

21 dni do wyjazdu to także ostateczny termin wpłacenia pozostałej części kosztu wyjazdu.

Klienci, którzy zarezerwują letni wyjazd w promocji, będą też uprzywilejowani w inny sposób – jeśli będą musieli zrezygnować z wyjazdu z przyczyn od nich niezależnych, touroperator potrąci im tylko 10 procent kosztów (zwykle wysokość tych kosztów zależy od momentu rezygnacji i sięga nawet 30 procent).

Jest jeszcze jedna, znaczna nowość – ubezpieczenie podstawowe będzie chroniło turystę w razie konieczności poniesienia przez niego kosztów leczenia na covid. Bez promocja za taki zakres ubezpieczenia trzeba dopłacić.

Henicz zachwalał też „nowe ceny”, którymi klienci będą „pozytywnie zaskoczeni”. Jak podkreślił Itace udało się je wynegocjować w hotelach, z którymi współpracuje.

Wiceprezes zapowiedział, że w tym roku Itaka będzie chciała ograniczyć liczbę katalogów drukowanych i rozsyłanych do sprzedawców. Na pewno pokażą się w tradycyjnej formie dwa – katalog z hotelami, w których zorganizowane będą Kluby Przyjaciół Itaki i tradycyjny katalog z ofertami z wyższej półki „Itaka & Gala”.

W wersji elektronicznej będzie też przygotowany katalog z ofertami „top of the top” – hotelami najpopularniejszymi wśród klientów. Jak zapowiedział Henicz, agenci będą mogli wypowiedzieć się w specjalnej ankiecie, czy ten katalog powinien też być wydrukowany. Przy czym wiceprezes Itaki nie ukrywał, że sam jest niechętny temu, ze względu na często zmieniające się warunki i ceny ofert.

Inne nowości w ofercie Itaki to współpraca z Energylandią w szkoleniu animatorów i przygotowaniu nowych programów dla Klubów Przyjaciół Itaki. Będzie ich w najbliższym sezonie 27 – wyjaśniał Adam Bonczarowski z działu rozwoju i nowych projektów.

Transmisję urozmaicił występ maskotek Energylandii.

Co ciekawe, w tym roku biuro podróży nie będzie rozdawać w ramach upominków maskotek, gadżetów czy książeczek, jak bywało w latach poprzednich, ale ma dla pierwszych klientów rezerwujących na lato hotele z klubami 1100 biletów do Energylandii.

A „dla równowagi” powstaną też kluby z zajęciami tylko dla dorosłych. Będą działać pod nazwą Itakarma w trzech hotelach – na Krecie, na Zakintos i na Fuerteventurze. – Nieduże hotele bez tłumów, zaawansowane animacje, wieczorem muzyka didżejów, a nad basenem muzyka loungowa, kolorowe drinki. To będzie oferta dla dorosłych, ceniących wypoczynek na wysokim poziomie, chcących się poczuć wyjątkowo – wyjaśniał Bonczarowski

Henicz miał też dobre wiadomości dla sprzedawców. Między innymi tę, że wracają plany sprzedażowe („z jednej strony są obowiązki, ale z drugiej wiąże się to z wyższą gratyfikacją”), wyjazdy studyjne (Madera, Fuerteventura, Teneryfa, Majorka, Egipt, Tunezja, Turcja), a także programy motywacyjne Itaka Lider i Itaka Bonus, w których można zbierać punkty na wyjazdy. Przy okazji wyjaśnił, że kto uzbierał sobie punkty w 2019 roku i jeszcze ich nie wykorzystał, będzie to mógł zrobić w tym roku.

Dyrektor produktu Piotr Wrześniewski pokrótce omówił najważniejsze nowości w programie biura podróży – nowe lub wyremontowane hotele (np. w ofercie wypoczynku w Marsa Alam pojawią się trzy dopiero ukończone hotele pięciogwiazdkowe „w dobrej cenie”), nowe porty wylotowe, nowe zasady współpracy z liniami lotniczymi (więcej LOT-u).

W sumie Itaka ma w programie 60 kierunków i 1200 hoteli. Najlepiej sprzedaje się Grecja, w tym osiem wysp (Zakintos, Kreta, Rodos, Korfu, Kos, Santoryn, Tasos, Mykonos) i półwysep Peloponez. Na drugim miejscu „niemal łeb w łeb” pod względem popularności wśród klientów Itaki idzie sprzedaż wakacji w Turcji. W tym kraju touroperator będzie w sezonie letnim latał do Antalyi, Bodrum, Izmiru i Dalamanu (tu duże zmiany w miejscowościach wypoczynkowych).

Trzecim najważniejszym kierunkiem jest Hiszpania. Itaka ma w ofercie pięć Wysp Kanaryjskich (Teneryfa, Lanzarote, Fuerteventura. Gran Canaria i La Gomera), a także Majorkę i Ibizę (wyspa zmienia w pandemii charakter – mniej tam teraz rozrywki, więcej wypoczynku rodzinnego) i wybrzeża Hiszpanii kontynentalnej – od Costa Brava do Costa de la Luz.

Wrześniewski wspomniał też o produkcie w Portugalii (Algarve, Madera), Egipcie, Tunezji (z Dżerbą), Bułgarii, Albanii i Włóoszech (Kalabria, Sycylia, Sardynia, okolice Rimini i Neapol z Iskią i wybrzeżem Amalfitańskim).

W lecie Itaka zamierza kontynuować lub przywrócić z czasów przedpandemicznych też … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKoncert z okazji Dnia Kobiet – “Muzyczne Twarze Jacka Kawalca” (6.03)
Następny artykułTir wypadł z drogi (zdjęcia)