A A+ A++

Jak pisze touroperator w komunikacie, wycofanie się jednego z jej lotniczych kontrahentów spowodowało, że musiała odwołać część lotów, a w związku z koniecznością wypełnienia luki, część z nich przesunąć.

Czytaj więcej

Biuro podróży przeprosiło klientów i zadeklarowała, że wszystkim, którym anulowała przelot, zaproponuje “oferty alternatywne z możliwością zmiany bez dopłaty różnicy w cenie w wysokości 20% ceny całkowitej anulowanej imprezy”. Z kolei klientom, którzy nie zdecydują się na skorzystanie z propozycji zastępczych, gwarantuje szybki zwrot pieniędzy (według ustawy o imprezach turystycznych ma na to 14 dni).

Chodzi głównie o turystów
mających lecieć lub już wypoczywających na Gran Canarii, Zakintos, Dżerbie i Marsa Alam.
– To kilka połączeń w skali tygodnia, które stanowią około 5 procent wszystkich letnich połączeń realizowanych przez biuro podróży – tłumaczy wiceprezes Itaki Piotr Henicz. Jak dodaje, część turystów, którzy są za granicą przyjęli przymusowe przedłużenie pobytu na koszt touroperatora z zadowoleniem. 

Publikujemy cały komunikat Itaki

“W związku z koniecznością wprowadzenia pilnych zmian w siatce połączeń czarterowych na sezon Lato 22, a co za tym idzie anulacją pojedynczych wylotów, przepraszamy naszych Klientów za wszelkie niedogodności spowodowane tym faktem.

Powyższe działania są niezbędne do aktualizacji siatki połączeń, do czego zmusiły nas nagłe okoliczności, spowodowane wycofaniem się jednego z przewoźników z obsługi naszych operacji czarterowych.

Niestety po trudnym okresie pandemii branża lotnicza, która w tym czasie mocno zredukowała zatrudnienie, tego lata boryka się z poważnymi problemami kadrowymi, co bezpośrednio wpływa zarówno na dostępność załóg samolotów, jak i obsługi naziemnej. Potwierdzają to liczne sytuacje kryzysowe i chaos, do których dochodzi na lotniskach w większości krajów Europy. Istniejące procedury nie zezwalają na wykonywanie lotów bez spełnienia określonych procedur, gdzie czynnik ludzki ma znaczenie kluczowe, w związku tym część zaplanowanych lotów nie może być zrealizowana.

Niedawny gwałtowny wzrost liczby strajków lub czasowych zamknięć przestrzeni powietrznej (jak w zeszłym tygodniu w Tunezji, Amsterdamie, Szwajcarii itp.) spowodował reakcję łańcuchową nie tylko na regularne loty w Europie, ale także na zmiany w lotach czarterowych.

Przed rozpoczęciem sezonu Lato 22, kierując się dużym zainteresowaniem Klientów i wyraźnie wzmożonym popytem, zawarliśmy dodatkowe umowy na przeloty czarterowe, czemu towarzyszyły dodatkowe kontrakty gwarancyjne na hotele.

Niestety, mimo zawarcia stosownych umów, jeden z przewoźników czarterowych wycofał się z zawartej umowy, powodując „efekt domina” w precyzyjnie skonstruowanej siatce połączeń zaktualizowanej o dodatkowe przeloty. Ten właśnie fakt wpłynął na konieczność podjęcia niezmiernie trudnej decyzji, jaką jest anulacja wybranych rejsów na progu szczytu sezonu Lata 22, oraz liczne zmiany w rozkładzie lotów.

👉 Wszystkim Klientom, którzy są objęci anulacją przelotów, proponujemy oferty alternatywne z możliwością zmiany bez dopłaty różnicy w cenie w wysokości 20% ceny całkowitej anulowanej imprezy.

👉 Klientom, którzy nie zdecydują się na skorzystanie z propozycji zastępczych, gwarantujemy zwrot wpłaconych środków w trybie pilnym.

Jednocześnie informujemy, że 90% naszych zaplanowanych przelotów nie jest dotknięta skutkami okoliczności jak powyżej, co nie wyklucza jednak pewnych zmian operacyjnych. Są to przeloty realizowane przez PLL LOT, Enter Air, Smart Wings, Electra Air … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułAkcje premiera się pojawiły, potem zniknęły. “Skieruję zawiadomienie do CBA”
Następny artykułJarosław Kaczyński: Walczymy z inflacją, obniżamy podatki