Internautka podzieliła się ze swoimi obserwatorami historią, która może przydarzyć się każdemu z nas. Zadzwonił do niej człowiek podający się za pracownika banku i poinformował, że ktoś chciał dokonać transakcji z jej konta. Kobieta sprawdziła i na jej koncie nic się nie wydarzyło.
Po telefonie na infolinie banku okazało się, że to nowy sposób na czyszczenie kont.
Co to jest spoofing?
To telefoniczne podszywanie się przestępców pod inne osoby, firmy lub instytucje – w tym banki.
Przez spoofing oszuści próbują wyłudzić Twoje dane, dzięki którym zyskają dostęp do Twojego konta w banku, tj.: login, hasło, kod SMS, numer PESEL lub seria i numer dowodu osobistego
Jak działają oszuści
- Dzwonią z numeru, który wyświetla się jako prawidłowy numer banku i podszywają się pod pracownika
- Żeby wyłudzić Twoje dane, oszuści mogą użyć różnych pretekstów, tj. awaria systemów, prowadzenie śledztwa przez policję lub zagrożenie utraty pieniędzy.
WERYFIKACJA PRACOWNIKA BANKU
Jak to zrobić
1
Poproś o weryfikację
Podczas rozmowy z pracownikiem banku powiedz, że chcesz zweryfikować jego tożsamość w aplikacji IKO
2
Zweryfikuj dane
Po chwili dostaniesz powiadomienie push w aplikacji IKO z danymi pracownika. Poproś o imię, nazwisko, jego stanowisko i miejsce, z którego dzwoni.
3
Potwierdź w aplikacji
Jeśli dane są poprawne, potwierdź je w aplikacji i kontynuuj rozmowę
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS