Wydaje się, że obecne możliwości technologiczne związane ze „sztuczną inteligencją” są w stanie także dodać więcej realizmu do gier wideo. Pierwsze projekty, w których możemy zobaczyć inteligentne i świadome otoczenia postacie niezależne (NPC), są już dostępne, a kolejne firmy pracują nad udoskonaleniem tego rozwiązania. Jednym z efektów jest zaprezentowane demo Project Neural Nexus, które powstało dzięki współpracy startupu Convai z firmą Unity.
Startup Convai znany jest ze swojej platformy, która pozwala na tworzenie inteligentnych NPC. Właśnie nawiązał on współpracę z Unity, dzięki której powstało demo technologiczne wykorzystujące nowe technologie — choć niestety nie w taki sposób, jak powinno.
NVIDIA oraz Inworld współpracują przy tworzeniu dema Covert Protocol, w którym AI ożywi postacie niezależne
To, że w najbliższej przyszłości będzie pojawiać się coraz więcej gier, w których będziemy mogli porozmawiać z napotkanymi postaciami, jest już bardziej niż pewne. Duże firmy, takie jak NVIDIA, inwestują w rozwój „AI” praktycznie w każdej dziedzinie, a rezultatem tego jest także podejmowanie partnerstwa z innymi (jak choćby ostatnia współpraca z Inworld, która została już omówiona na PurePC). Najnowszy projekt od startupu Convai został stworzony dzięki wykorzystaniu autorskiej technologii inteligentnych postaci niezależnych, a także narzędzia Unity Muse (pozwala ono na szybsze tworzenie gier wideo), a dokładniej integracji z jego nową funkcją Behaviour (związana z zachowaniem konkretnych postaci). Gra ukazuje nam fikcyjne miasto Neo City, a całe otoczenie jest żywcem wyjęte z Cyberpunka 2077.
Xbox nawiązuje współpracę z Inworld. Celem jest stworzenie postaci niezależnych, które wykorzystają potencjał AI
Już na starcie możemy porozmawiać z pierwszym NPC, który poprowadzi nas przez grę. Obecnie dostępne jest jedynie demo w formie wideo, natomiast niebawem twórcy udostępnią grywalną odsłonę, którą znajdziemy pod tym adresem. Oczywiście naturalna rozmowa z postaciami w grze z pewnością pomoże w immersji, jednak całość musi być zaimplementowana na odpowiednio wysokim poziomie. Ukazane demo technologiczne mierzy się obecnie z bardzo negatywnymi komentarzami. Graczom nie podoba się to, że NPC są praktycznie pozbawione osobowości i wypowiadają się w bardzo „drętwy” sposób — dosłownie jak z dawnych syntezatorów mowy. Trzeba niestety przyznać, że jest w tym sporo racji i zaprezentowane demo można uznać bardziej za „strzał w stopę” niż pokazanie możliwości nowej technologii. Tym bardziej że dzisiejsze narzędzia pozwalają na osiągnięcie o wiele lepszych efektów. Pozostaje więc mieć nadzieję, że twórcy wyciągną z krytyki wnioski i następne projekty będą wystarczająco dobre.
Źródło: Convai
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS