Intel dość niespodziewanie wypuścił wczoraj po cichu swoją technologię upscalingu gier, czyli XeSS.
XeSS jest już dostępne w Shadow of the Tomb Raider i narzędzia deweloperskie zostały udostepnione na Github. Co ciekawe firma nie wspomniała o tym w trakcie swojego wystąpienia na konferencji Innovation, co wynika zapewne z faktu, że karta Arc A770 zadebiutuje dopiero 12 października, więc technologia upscalingu Intela na razie dostępna będzie na konkurencyjnych GPU.
XeSS jest już dostępne w Shadow of the Tomb Raider i narzędzia deweloperskie zostały udostepnione na Github.
Shadow of the Tomb Raider to pierwsza znana gra obsługująca XeSS. Stosowna łatka została wydana wczoraj i potwierdzona w informacjach o wydaniu na platformie Steam. Potwierdza się tu, że technologia jest dostępna tylko na systemach DirectX 12. Spodziewamy się, że do tego grona wkrótce dołączoną kolejne tytuły, ponieważ Intel obiecał obsługę XeSS w 20 grach do końca roku.
Intel XeSS obsługuje nie tylko GPU Arc, ale także karty graficzne AMD Radeon i NVIDIA GeForce. Technologia została już potwierdzona i przetestowana przez CapFrameX z GPU Radeon RX 6800XT w Shadow of the Tomb Raider i możecie zobaczyć wyniki tych testów poniżej (te wygląda obiecująco):
Zgodnie z obietnicą, Intel udostępnił XeSS 1.0 na GitHubie, co czyni go drugą technologią skalowania temporalnego, która zostanie opublikowana na tej platformie (obok AMD FSR 2.0). Wygląda na to, że pełny kod XeSS nie został jeszcze udostępniony jako open source i jest to tylko wstępna wersja narzędzi deweloperskich (SDK). Mamy nadzieję, że wraz z wydaniem SDK i bibliotek DLL, modderzy wezmą się do roboty i sprawdzą, czy technologię Intela można łatwo portować na tytuły obsługujące DLSS2.0/FSR2.0.
Zobacz także:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS