A A+ A++

Kolejne zmiany w funkcjonowaniu Starostwa Powiatowego w Opocznie. Od poniedziałku 01 czerwca br., Urząd wznawia bezpośrednią obsługę mieszkańców. Nadal jednak będą obowiązywały rygory sanitarne.

Ze względu na pandemię obsługa mieszkańców będzie prowadzona wyłącznie w wyznaczonych punktach z zachowaniem rygorów sanitarnych i po uprzednim umówieniu terminu spotkania.

Klienci Urzędu zobowiązani będą do stosowania indywidualnych środków ochrony (maseczka),  a dodatkowo przy wejściu do budynku będzie prowadzony pomiar temperatury i dezynfekcja rąk. Osoby z podwyższoną temperaturą od 37,5 stopnia wzwyż oraz osoby z objawami przeziębienia lub osoby bez  zabezpieczenia  w postaci maseczki – nie będą wpuszczani do budynku Urzędu. Będą mogli tylko złożyć dokumenty w Biurze Podawczym Urzędu.

Wejście do Starostwa Powiatowego tylko i wyłącznie wejściem głównym od ul. Inowłodzkiej.

Dopuszczalna liczba interesantów przebywających w tym samym czasie w jednym pomieszczeniu, nie może być większa, niż jedna osoba na jedno stanowisko obsługi (nie wliczając osób obsługujących).

Powyższe zmiany są skorelowane z uchyleniem przepisów wstrzymujących bieg terminów administracyjnych, które uległy wznowieniu od 25 maja br.

Zadania poszczególnych wydziałów Starostwa będą realizowane następująco:

  1. Wydawanie praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i innych dokumentów komunikacyjnych –  składanie dokumentów w drzwiach Wydziału w budynku Starostwa od strony ul. Kwiatowej. Odbiór dokumentów i tablic rejestracyjnych również w tym miejscu. Prosimy o składanie dokumentów kompletnych z wypełnionymi wnioskami o rejestrację pojazdu lub wydanie prawa jazdy.
  2. Zadania z zakresu nieodpłatnej pomocy prawnej realizowane w siedzibie Starostwa, jak również w punktach zlokalizowanych w poszczególnych gminach naszego Powiatu – bezpośrednia obsługa, ale  wyłącznie po wcześniejszym umówieniu wizyty, z zachowaniem rygorów sanitarnych.
  3. Zadania realizowane przez Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności – składanie dokumentów bezpośrednio w Starostwie lub poprzez internet. Zgodnie z wytycznymi Wojewódzkiego Zespołu Orzekania o Niepełnosprawności – komisje nadal odbywają się bez udziału osób zainteresowanych.
  4. Zadania z zakresu administracji architektoniczno – budowlanej, ochrony środowiska, gospodarki wodnej, geodezji, kartografii, katastru, gospodarki nieruchomościami, edukacji, promocji, kultury i sportu – składanie dokumentów bezpośrednio w Urzędzie lub poprzez internet. Bezpośrednia obsługa jest możliwa, po umówieniu telefonicznie dzień wcześniej, terminu wizyty.
  5. Opłaty komunikacyjne, opłaty CEPiK, użytkowanie wieczyste i inne opłaty  – można zapłacić osobiście w kasie w siedzibie Starostwa, jak również, jak dotychczas, przelewem na odpowiednie konto.

              Jednocześnie, zachęcamy Państwa by, tak jak dotychczas, wszelkie dokumenty i wnioski kierowane do Starostwa Powiatowego w Opocznie nadal składać za pośrednictwem poczty, lub elektronicznie poprzez e-PUAP. Dane kontaktowe dostępne są na naszej stronie internetowej: www.opocznopowiat.pl lub w bip.

            Nadal pozostajemy w stanie pandemii, dlatego bardzo prosimy Państwa, aby tylko najpilniejsze sprawy lub te wymagające bezpośredniego kontaktu z Urzędem – załatwiać osobiście.  Dbajmy o siebie i o swoich najbliższych.  Wszystkie te rygory sanitarne są wprowadzane ze względu na bezpieczeństwo pracowników Urzędu, jak i mieszkańców Powiatu. Prosimy o cierpliwość i wyrozumiałość.

                                                                                          Starosta Opoczyński

 Marcin Baranowski

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNajnowszy raport Sanepidu: brak zakażenia, czterech ozdrowieńców
Następny artykułKard. Montenegro: migranci to nie liczby, ale ludzie