A A+ A++

Strona główna.

Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji
AQUA Spółka z o.o.
12-100 Szczytno ul. Polska 38



NIP: 745-000-17-18 &nbsp &nbsp &nbsp REGON: 510162541 &nbsp &nbsp &nbsp KRS: 0000000574
Sąd Rejonowy w Olsztynie VIII Wydział Gospodarczy
Krajowego Rejestru Sądowego
Kapitał Spółki – 559 400.00,- zł



Informacja o awarii.

Informujemy Państwa że w dniu 28-10-2022r. na ulicy Warszawskiej, Narońskiego, Lipperta, Polskiej nastąpi przerwa w dostawie
wody spowodowana awarią sieci wodociągowej.

Za utrudnienia przepraszamy.

————————————————————————


Internetowe Biuro Obsługi Klienta

Informujemy Państwa że od 15-06-2020r. zostało uruchomione internetowe Biuro Obsługi Klienta.
Więcej informacji można uzyskać pod linkiem.

  • iBOK
  • Projekt dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu
    Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu
    Operacyjnego Warmia i Mazury.

    Back to Top

    Informacje ogólne.

    Podstawowe zadania Spółki:

    Dział techniczny:

    * Uzgadnianie dokumentacji projektowych w zakresie budowy sieci oraz przyłączy
       wodociągowo-kanalizacyjnych.
    * Wydawanie warunków technicznych w zakresie budowy sieci oraz przyłączy
       wodociągowo-kanalizacyjnych.
    * Kontrola wykonywanych sieci oraz przyłączy wodno-kanalizacyjnych.
    * Przyjmowanie inwentaryzacji powykonawczej sieci wodociągowo-kanalizacyjnej.
    * Wydawanie protokołów odbioru końcowego sieci oraz przyłączy wodociągowo-kanalizacyjnych.
    * Przyjmowanie zgłoszeń awarii sieci wodociągowo-kanlizacyjnej.
    * Przyjmowanie zgłoszeń nieprawidłowości działania wodomierzy.

    Dział Zbytu Wody:

    * Zawieranie umów o zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzanie ścieków.
    * Sprawy związane z odczytami wodomierzy – błędny odczyt, brak odczytu, podanie stanu wodomierza.
    * Prowadzenie rozliczeń z Odbiorcami wody i Dostawcami ścieków.
    * Przyjmowanie reklamacji, skarg i zapytań w oparciu o obowiązujące przepisy prawne.
    * Przyjmowanie i załatwianie reklamacji dotyczących wystawionych rachunków za dostarczoną wodę
       i odebrane ścieki.

    Dział Kanalizacji Sanitarnej:

    * Konserwacja sieci kanalizacyjnej.
    * Usuwanie zatorów sieci kanalizacji zewnętrznej.
    * Remonty studzienek kanalizacji sanitarnej.
    * Sprawdzanie stanu technicznego sieci kanalizacyjnej.

    Dział Oczyszczalni Ścieków:

    * Utrzymanie w ciągłej pracy oczyszczalni.
    * Wykonywanie konserwcji oraz bieżących napraw urządzeń oczyszczalni.
    * Kontrola zrzucanych ścieków pod względem norm.

    Back to Top

    Dział techniczny.

    Dział Techniczny mieści się przy ul. Polskiej 38 w Szczytnie,
    pok. nr 1 – telefon 624-22-41 wew. 38
    pok. nr 2 – telefon 624-22-41 wew. 34

    Interesanci przyjmowani są codziennie w godzinach od 8:00 do 14:00.

    Do zadań działu technicznego należy przyjmowanie interesantów w sprawach związanych
    z działalnością Spółki a w szczególności :

    * uzgadnianie dokumentacji projektowych w zakresie budowy sieci oraz przyłączy
    wodociągowo-kanalizacyjnych.
    * wydawanie warunków technicznych w zakresie budowy sieci oraz przyłączy
    wodociągowo-kanalizacyjnych.
    * przyjmowanie inwentaryzacji powykonawczej sieci wodociągowo-kanalizacyjnej.
    * wydawanie protokołów odbioru końcowego sieci oraz przyłączy wodociągowo-kanalizacyjnych.
    * przyjmowanie zgłoszeń awarii sieci wodociągowo-kanlizacyjnej.
    * przyjmowanie zgłoszeń nieprawidłowości działania wodomierzy.

    Informacja o uzyskaniu warunków technicznych zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków:

    1. Wypełnić druk wniosku – [Pliki do pobrania]
    2. Dołączyć mapę sytuacyjno-wysokościową w skali 1:500
    3. Ksero decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu [jeśli są wymagane]

    Informacja o uzyskaniu protokołu odbioru sieci lub przyłącza wodociągowo-kanalizacyjnego:

    1. Przed przystąpieniem do prac instalacyjnych należy powiadomić dz. techniczny celem ustalenia
    terminu wykonania podłączenia.

    2. Przed zasypaniem sieci zgłosić się do działu celem dokonania sprawdzenia wykonanej sieci.
    3. Dołączyć mapę powykonawczą sieci wykonaną przez uprawnionego geodetę.[przed zasypaniem]

    Uwaga !
    Odbiorowi technicznemu podlegają tylko sieci i przyłącza wod.-kan. wykonane przez jednostki do tego uprawnione, oraz w wykopie otwartym.

    Back to Top

    Dział zbytu wody

    Dział Zbytu Wody mieści się przy ul. Polskiej 38 w Szczytnie,
    pok nr. 6 – telefon 624-22-41 wew. 37 ,43 ,45

    Interesanci przyjmowani są codziennie w godzinach od 7:00 do 15:00.

    W Dziale Zbytu Wody, który obsługuje około 4500 klientów załatwiane są formalności:

    * zawieranie umów o zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzanie ścieków,
    * prowadzenie rozliczeń z Odbiorcami wody i Dostawcami ścieków,
    * przyjmowanie reklamacji, skarg i zapytań w oparciu o obowiązujące przepisy prawne.
    * przyjmowanie i załatwianie reklamacji dotyczących wystawionych rachunków za dostarczoną wodę
    i odebrane ścieki
    * umowy zawierane są zgodnie z zapisami Rozdziału 3 “Regulaminu dostarczania wody
    i odprowadzania ścieków”

    Rozliczenia prowadzone są według zasad Rozdziału 4 “Regulaminu dostarczania wody
    i odprowadzania ścieków”, a w szczególności:

    * rozliczanie zużycia wody odbywa się w oparciu o odczyty stanu wodomierza głównego na
    przyłączu wodociągowym za zaworem głównym.
    * ilość ścieków wprowadzanych do urządzeń kanalizacyjnych przez ich Dostawcę ustalana jest
    na podstawie odczytów z urządzenia pomiarowego zamontowanego przez Dostawcę ścieków na przyłączu
    kanalizacyjnym, a w przypadku jego braku ustala się na podstawie umowy, jako równą ilości pobranej wody,
    * przy rozliczaniu z Odbiorcami usług stosowane są ceny i opłaty zawarte w taryfie zatwierdzonej uchwałą Rady Miejskiej lub wprowadzonej w trybie art.24 ust. 8 ustawy ,
    * okresy rozliczeniowe ustalane są w umowie zawartej między Odbiorcą a Przedsiębiorstwem.
    Rozliczanie jest kwartalne. W okresach kwartalnych inkasent wystawia faktury na miejscu
    u Odbiorcy. Z braku odczytu wodomierza, po podaniu stanu wodomierza osobiście,
    pocztą elektroniczną lub telefonicznie, faktury wystawiane są w Dziale Zbytu Wody i zostają przesyłane pocztą.
    * należności za dostarczoną wodę i odebrane ścieki Odbiorca zobowiązany jest zapłacić w ciągu 14 dni
    od daty otrzymania faktury.

    Odbiorca ma prawo zgłaszania reklamacji i roszczeń na piśmie, jednak nie wstrzymują one obowiązku
    uregulowania należności.

    W razie uwzględnienia reklamacji ewentualna nadpłata podlega zwrotowi.

    Back to Top

    Kontakt.

    Dział
    Telefon
    Lokalizacja
      Biuro PWiK AQUA  
    (89)-624-22-41 od 7.00 – 15.00
    ul. Polska 38
    (89)-624-22-42 od 7.00 – 15.00
    ul. Polska 38
    Kanalizacja
    (89)-624-29-47 od 7.00 – 15.00
      ul. Łomżyńska 4  
    Oczyszczalnia
    (89)-624-39-37 od 7.00 – 15.00
    Nowe Gizewo 16

    Adresy e-mail

    Sekretariat
    [email protected]
    ul. Polska 38
     Informatyk 
    [email protected]
    ul. Polska 38
     Inspektor ochrony danych 
    [email protected]

    Back to Top

    Telefony alarmowe

    Pogotowie wodociągowe
    (48)-89-624-22-41 od 7.00 – 15.00
    tel.kom. 513-005-716 &nbsp &nbsp – 24h


    Pogotowie kanalizacyjne
    (48)-89-624-29-47 od 7.00 – 15.00
    tel.kom. 519-161-494 &nbsp &nbsp – 24h


    Pogotowie ratunkowe – 999
    Straż pożarna – 998
    Policja – 997


    Ogólnopolski telefon alarmowy – 112

    Back to Top

    Internetowe Biuro Obsługi Klienta

    Informacje ogólne

    Szanowny Kliencie

     

            
    Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji AQUA Sp. z o. o. z siedzibą w Szczytnie wychodząc naprzeciw potrzebom naszych klientów rozpoczyna wdrożenie bezpłatnego Internetowego Biura Obsługi Klienta (iBOK).

             
    Dzięki systemowi iBOK Klienci Spółki uzyskają bezpośredni dostęp do
    swoich rozliczeń (łącznie z możliwością wydruku wystawionej faktury w
    PDF) oraz przydatnych informacji dotyczących posesji, których są Państwo
    właścicielami.

              Wprowadzony system iBOK, dzięki proponowanym modułom tematycznym ułatwia szybko
    i bezproblemowo uzyskanie najpotrzebniejszych informacji dotyczących
    sposobu załatwienia spraw związanych z dostarczaniem wody i
    odprowadzaniem ścieków realizując następujące funkcje:

    –        dane klienta: wyświetlanie danych klienta oraz możliwość bezpośredniego przejścia do modułu Odczyty i Gospodarka Wodomierzowa,

    –        faktury: pozwala szczegółowo przeglądać dane faktury

    –        umowy: umożliwia wyświetlanie danych wybranej umowy,

    –        odczyty: dotyczy informacji o wprowadzonych odczytach, jej dacie, typie, zużycia, numerze fabrycznym, lokalizacji i statusie,

    –        rozrachunki:
    umożliwia pobranie faktury z możliwością filtrowania oraz podziałem na
    dokumenty zapłacone i niezapłacone, wyświetlane są również następujące
    informacje: data wystawienia, termin płatności, numer dokumentu, ile
    klient jest winien, a także ile już zostało zapłacone,

    –        gospodarka wodomierzowa:
    lista liczników w menu z możliwością filtrowania po nr. fabrycznym;
    szczegółowe informacje o liczniku takie jak: numer, daty legalizacji,
    status, rodzaj właściciela, data przyjęcia do ewidencji

    –        dokumenty: możliwość ściągnięcia na dysk klienta dokumentów dodanych na serwer,

    –        e-faktura: umożliwia wystawianie faktur drogą elektroniczną w postaci plików PDF

    –        powiadomienia sms/e-mail: system informuje o wystawionych fakturach w postaci e-maila lub/i smsa na podany wcześniej e-mail/numer telefonu.

    –        rozliczenie rzeczywiste (kwartalne):
    możliwość podawania odczytów Państwa liczników kwartalnie pod koniec
    danego kwartału.

    Uruchomienie iBOK ma na celu ułatwienie i
    poszerzenie kontaktu z Klientem oraz udoskonalenie jego obsługi.
    Korzystanie z wspomnianej aplikacji umożliwi Państwu łatwe i samodzielne
    załatwienie spraw takich jak: podanie stanu wodomierza bądź jego
    sprawdzenie, sprawdzenie poprzednich zużyć, czy nadesłanie do Spółki
    krótkiej wiadomości lub zapytania. Dzięki tej usłudze Klient posiadający
    dostęp do internetu z dowolnego miejsca i dowolnej porze będzie
    mógł sprawdzić stan swoich płatności i przejrzeć historię swoich
    rozliczeń. IBOK pozwoli na pobranie podstawowych dokumentów oraz
    sprawdzenie, do kiedy jest ważna cecha legalizacyjna urządzenia
    pomiarowego. Umożliwi także przeanalizowanie zużycia wody za dowolny
    okres rozliczeniowy.

    Aby otrzymywać powiadomienia drogą
    mailową oraz poprzez wiadomości sms, należy wypełnić odpowiednie
    oświadczenia dostępne na stronie Spółki a także zaakceptować regulamin
    udostępniania i przesyłania faktur w formie elektronicznej oraz regulamin usługi informacyjnej SMS.

    Wszelkich szczegółowych informacji udzielą Państwu pracownicy Spółki.

    Wnioski, regulaminy i oświadczenia są także dostępne w Siedzibie Spółki oraz po zalogowaniu w serwisie iBOK.

  • Przejście do iBOK
  • Back to Top

    Pliki do pobrania.

    Back to Top

    Badania wody.

    • Data badania: 13-09-2022 r.
    Badana cecha
    Jedn. miary
    &nbsp &nbsp &nbsp Wynik &nbsp &nbsp &nbsp
    &nbsp &nbsp &nbsp Norma &nbsp &nbsp &nbsp
    Bakterie grupy coli
    &nbsp &nbsp &nbsp jtk/100ml* &nbsp &nbsp &nbsp
    0,0
    0,0
    Escherichia coli
    jtk/100ml*
    0,0
    0,0
    Enterokoki kałowe
    jtk/100ml*
    0,0
    0,0
    Żelazo ogólne(Fe)
    µg/l
    60,0
    200
    Mangan(Mn)
    µg/l
    20,0
    50,0
    Mętność
    NTU
    0,20
    1,0
    &nbsp &nbsp &nbsp Przewodność elektr. &nbsp &nbsp &nbsp
    &nbsp µS/cm &nbsp
    &nbsp 555 &nbsp
    &nbsp 2500 &nbsp
    Twardość
    mgCaCo°
    405
    60-500
    Barwa
    mg Pt/l
    5,0
    15,0
    Odczyn
    pH
    7,6
    6,5-9,5
    Azotany(NO3)
    mg/l
    0,80
    50,0
    Azotyny(NO2)
    mg/l
    0,03
    0,50
    Chlor wolny
    mg/l
    0,05
    0,30
    Jon amonowy(NH4+)
    mg/l
    0,05
    0,50
    Chlorki (Cl)
    mg/l
    66,9
    250
    Siarczany (SO42-)
    mg/l
    66,9
    250

    po – poniżej granicy oznaczalności
    *-jtk/100ml – liczba jednostek tworzących kolonie w 100 ml


    Tabela przeliczeniowa twardości wody między jednostkami.

     Jednostka  mmol/l   mval/l   0niem.   0ang.   0franc.   mg/l CaCO3 
     mmol/l 1 2 5,61 7,02 10 100
     mval/l 0,5 1 2,8 3,5 5 50
     0niem. 0,178 0,356 1 1,25 1,78 17,8
     0ang. 0,143 0,286 0,8 1 1,43 14,3
     0franc. 0,1 0,2 0,56 0,7 1 10
     mg/l CaCO 3 0,01 0,02 0,056 0,07 0,1 1

    Przykład – 1 mval/dm3 = 50 mg CaCO3/dm 3 = 2,80 niem.

    Back to Top

    Taryfa

    Taryfa dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków

    na terenie Gminy Miejskiej Szczytno
    i Gminy Szczytno.


    Taryfa obowiązuje od dnia 29-04-2021 roku.

    Wysokość cen za dostarczoną wodę w okresie obowiązywania taryfy:

    Grupa I-odbiorcy inwidualni. Grupa II-pozostali odbiorcy.


    Lp.
    Taryfowa grupa odbiorców
    Wyszczególnienie

    Cena / stawka opłaty
    Jednostka miary
    netto z 8% VAT
    0 1 2 3 4 5
    1
    Grupa 1
    na okres 1-12 miesięcy 3,05 3,29 zł/m3
    na okres 13-24 miesięcy 3,08 3,33 zł/m3
    na okres 25-36 miesięcy 3,11 3,36 zł/m3
    2
    Grupa 2
    na okres 1-12 miesięcy 3,20 3,46 zł/m3
    na okres 13-24 miesięcy 3,23 3,49 zł/m3
    na okres 25-36 miesięcy 3,26 3,52 zł/m3

    Wysokość cen za odprowadzone ścieki w okresie obowiązywania taryfy:

    Lp.
    Taryfowa grupa odbiorców
    Wyszczególnienie

    Cena / stawka opłaty
    Jednostka miary
    netto z 8% VAT
    0 1 2 3 4 5
    1
    Grupa 1
    na okres 1-12 miesięcy 4,22 4,56 zł/m3
    na okres 13-24 miesięcy 4,26 4,60 zł/m3
    na okres 25-36 miesięcy 4,29 4,63 zł/m3
    2
    Grupa 2
    na okres 1-12 miesięcy 4,22 4,56 zł/m3
    na okres 13-24 miesięcy 4,26 4,60 zł/m3
    na okres 25-36 miesięcy 4,29 4,63 zł/m3

    Taryfa została zatwierdzona decyzją Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Białymstoku Nr. BI.RZT.70.40.2021 z dnia 31 marca 2021 r.

    Tekst taryfy dostępny jest na stronie internetowej oraz w siedzibie Spółki ul. Polska 38, 12-100 Szczytno

    Z dniem wejścia w życie niniejszej taryfy przestają obowiązywać postanowienia taryfy poprzedniej.

    Oryginalne źródło: ZOBACZ
    0
    Udostępnij na fb
    Udostępnij na twitter
    Udostępnij na WhatsApp

    Oryginalne źródło ZOBACZ

    Subskrybuj
    Powiadom o

    Dodaj kanał RSS

    Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

    Dodaj kanał RSS
    0 komentarzy
    Informacje zwrotne w treści
    Wyświetl wszystkie komentarze
    Poprzedni artykułKompleks Dąbrówka – celebruj tu piękne chwile!
    Następny artykułNiedzielski: Evidence Based Medicine musi być oparta na danych, również w przypadku decyzji zarządczych