A A+ A++

Rynek motoryzacyjny w Europie przeżywa załamanie. Na Starym Kontynencie traci diesel, a zyskują samochody z napędem alternatywnym. PZPM zaprezentował raport przygotowany przez ACEA na temat rejestracji nowych samochodów osobowych w UE w pierwszym kwartale 2020 roku.

Podział sprzedanych aut w Europie w pierwszym kwartale 2020 roku przedstawia się następująco: benzyna 52,3 procent, diesel 29,9 procent, elektryczne 6,8 proc. Chociaż udział elektryków nadal jest niewielki to jest to jedyny rodzaj napędu, który zyskuje na znaczeniu. Udział segmentu zwiększył się do 6,8 proc. kiedy w pierwszym kwartale 2019 wynosił 2,5 proc. Popyt na diesle i pojazdy benzynowe zmniejsza się chociaż samochody napędzane benzyną nadal stanowią ponad połowę rynku UE.

CZYTAJ TAKŻE: Kwietniowe spadki sprzedaży: jest źle, ale nie tragicznie

Elektryczne BMW i3.

Samochody na benzynę i olej napędowy
W I kwartale 2020 r. liczba zarejestrowanych samochodów z silnikiem diesla w całej Unii Europejskiej spadła o 32,6 proc. do 738 392 egzemplarzy. Udział diesla w rynku wynosi obecnie 29,9 proc. (w porównaniu z 33,2 proc. w I kwartale 2019 r.). Wszystkie rynki w regionie przechodzą kryzys, zwłaszcza cztery największe: Włochy (-49,8 proc.), Francja (-36,6 proc.), Hiszpania (-33,8 proc.) i Niemcy (-23,0 proc.) ogólnej sprzedaży.

Liczba samochodów z silnikiem diesla w pierwszym kwartale spadła o 32,6 proc. w porównaniu z tym samym okresem czasu rok wcześniej.

Większość europejskich dealerstw w marcu była zamknięta. Spowodowane to było zastosowaniem środków ograniczających rozprzestrzenianie się COVID-19. Tym samym kupowanie aut było mocno ograniczone i utrudnione. Sprzedaż skurczyła się o 32,2 proc., z poziomu prawie 2 milionów sztuk w ubiegłym roku do 1,3 miliona w I kwartale 2020 r. Z wyjątkiem Cypru i Litwy, wszystkie rynki UE jak dotąd, zmagały się z dwucyfrowymi spadkami.

CZYTAJ TAKŻE: Europa zaczyna przesiadać się na napędy alternatywne

Samochody z napędem alternatywnym (APV)
Od stycznia do marca 2020 r. samochody elektrycznie (ECV), skorzystały na spadku popytu na diesle i modele z silnikami benzynowymi. Sprzedaż ECV wzrosła ponad dwukrotnie (+ 100,7 proc.) w pierwszych trzech miesiącach br. W całej UE zarejestrowano 167 132 elektryków. Zarówno segment samochodów całkowicie elektrycznych (BEV), jak i hybryd typu plug-in (PHEV) przyczynił się do tego wzrostu (zwiększyły się odpowiednio +68,4 i + 161,7 proc.). Wzrost bierze się również z poszerzenia oferty prod … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPrzez koronawirusa handel narkotykami we Francji zmniejszył się o 30-40 proc.
Następny artykułMężczyzna chodzi po Katowicach z kukłą Kaczyńskiego i sznurem na szyi