A A+ A++

Umowa IKEA Retail Polska z R4S obowiązuje do końca lutego tego roku. Jednak już od stycznia obowiązki agencji przejęła Havas PR Warsaw.

Odpowiada za prowadzenie biura prasowego sieci, doradztwo kryzysowe, wspieranie projektów komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej oraz działania public affairs.

Strony nie informują o szczegółach umowy. IKEA nie podaje przyczyn de facto przedwczesnego zakończenia współpracy z R4S Consulting.

Agencja Havas PR Warsaw już obsługiwała IKEA Retail w zakresie komunikacji korporacyjnej w latach 2015-2018. Po niej budżet przejęła wchodząca w skład Garden od Words agencja 2B Up Consulting.

Afera wokół kampanii R4S dla Coca-Coli

Agencję R4S Consulting Ikea wybrała w sierpniu 2020 roku. W grudniu ubiegłego roku media szeroko opisywały sprawę kontrowersyjnej w metodach kampanii, jaką miała przeprowadzać dla koncernu Coca-Cola agencja R4S.

Jak ustaliła Fundacja Reporterów, R4S miała przy pomocy tzw. farmy trolli (siatka fałszywych kont komentujących masowo i w określony sposób treści w internecie, w celu wywarcia wpływu na opinią publiczną – przy. red.) zorganizować internetową akcję na rzecz wstrzymania podatku cukrowego w Polsce. podatek wszedł w życie z początkiem tego roku.

Agencja R4S miała zaproponować Coca-Coli, że w ramach swoich usług m.in. „dotrze do interesariuszy” (np. do polityków), których przekona, że podatek cukrowy nie jest potrzebny.

Ostatecznie agencja miała zaoferować przygotowanie landing page w ramach kampanii “Ukryta Słodycz”, który przekona użytkowników, że cukier zawierają m.in. produkty nieprzetworzone np. zboża.

Niedawno o współwłaścicielu agencji Adamie Hofmanie, byłym pośle i rzeczniku PiS, było głośno za sprawą Romana Giertycha, który poinformował o ofertach złożonych  reprezentowanemu przez niego bankierowi Leszkowi Czarneckiemu. Hofman miał proponować Czarneckiemu zatrudnienie byłego prezesa banku Pekao SA Michała Krupińskiego i udział w przejęciu TVN24.

Hofman w R4S od kilku lat

Adam Hofman jest byłym posłem i rzecznikiem prasowym Prawa i Sprawiedliwości. W 2015 roku – po zakończeniu politycznej kariery – założył własną agencję PR, wówczas pod nazwą „Komunikacja Adam Hofman”. Jeszcze w tym samym roku połączył się z Mariuszem Sokołowskim (były rzecznik komendanta głównego policji) i Michałem Wiórkiewiczem (b. doradca prezesów rady ministrów), tworząc agencję R4S Consulting.

Firmę współtworzą również Robert Pietryszyn, Igor Janke i Sławomir Jastrzębowski, były redaktor naczelny „Super Expressu”, który dołączył do agencji w kwietniu 2018 roku. 

W 2019 roku R4S Consulting zwiększyła przychody sprzedażowe o 31,3 proc., a przy wzroście kosztów operacyjnych o 80 proc. do 7,87 mln zł jej zysk netto zmalał z 3,45 do 2,62 mln zł.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
Poprzedni artykułBiedronka notuje świetne wyniki w czasie pandemii
Następny artykułSiarczysty mróz i opady śniegu na południu Polski. W Tatrach rośnie zagrożenie lawinowe