A A+ A++

Honda e została oficjalnie zaprezentowana. Jej wygląd znamy już dobrze, podobnie jak szczegóły dotyczące napędu i dostępnych wersji. Teraz natomiast poznaliśmy oficjalny cennik. Jak się okazuje, podstawowy wariant wyceniony jest na poziomie porównywalnym z ponad 300-konnymi hot-hatchami, jak Honda Civic Type R (320 KM) czy Ford Focus RS (350 KM). No ale tu mamy przecież napęd elektryczny, a jak wiadomo, „to musi kosztować”. Nawet kiedy mówimy o małym miejskim modelu.

Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester

Nie trzymając już was dłużej w – nomen omen – napięciu, zdradzimy, ile kosztuje elektryczna Honda e. Dostępna jest w dwóch wersjach wyposażenia, Base oraz Advance. Ale, co istotne, obie są przypisane do dwóch różnych wersji mocy:

  • Honda e Base kosztuje od 152 900 złotych i ma silnik o mocy 136 KM.
  • Honda e Advance kosztuje od 165 900 złotych i ma silnik o mocy 154 KM.

Dodajmy od razu, że oprócz ceny porównywalnej, a nawet nieco wyższej od kompaktowych hot-hatchy, czy też choćby hybrydowych SUV-ów pokroju Hondy CR-V, Honda e jest tańsza od podobnego wielkością i równie ładnie narysowanego Fiata 500, który w 118-konnej wersji kosztuje od 154 900 złotych.

Zamów e-wydanie magazynu “auto motor i sport” – teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Honda e – silnik i napęd

Bazowa odmiana Hondy e otrzymała silnik elektryczny o mocy 136 koni mechanicznych i momencie obrotowym na poziomie 315 niutonometrów. Drugi motor dysponuje mocą 154 koni mechanicznych i takim samym momentem obrotowym 315 Nm. Jak się nietrudno domyślić, takie parametry, w połączeniu z charakterystyką silników elektrycznych, rozwijających maksymalny moment obrotowy w pełnym zakresie obrotów, sprawiają że nieduża Honda e jest prawdziwym gokartem.

Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h tylnonapędowa miejska Honda e potrzebować ma średnio około 8 sekund. Do tego dostępny będzie tryb Sport, który pomaga wykrzesać z napędu maksimum możliwości – w razie potrzeby.

Producent zastosował w Hondzie e akumulator o pojemności 35,5 kWh. Jest on jednym z najmniejszych w swojej klasie, ale po pełnym ładowaniu zapewnia zasięg do 220 km, co sprawia, że Honda e sprawdzi się podczas codziennych przejazdów w mieście. Jeśli chodzi o uzupełnianie zapasu energii, jak zapowiada producent, istnieje możliwość szybkiego ładowania baterii do poziomu 80 proc. pojemności w 30 minut.

Zobacz także:

Honda e – wnętrze

Zgodnie z przewidywaniami, producent przeniósł do modelu produkcyjnego również design wnętrza, z ciekawie wyglądającą deską rozdzielczą. Na całej szerokości kabiny rozciąga się pas wypełniony ekranami. W skrajnych położeniach są to monitory wyświetlające obraz z bocznych kamer. Przed kierowcą umieszczono ekran wirtualnych zegarów, na środku osadzony jest 12,3-calowy monitor pozwalający kierowcy na obsługę większości funkcji systemu multimedialnego, a kolejny monitor, również o przekątnej 12,3 cala, znalazł się przed pasażerem.

Pod ekranami znajduje się płaska półka, która w środkowej części zawiera kilka przycisków i pokrętło regulacji głośności. Na konsoli środkowej z kolei umieszczony został panel sterowania klimatyzacją, jeszcze niżej kilka gniazd, w tym 230 V, USB, HDMI oraz 12 V. Między kierowcą i pasażerem z kolei mamy przyciski trybu jazdy – P, R, N, D oraz przycisk obsługujący elektryczny hamulec ręczny. W miejscu podłokietnika natomiast pozostawiono miejsce na dwa napoje.

zobacz galerię

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
Poprzedni artykułRower publiczny zostawimy na Zatorzu. Jest nowa stacja
Następny artykułPoważna kolizja na skrzyżowaniu. Obaj kierowcy mieli zielone?