A A+ A++

Ta niewielka maszyna jest wyposażona w pełen energii, niezawodny, czterosuwowy silnik chłodzony powietrzem o pojemności 49 cm3z automatycznym sprzęgłem, a 10-calowe koła i nisko umieszczone siedzenie wzbudzają zaufanie młodych kierowców, którzy dopiero zaczynają kolekcjonować wrażenia składające się na motocyklową przygodę życia. Model roku 2022 otrzymuje nową kolorystykę, by wierniej przypominać swoich dorosłych braci CRF250R i CRF450R.

Honda

Dzięki przyjaznej dzieciom ergonomii i niskiemu położeniu siedzenia, CRF50F okazuje się dziecinnie łatwy do opanowania przez młodych, początkujących kierowców. Stalowa rama i wzmocniony wahacz zapewniają doskonałą równowagę pomiędzy wytrzymałością i sprężystością struktury. Widelec upside-down o skoku 9,4 cm daje pewność działania, a pojedynczy amortyzator tylny zapewnia przewidywalne i przyjemne prowadzenie. Sprężyny i amortyzatory są dobrane pod kątem optymalnego komfortu i tłumienia nierówności.

Koła w rozmiarze 10 x 2,5 cala mają po 28 szprych, piasty wykonano z odlewanego ciśnieniowo aluminium, a na obręcze założono szerokie opony terenowe, zapewniające doskonałą zwrotność i płynną jazdę.

Hamulce bębnowe z przodu i z tyłu gwarantują wystarczającą siłę hamowania.

CRF50F z dumą eksponuje swoje szlachetne pochodzenie. Wygląd wzorowany na modelu CRF450R, wąskie siedzenie o szerokości 11 cm, wąski zbiornik paliwa i wysokość siedzenia 548 mm są gwarancją doskonałego komfortu i mobilności dla szerokiego grona młodych adeptów jazdy na motocyklu.

Honda CRF50FHonda

Kierownica zaprojektowana w motocrossowym stylu posiada miękkie ochraniacze na środku i uchwyty wysokiej jakości, ułatwiające kontrolowanie motocykla. Składane, ząbkowane podnóżki zapewniają pewne oparcie nawet na błotnistych szlakach, a plastikowe błotniki są mocne i wytrzymałe.

Na rok 2022 model CRF50R otrzymał nowe, czerwone malowanie i odważną grafikę, aby podkreślić off-roadowe tradycje Hondy.

Dla młodych motocyklistów, którzy dopiero zaczynają jeździć, priorytetem jest dobra zabawa. Natomiast rodzice zwracają uwagę na niezawodność i łatwość obsługi. CRF50F wyróżnia się w obu tych kategoriach.

Czterosuwowy silnik SOHC o pojemności 49 cm3 zapewnia płynną dystrybucję mocy i łatwość jej kontrolowania. Średnica cylindra i skok wynoszą 39 x 41,4 mm, a stopień sprężania to 10:1, co oznacza dobre osiągi i łatwy rozruch. 11-milimetrowy gaźnik przeponowy pozwala kierowcy doskonale oceniać dostępną moc i kontrolować reakcję na otwarcie przepustnicy w całym zakresie obrotów, a wyjątkowo niskie zużycie paliwa oznacza więcej zabawy po zatankowaniu zbiornika.

Ogranicznik otwarcia przepustnicy jest regulowany, co pozwala zadbać o bezpieczeństwo młodego kierowcy. Zamknięty system wentylacji skrzyni korbowej chroni przed zanieczyszczeniem oleju silnikowego.

Honda CRF50FHonda

Zapłon kondensatorowy jest bezobsługowy, a silnik jest wyposażony w automatyczny napinacz łańcucha rozrządu, co wydłuża jego żywotność. Przeniesienie napędu powierzono wytrzymałemu łańcuchowi 420, który gwarantuje niezawodność. Filtr powietrza można szybko wyjąć, dzięki czemu jest łatwy do mycia.

CRF50F zapewnia płynność zmiany biegów, trzybiegowej przekładni, współpracującej z łatwym w użyciu automatycznym sprzęgłem. Zapłon z kluczykiem chroni motocykl przed niechcianą zmianą właściciela, a cichy i wydajny układ wydechowy dba o spokój opiekunów młodego kierowcy.

Dane techniczne Honda CRF50F

SILNIK  
Typ Chłodzony powietrzem, dwuzaworowy, czterosuwowy, jednocylindrowy SOHC
Pojemność skokowa 49 cm3
Średnica x skok tłoka 39,0 x 41,4 mm
Stopień sprężania 10.0:1
SYSTEM PALIWOWY  
Zasilanie 11-milimetrowy gaźnik przeponowy
Zbiornik paliwa 4,1 l (z rezerwą)
INSTALACJA ELEKTRYCZNA  
Uruchomienie silnika Rozrusznik nożny
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU  
Typ sprzęgła Automatyczne
Typ skrzyni biegów 3-biegowa skrzynia manualna
Przeniesienie napędu Łańcuch
RAMA  
Typ Stalowa
PODWOZIE  
Wymiary (dł. x szer. x wys.) 1298 x 581 x 775 mm
Rozstaw osi 912 mm
Kąt pochylenia kolumny 25°
Wyprzedzenie 32 mm
Wysokość siedziska 548 mm
Prześwit 152 mm
Masa własna 50,34 kg
ZAWIESZENIE  
Przód Widelec upside-down. Skok 9,4 cm
Tył Centralny amortyzator. Skok 6,9 cm
KOŁA  
Przód Aluminiowe szprychowe
Tył Aluminiowe szprychowe
Opona przednia 2,5 x 10
Opona tylna 2,5 x 10
HAMULCE  
Przód Bębnowe
Tylne Bębnowe

zobacz galerię

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRaciąscy bohaterowie uhonorowani!
Następny artykułRycerze zmierzą się na rynku