Ta niewielka maszyna jest wyposażona w pełen energii, niezawodny, czterosuwowy silnik chłodzony powietrzem o pojemności 49 cm3z automatycznym sprzęgłem, a 10-calowe koła i nisko umieszczone siedzenie wzbudzają zaufanie młodych kierowców, którzy dopiero zaczynają kolekcjonować wrażenia składające się na motocyklową przygodę życia. Model roku 2022 otrzymuje nową kolorystykę, by wierniej przypominać swoich dorosłych braci CRF250R i CRF450R.
Dzięki przyjaznej dzieciom ergonomii i niskiemu położeniu siedzenia, CRF50F okazuje się dziecinnie łatwy do opanowania przez młodych, początkujących kierowców. Stalowa rama i wzmocniony wahacz zapewniają doskonałą równowagę pomiędzy wytrzymałością i sprężystością struktury. Widelec upside-down o skoku 9,4 cm daje pewność działania, a pojedynczy amortyzator tylny zapewnia przewidywalne i przyjemne prowadzenie. Sprężyny i amortyzatory są dobrane pod kątem optymalnego komfortu i tłumienia nierówności.
Koła w rozmiarze 10 x 2,5 cala mają po 28 szprych, piasty wykonano z odlewanego ciśnieniowo aluminium, a na obręcze założono szerokie opony terenowe, zapewniające doskonałą zwrotność i płynną jazdę.
Hamulce bębnowe z przodu i z tyłu gwarantują wystarczającą siłę hamowania.
CRF50F z dumą eksponuje swoje szlachetne pochodzenie. Wygląd wzorowany na modelu CRF450R, wąskie siedzenie o szerokości 11 cm, wąski zbiornik paliwa i wysokość siedzenia 548 mm są gwarancją doskonałego komfortu i mobilności dla szerokiego grona młodych adeptów jazdy na motocyklu.
Kierownica zaprojektowana w motocrossowym stylu posiada miękkie ochraniacze na środku i uchwyty wysokiej jakości, ułatwiające kontrolowanie motocykla. Składane, ząbkowane podnóżki zapewniają pewne oparcie nawet na błotnistych szlakach, a plastikowe błotniki są mocne i wytrzymałe.
Na rok 2022 model CRF50R otrzymał nowe, czerwone malowanie i odważną grafikę, aby podkreślić off-roadowe tradycje Hondy.
Dla młodych motocyklistów, którzy dopiero zaczynają jeździć, priorytetem jest dobra zabawa. Natomiast rodzice zwracają uwagę na niezawodność i łatwość obsługi. CRF50F wyróżnia się w obu tych kategoriach.
Czterosuwowy silnik SOHC o pojemności 49 cm3 zapewnia płynną dystrybucję mocy i łatwość jej kontrolowania. Średnica cylindra i skok wynoszą 39 x 41,4 mm, a stopień sprężania to 10:1, co oznacza dobre osiągi i łatwy rozruch. 11-milimetrowy gaźnik przeponowy pozwala kierowcy doskonale oceniać dostępną moc i kontrolować reakcję na otwarcie przepustnicy w całym zakresie obrotów, a wyjątkowo niskie zużycie paliwa oznacza więcej zabawy po zatankowaniu zbiornika.
Ogranicznik otwarcia przepustnicy jest regulowany, co pozwala zadbać o bezpieczeństwo młodego kierowcy. Zamknięty system wentylacji skrzyni korbowej chroni przed zanieczyszczeniem oleju silnikowego.
Zapłon kondensatorowy jest bezobsługowy, a silnik jest wyposażony w automatyczny napinacz łańcucha rozrządu, co wydłuża jego żywotność. Przeniesienie napędu powierzono wytrzymałemu łańcuchowi 420, który gwarantuje niezawodność. Filtr powietrza można szybko wyjąć, dzięki czemu jest łatwy do mycia.
CRF50F zapewnia płynność zmiany biegów, trzybiegowej przekładni, współpracującej z łatwym w użyciu automatycznym sprzęgłem. Zapłon z kluczykiem chroni motocykl przed niechcianą zmianą właściciela, a cichy i wydajny układ wydechowy dba o spokój opiekunów młodego kierowcy.
Dane techniczne Honda CRF50F
SILNIK | |
Typ | Chłodzony powietrzem, dwuzaworowy, czterosuwowy, jednocylindrowy SOHC |
Pojemność skokowa | 49 cm3 |
Średnica x skok tłoka | 39,0 x 41,4 mm |
Stopień sprężania | 10.0:1 |
SYSTEM PALIWOWY | |
Zasilanie | 11-milimetrowy gaźnik przeponowy |
Zbiornik paliwa | 4,1 l (z rezerwą) |
INSTALACJA ELEKTRYCZNA | |
Uruchomienie silnika | Rozrusznik nożny |
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU | |
Typ sprzęgła | Automatyczne |
Typ skrzyni biegów | 3-biegowa skrzynia manualna |
Przeniesienie napędu | Łańcuch |
RAMA | |
Typ | Stalowa |
PODWOZIE | |
Wymiary (dł. x szer. x wys.) | 1298 x 581 x 775 mm |
Rozstaw osi | 912 mm |
Kąt pochylenia kolumny | 25° |
Wyprzedzenie | 32 mm |
Wysokość siedziska | 548 mm |
Prześwit | 152 mm |
Masa własna | 50,34 kg |
ZAWIESZENIE | |
Przód | Widelec upside-down. Skok 9,4 cm |
Tył | Centralny amortyzator. Skok 6,9 cm |
KOŁA | |
Przód | Aluminiowe szprychowe |
Tył | Aluminiowe szprychowe |
Opona przednia | 2,5 x 10 |
Opona tylna | 2,5 x 10 |
HAMULCE | |
Przód | Bębnowe |
Tylne | Bębnowe |
zobacz galerię
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS