Prezentacja długo oczekiwanego następcy popularnego nakeda odbyła się podczas targów Intermot w Kolonii. Niemal od pierwszych zapowiedzi nowego Horneta krążyły pogłoski, że producent zastosuje w tym motocyklu nowy silnik dwucylindrowy. Wśród ortodoksyjnych fanów marki, kojarzących Hornety z silnikami czterocylindrowymi, wzbudziło to spore poruszenie.
Im bliżej premiery, tym bardziej stawało się jasne, że pogłoski o dwucylindrowym silniku są bliskie prawdy. Wstępne dane mówiły o 755 cm3 i 92 KM. Jednostka napędowa miała napędzać nie tylko Horneta – plotki mówiły o jej zastosowaniu także w nowym Transalpie. O tym, czy faktycznie tak się stanie przekonamy się zapewne podczas targów EICMA, ale wydaje się to oczywiste.
Wróćmy jednak do Horneta. Tak, jak się spodziewaliśmy napędza go nowo zaprojektowany dwucylindrowy silnik rzędowy o pojemności 755 cm3. Moc 92 KM osiągana jest przy 9500 obr/min, zaś maksymalny moment obrotowy to 75 Nm dostępne przy 7250 obr/min. Wyraźnie widać, że jednostka lubi wysokie obroty, co akurat do modelu Hornet pasuje idealnie. Ciekawostka – czopy korbowodu przesunięto tutaj o 270 stopni, co daje wrażenie obcowania z V-twinem. Podobny zabieg Honda zastosowała w modelu Africa Twin.
Rama nowego Horneta także została zaprojektowana od nowa. To stalowa konstrukcja rurowa typu diamond o zaskakująco niskiej wadze 16,6 kg. Zawias opiera się na dwufunkcyjnym widelcu upside-down Showa Big Piston z goleniami 41 mm z przodu oraz centralnym amortyzatorze z regulowanym napięciem wstępnym z tyłu.
Rolę kokpitu pełni 5-calowy kolorowy wyświetlacz TFT z możliwością sparowania ze smartfonem przez specjalną aplikację. Kierowca ma do dyspozycji cztery tryby jazdy – trzy wstępnie predefiniowane, obejmujące sterowanie mocą silnika, hamulca silnikowego i systemu kontroli momentu obrotowego, a czwarty tryb umożliwia wprowadzenie własnej konfiguracji.
Bazowa cena Horneta ma 35 900 zł. Pierwsza seria dostępna będzie w kolorach białym (Pearl Glare White) i czarnym (Graphite Black) z czerwoną ramą i widelcem oraz szarym (Matte Iridium Grey Metallic) i żółtym (Mat Goldfinch Yellow). W ofercie producenta pojawią się także trzy pakiety dodatkowego wyposażenia.
Przeczytaj także: sportbike, adventure i co jeszcze?
Honda Hornet 2023 – dane techniczne
SILNIK |
|
Typ silnika |
Chłodzony cieczą, 4-suwowy, 8-zaworowy, rzędowy, 2-cylindrowy OHC, z wykorbieniami co 270° i z rozrządem Unicam |
Pojemność skokowa |
755 cm3 |
Średnica cylindra x skok tłoka (mm) |
87mm x 63,5mm |
Stopień sprężania |
11.0:1 |
Moc maksymalna |
92 KM (67,5 kW) przy 9500 obr./min |
Maks. moment obrotowy |
75 Nm przy 7250 obr./min |
Poziom hałasu (dB) |
Lwot – 77,5; Lurban – 73,5 |
Prędkość maksymalna (km/h) |
205 km/h |
Pojemność układu smarowania |
3,8 l |
Rozrusznik |
Elektryczny |
SYSTEM PALIWOWY |
|
Zasilanie |
PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa |
Zbiornik paliwa |
15,2 l |
Emisja CO2 wg WMTC |
100 g/km |
Zużycie paliwa |
23 km/l – 4,35 l/100 km |
INSTALACJA ELEKTRYCZNA |
|
Pojemność akumulatora |
12 V 7,4 Ah |
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU |
|
Typ sprzęgła |
Mokre wielopłytkowe, antyhopping |
Typ skrzyni biegów |
Sześciobiegowa przekładnia manualna |
Przeniesienie napędu |
Łańcuch |
RAMA |
|
Typ ramy |
Stalowa dwubelkowa rurowa (diament) |
PODWOZIE |
|
Wymiary (dł. x szer. x wys.) |
2090 mm x 780 mm x 1085 mm |
Rozstaw osi |
1420 mm |
Kąt pochylenia kolumny |
25˚ |
Wyprzedzenie |
99 mm |
Wysokość siedziska |
795 mm |
Prześwit |
140 mm |
Masa własna |
190 kg |
Promień skrętu |
2,7 m |
ZAWIESZENIE |
|
Zawieszenie z przodu |
Widelec z goleniami 41 mm Showa SFF-BPTM USD, skok 130 mm |
Tylne zawieszenie |
Zespolone typu Honda Pro-Link, skok 120 mm |
KOŁA |
|
Koło z przodu |
Odlew aluminiowy, 5 ramienne |
Koło z tyłu |
Odlew aluminiowy, 5 ramienne |
Opona przednia |
120/70ZR-17 |
Opona tylna |
160/60ZR-17 |
HAMULCE |
|
Typ układu ABS |
Dwukanałowy |
Hamulce przednie |
Podwójne tarcze 296 mm x 4 mm hamowane przez czterotłoczkowe zaciski Nissin z radialnym mocowaniem |
Hamulce tylne |
Pojedyncza tarcza 240 mm x 5 mm z jednotłoczkowym zaciskiem |
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY |
|
Zespół wskaźników |
Wyświetlacz TFT |
Reflektor |
LED |
Światła tylne |
LED |
Łączność |
HSVC |
USB |
typu C |
Automatyczny wyłącznik kierunkowskazów |
Tak |
System zabezpieczeń |
HISS (Honda Intelligent Security System) |
Dodatkowe wyposażenie |
ESS, 4 tryby jazdy |
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS