A A+ A++

Prezentacja długo oczekiwanego następcy popularnego nakeda odbyła się podczas targów Intermot w Kolonii. Niemal od pierwszych zapowiedzi nowego Horneta krążyły pogłoski, że producent zastosuje w tym motocyklu nowy silnik dwucylindrowy. Wśród ortodoksyjnych fanów marki, kojarzących Hornety z silnikami czterocylindrowymi, wzbudziło to spore poruszenie.

Im bliżej premiery, tym bardziej stawało się jasne, że pogłoski o dwucylindrowym silniku są bliskie prawdy. Wstępne dane mówiły o 755 cm3 i 92 KM. Jednostka napędowa miała napędzać nie tylko Horneta – plotki mówiły o jej zastosowaniu także w nowym Transalpie. O tym, czy faktycznie tak się stanie przekonamy się zapewne podczas targów EICMA, ale wydaje się to oczywiste.

Wróćmy jednak do Horneta. Tak, jak się spodziewaliśmy napędza go nowo zaprojektowany dwucylindrowy silnik rzędowy o pojemności 755 cm3. Moc 92 KM osiągana jest przy 9500 obr/min, zaś maksymalny moment obrotowy to 75 Nm dostępne przy 7250 obr/min. Wyraźnie widać, że jednostka lubi wysokie obroty, co akurat do modelu Hornet pasuje idealnie. Ciekawostka – czopy korbowodu przesunięto tutaj o 270 stopni, co daje wrażenie obcowania z V-twinem. Podobny zabieg Honda zastosowała w modelu Africa Twin.

Rama nowego Horneta także została zaprojektowana od nowa. To stalowa konstrukcja rurowa typu diamond o zaskakująco niskiej wadze 16,6 kg. Zawias opiera się na dwufunkcyjnym widelcu upside-down Showa Big Piston z goleniami 41 mm z przodu oraz centralnym amortyzatorze z regulowanym napięciem wstępnym z tyłu.

Rolę kokpitu pełni 5-calowy kolorowy wyświetlacz TFT z możliwością sparowania ze smartfonem przez specjalną aplikację. Kierowca ma do dyspozycji cztery tryby jazdy – trzy wstępnie predefiniowane, obejmujące sterowanie mocą silnika, hamulca silnikowego i systemu kontroli momentu obrotowego, a czwarty tryb umożliwia wprowadzenie własnej konfiguracji.

Bazowa cena Horneta ma 35 900 zł. Pierwsza seria dostępna będzie w kolorach białym (Pearl Glare White) i czarnym (Graphite Black) z czerwoną ramą i widelcem oraz szarym (Matte Iridium Grey Metallic) i żółtym (Mat Goldfinch Yellow). W ofercie producenta pojawią się także trzy pakiety dodatkowego wyposażenia.

Przeczytaj także: sportbike, adventure i co jeszcze?

Honda Hornet 2023 – dane techniczne

SILNIK

Typ silnika

Chłodzony cieczą, 4-suwowy, 8-zaworowy, rzędowy, 2-cylindrowy OHC, z wykorbieniami co 270° i z rozrządem Unicam

Pojemność skokowa

755 cm3

Średnica cylindra x skok tłoka (mm)

87mm x 63,5mm

Stopień sprężania

11.0:1

Moc maksymalna

92 KM (67,5 kW) przy 9500 obr./min

Maks. moment obrotowy

75 Nm przy 7250 obr./min

Poziom hałasu (dB)

Lwot – 77,5; Lurban – 73,5

Prędkość maksymalna (km/h) 

205 km/h

Pojemność układu smarowania

3,8 l

Rozrusznik

Elektryczny

SYSTEM PALIWOWY

Zasilanie

PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa

Zbiornik paliwa

15,2 l

Emisja CO2 wg WMTC

100 g/km

Zużycie paliwa

23 km/l – 4,35 l/100 km

INSTALACJA ELEKTRYCZNA

Pojemność akumulatora

12 V 7,4 Ah

UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU

Typ sprzęgła

Mokre wielopłytkowe, antyhopping

Typ skrzyni biegów

Sześciobiegowa przekładnia manualna

Przeniesienie napędu

Łańcuch

RAMA

Typ ramy

Stalowa dwubelkowa rurowa (diament)

PODWOZIE

Wymiary (dł. x szer. x wys.)

2090 mm x 780 mm x 1085 mm

Rozstaw osi

1420 mm

Kąt pochylenia kolumny

25˚

Wyprzedzenie

99 mm

Wysokość siedziska

795 mm

Prześwit

140 mm

Masa własna

190 kg

Promień skrętu

2,7 m

ZAWIESZENIE

Zawieszenie z przodu

Widelec z goleniami 41 mm Showa SFF-BPTM USD, skok 130 mm

Tylne zawieszenie

Zespolone typu Honda Pro-Link, skok 120 mm

KOŁA

Koło z przodu

Odlew aluminiowy, 5 ramienne

Koło z tyłu

Odlew aluminiowy, 5 ramienne

Opona przednia

120/70ZR-17

Opona tylna

160/60ZR-17

HAMULCE

Typ układu ABS

Dwukanałowy

Hamulce przednie

Podwójne tarcze 296 mm x 4 mm hamowane przez czterotłoczkowe zaciski Nissin z radialnym mocowaniem

Hamulce tylne

Pojedyncza tarcza 240 mm x 5 mm z jednotłoczkowym zaciskiem

ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY

Zespół wskaźników

Wyświetlacz TFT

Reflektor

LED

Światła tylne

LED

Łączność

HSVC

USB

typu C

Automatyczny wyłącznik kierunkowskazów

Tak

System zabezpieczeń

HISS (Honda Intelligent Security System)

Dodatkowe wyposażenie

ESS, 4 tryby jazdy

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułHouse Coaching – nowy trend w domach Polaków
Następny artykułPolacy kupią mniej węgla w PGG. Nowe limity zakupowe