A A+ A++

Nowa kampania internetowa stolicy Holandii ma na celu zwalczanie uciążliwej turystyki. Przekaz jest skierowany do Brytyjczyków w wieku od 18 do 35 lat, którzy często urządzają w Amsterdamie niebezpieczne imprezy.

Brytyjscy turyści często wyszukują w internecie hasła takie jak „wieczór kawalerski w Amsterdamie”, „tani hotel w Amsterdamie” lub „pub Amsterdam”. Teraz, zamiast ofert noclegów i adresów pubów, na ekranach urządzeń pojawia im się wideo, które ostrzega przed konsekwencjami nadmiernego picia, zażywania narkotyków i niebezpiecznego zachowywania się na ulicach tego miasta. Wszystko po to, aby walczyć z efektami uciążliwej turystyki.

Na jednym takim filmie widać, jak pijany młody mężczyzna zostaje aresztowany. Obrazowi towarzyszy tekst: „Przyjazd do Amsterdamu + upicie się = grzywna w wysokości 140 euro + rejestr karny = mniej perspektyw”. Na końcu pojawia się apel „A więc przyjeżdżasz do Amsterdamu, aby się upić? Nie zbliżaj się.”

Inny film pokazuje nieprzytomną osobę przewożoną karetką do szpitala oraz tekst: „Przyjazd do Amsterdamu, aby wziąć narkotyki + utrata kontroli = pobyt w szpitalu + trwałe uszczerbki na zdrowiu = zmartwiona rodzina”. Kontynuuje: „A więc przyjeżdżasz po narkotyki do Amsterdamu? Nie zbliżaj się.”

– Wszyscy turyści będą mile widziani, ale nie wtedy, gdy będą się źle zachowywać i przeszkadzać. W takim wypadku jako miasto mówimy: trzymajcie się z daleka – powiedział w komunikacie wiceprezydent Amsterdamu, Sofyan Mbarki.

– Amsterdam już teraz podejmuje wiele działań przeciwko nadmiernej turystyce i związanym z nią uciążliwościom, a my podejmujemy więcej środków niż inne duże miasta w Europie. Ale musimy zrobić jeszcze więcej w nadchodzących latach, jeśli chcemy, aby turystyka była bardziej zrównoważona w naszym mieście – kontynuuje Mbarki, dodając, że aby miasto wróciło do normalnego funkcjonowania, należy postawić na ograniczenia zamiast niekontrolowanego wzrostu.

Według lokalnych władz kampania „Trzymaj się z daleka” może zostać rozszerzona w dalszej części roku, aby objąć swoim zasięgiem gości z Holandii i innych krajów Unii Europejskiej, którzy również często sprawiają problemy w mieście.

Jednocześnie Amsterdam rozpoczyna w tym miesiącu kampanię „How to Amsterdam”, która jest skierowana do gości już przebywających w tym mieście. Za pośrednictwem mediów społecznościowych i znaków drogowych turyści będą ostrzegani przed pijaństwem, nadmiernym hałasowaniem, kupowaniem narkotyków od ulicznych dilerów i zakazem oddawania moczu w miejscach publicznych.

Urząd Miasta prowadzi również rozmowy z organizatorami wieczorów kawalerskich, w jaki sposób mogą ograniczyć uciążliwą turystykę w centrum miasta i oczekuje na wyniki badań nad możliwością zastosowania podatku turystycznego.

Holenderska gmina Haarlem wprowadzi zakaz reklamowania mięsa w przestrzeni publicznej ze względu na negatywny wpływ branży mięsnej na środowisko naturalne.

eSky.pl to platforma do organizacji tanich lotów, city breaków i wakacji. W NowyMarketing Podcast rozmawiamy z Ingą Wawrzyniak-Gacek i Katarzyną Hauton o tym, jak zmieniły się potrzeby i oczekiwania klientów.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKGHM ponownie mecenasem Zamku w Warszawie
Następny artykułEdyta Pazura pokazała fotkę w bikini. Takiej rzeźby można tylko pozazdrościć!