Arek Nowiński od listopada 2024 roku obejmie stanowisko prezesa ds. rynków międzynarodowych w Volvo Cars. To historyczne wydarzenie dla branży motoryzacyjnej – po raz pierwszy Polak zajmie tak wysoką funkcję w międzynarodowych strukturach producenta samochodów. Nowiński zostanie tym samym najwyżej postawionym Polakiem w globalnych strukturach Volvo Cars i będzie raportował do CEO marki – Jima Rowana.
W ramach swoich nowych obowiązków Arek Nowiński będzie odpowiedzialny za kierowanie działalnością marki Volvo na rynku europejskim, w USA i Kanadzie, w regionie Azji i Pacyfiku (APEC), Ameryce Łacińskiej, a także będzie nadzorował współpracę z globalnymi importerami. Do jego zadań będzie należało również planowanie wolumenu oraz kształtowanie globalnej oferty firmy.
– „Jestem zaszczycony możliwością objęcia tej roli i kontynuowania naszej misji dostarczania klientom wyjątkowych samochodów i doświadczeń z marką Volvo. Wspólnie z zespołem planuję rozwijać nasze rynki oraz dostosowywać ofertę do potrzeb klientów na całym świecie” – mówi Arek Nowiński.
Awans Arka Nowińskiego stanowi część szerszych zmian w globalnej strukturze zarządzania Volvo Cars, mających na celu usprawnienie procesów decyzyjnych i dalszej ekspansji marki Volvo na świecie.
Od szefa Volvo Car Poland do prezesa rynków międzynarodowych
Arek Nowiński jest związany z firmą Volvo Cars od ponad dwudziestu lat. Swoją pracę w strukturach Volvo Car Poland rozpoczął na początku 2004 roku. Przez dwanaście lat był prezesem Volvo Car Poland. W tym czasie dał się poznać jako lider o szerokich horyzontach, zdobywając doświadczenie na różnych polach. Jego kariera w szwedzkiej firmie obejmuje szereg kluczowych ról. Jego zaangażowanie, umiejętność łączenia strategicznego myślenia oraz dostosowywania strategii do lokalnych potrzeb zaowocowały znaczącym wzrostem obecności oraz popularności marki Volvo na wielu rynkach.
W lipcu 2019 roku Nowiński awansował na stanowisko szefa produktu regionu EMEA, a od 2021 roku pełni funkcję szefa regionu EMEA Volvo Cars, który stanowi 50% sprzedaży samochodów szwedzkiej marki na świecie.
W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy bieżącego roku Volvo na rynku EMEA zanotowało wzrost na poziomie 34%, podczas gdy cały rynek urósł jedynie o 1%. Dodatkowo w tym czasie Volvo osiągnęło rekordowy udział w rynku na poziomie 2,8%.
Źródło informacji: Volvo Car Corporation
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS