A A+ A++

Dawna ul. Paprocańska, od 1968 r. al. Rewolucji Październikowej, a od 1989 r. al. Niepodległości, jedna z głównych ulic dwujezdniowych w Tychach. Łączyła osiedla B, C i E z budowanymi osiedlami D i F . Aleję poprowadzono częściowo dawnym „traktem paprcańskim”, aż do projektowanej obwodnicy wschodniej (obecnej drogi Beskidzkiej). Według planu zagospodarowania miasta Tychy z 1961 roku, osiedle D (D1 i D3, na zdjęciu D3) zlokalizowane w północnej części wyznaczonego ulicami czworoboku z osią zieloną i osią komunikacyjną (średnicową linią kolejową w wykopie), tworzyło fragment projektowanego centrum miasta.

Na zdjęciu widok perspektywiczny alei z zabudową w kierunku wschodnim. Wzdłuż chodnika rosną kwiaty ogrodowe, kanny (pacioreczniki). Pasma jezdni oddzielają trawniki obsadzone młodymi drzewkami. Przy ulicy przystanek autobusowy z wiatą i ławką, usytuowany naprzeciwko punktowców na os. D (D3) w pobliżu ul. K. Darwina (osi zielonej). Na przystanku zatrzymał się autobus AUTOSAN H-27 z tabliczką PRZEWÓZ OSÓB. Autobusy różnych przedsiębiorstw, przewożące pracowników, często zatrzymywały się i zabierały też innych pasażerów.

Przed autobusem kobieta w stroju ludowym. W tym czasie, strój ludowy pszczyński nosiły nieliczne kobiety z sąsiednich wsi (Paprocan, Wygorzela, Wilkowyj, Wartogłowca i Cielmic). Na chodniku przechodnie. W tle cztery budynki mieszkalne, pięciokondygnacyjne oraz wieżowiec w budowie. Budynki te projektowała arch. Maria Czyżewska w systemie 540.

Barbara Kubska

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPremiery w lipcu. Co warto obejrzeć w pierwszym tygodniu?
Następny artykułHoroskop na dzień 30.06.2024