A A+ A++

Szkice patentowe wskazują na maksymalne uproszczenie kompresora – dzięki niewielkim rozmiarom mógłby on zostać zamontowany nad skrzynią biegów, za tylnym cylindrem. Mniej więcej w tym samym miejscu, w starszych modelach HD umieszczony był zbiornik oleju.

Napęd sprężarki, inaczej niż ma to miejsce w Kawasaki H2, realizowany jest paskiem. Patent Harleya ukazuje pewną ciekawostkę związaną z możliwym zastosowaniem kompresora – pasek napędowy sprężarki napinany jest za pomocą sprężyny, która automatycznie reguluje naciąg. Zastosowanie takiego rozwiązania znacznie ułatwiłoby możliwość dołożenia sprężarki jako akcesorium posprzedażowego.

Taka strategia miałaby w przypadku HD sens – w końcu dział akcesoriów jest w przypadku tego producenta rozbudowany do gigantycznych rozmiarów. Istnieje nawet specjalna linia akcesoriów zwiększających osiągi – Screaming Eagle. Niewykluczone, że to właśnie w tym dziale kompresor pojawi się jako akcesorium.

Nawet jeśli jednak kompresor trafi jako element fabrycznego wyposażenia, na początku spodziewamy się, że pojawi się wyłącznie w modelach CVO.

Przeczytaj również: Harley-Davidson produkowany w Chinach?

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułGwiazdy i politycy wspierają akcję „Media bez wyboru”. Wśród nazwisk m.in. Chajzer i Biedroń
Następny artykułDlaczego niedźwiedzie i wilki zbliżają się do zabudowań? Co zrobić gdy zauważymy te drapieżniki?