Tomasz „Halk” Łyszkowicz został w tym roku drugim Wicemistrzem Polski Rallycross w kategorii Supernational. Na takim samym miejscu zakończył rywalizację w stawce SN +2000 w MPRC. Występy w FIA CEZ Rallycross zakończył tuż za czołową trójką w końcowej klasyfikacji ST +2000.
Na koniec roku postanowił przesiąść się ze swojego BMW E36 RX EVO do Mitsubishi Lancera Evo VI, za kierownicą którego wystartuje drugiego grudnia w Rajdzie Barbórka.
Roli pilota natomiast podejmie się Damian Litwinowicz, triumfator tegorocznych Mistrzostw Europy w Rallycrossie, w kategorii Euro RX3.
Rallycrossowy duet ma już za sobą intensywne przygotowania do nadchodzących zawodów. testy odbyły się na Autodromie Słomczyn.
– Marzenia jednak się spełniają – powiedział Halk. – Jadę w legendarnym rajdzie, legendarnym samochodem i z młodą legendą polskiego rallycrossu po prawej stronie.
– Jedziemy powalczyć, ale przede wszystkim podziękować kibicom i dla nich pojechać – podkreślił. – Wiemy już, że naszemu Lancerowi Evo VI potrzebny jest szacunek na oesach, ale też nie zamierzamy jechać nim po grzyby. Tak więc trzymajcie kciuki za to aby auto wytrzymało, a my postaramy się o dobry spektakl rajdowy.
– Jestem bardzo szczęśliwy z powodu mojego debiutu w Rajdzie Barbórka oraz z nowej dla mnie roli pilota – powiedział Litwinowicz. – Pierwszy raz zasiądę na prawym fotelu, ale myślę, że spokojnie odnajdę się na tym miejscu. Lancer na pewno da radę więc wszystko w rękach naszej wesołej załogi.
– Chciałbym podziękować wszystkim kibicom za ten fantastyczny sezon 2023 i Halkowi za możliwość startu w Barbórce, to będzie na pewno niezapomniany rajd – dodał.
Video: Testy przed Rajdem Barbórka 2023
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS