Brytyjska spółka Lawrence David z udziałami na poziomie 12 proc. utrzymała pozycję wicelidera rynku, rejestrując 2 650 sztuk pojazdów, czyli o 21 proc. mniej niż przed rokiem. Spadek spowodowany był spowolnieniem gospodarczym w Wielkiej Brytanii oraz wyższymi stopami procentowymi.
Spółka Viberti utrzymała piąte miejsce wśród największych graczy rynku z udziałami na poziomie 6,7 proc. Przy spadku rynku włoskiego o 8,5 proc. jej klienci w 2023 roku zarejestrowali 1 120 sztuk pojazdów marki wobec 1 114 szt. rok wcześniej.
Podobny poziom rejestracji pojazdów odnotowały niemieckie spółki Langendorf oraz Wielton GmbH przy spadku rynku niemieckiego o 13 proc. r/r. Rejestracje tych spółek osiągnęły poziom 1 197 szt. co zapewniło im szóstą pozycję na rynku.
W krajach CEE z udziałami na poziomie 5,9 proc. Grupa Wielton utrzymała piątą pozycję, przy niewielkim, 3 proc. spadku rejestracji do 1 128 sztuk. W 2023 r. hiszpańska spółka Guillén uplasowała się na 7 pozycji na rynku z udziałami na poziomie 2,2 proc., notując 33 proc. spadek zarejestrowanych pojazdów do poziomu 309 szt.
Czytaj więcej
Rekordowy rok dla Daimler Truck
Bieżący rok ma być dobry, popyt na ciężarówki utrzyma się na wysokim poziomie, ale na świecie, bo w Europie tak dobrze nie będzie.
W roku bieżącym Grupa wyda 130 mln zł na inwestycje. – Działania obejmować będą m.in. dalszą cyfryzację, automatyzację procesów produkcyjnych, poszerzenie portfolio produktowego, czy implementację nowych technologii. Zmienne otoczenie rynkowe i niepewna sytuacja skłoniły nas do tego, aby nie publikować założeń finansowych na rok 2024 – tłumaczy Szataniak.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS