A A+ A++

Grupa Weszło zarabia wyłącznie na emisji reklam i innych działaniach marketingowych. Do wzrostu jej przychodów z pewnością przyczyniło się to, że w ub.r. odbyły się przełożone o rok piłkarskie Euro i letnie igrzyska olimpijskie, ponadto najważniejszych rozgrywek sportowych nie zawieszano już, tak jak wiosną 2020 roku, w związku z covidem.

Zdecydowanie największym podmiotem w grupie jest spółka Weszlocom. Jej przychody w ub.r. poszły w górę z 2,91 do 3,69 mln zł. Równocześnie koszty operacyjne zwiększyły się 2,56 do 3,24 mln zł, z czego wydatki na wynagrodzenia – z 947,6 tys. zł do 1,52 mln zł, a na usługi obce – z 1,49 do 1,56 mln zł.

Spółka osiągnęła wzrost zysku operacyjnego z 355,7 do 455,2 tys. zł i zysku netto ze 120,2 do 152,2 tys. zł.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl – tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Jesienią ub.r. zamknięto uruchomiony w połowie 2018 roku serwis Weszło Esport. – Były miesiące, gdy portal na siebie zarabiał, ale nierzadko Grupa Weszło musiała do niego dokładać – mówił nam Krystian Terpiński, jeden z dziennikarzy piszących do witryny. – Momentami udawało się utrzymać liczbę wyświetleń naszych tekstów na niezłym poziomie, ale trudno tworzy się portal robiony przez trzy osoby. Tym bardziej, gdy konkuruje się z dużo bardziej rozbudowanymi redakcjami – dodał.

Radio Weszło FM zamknięte po 4 latach

Spółka WeszloTV osiągnęła w ub.r. wzrost przychodów z 464,4 do 553,5 tys. zł. Przy wzroście kosztów operacyjnych z 375,3 do 340 tys. zł jej zysk netto poszedł w górę z 74,9 do 193,8 tys. zł.

Kanał youtube’owy WeszłoTV ma obecnie 160 tys. subskrybentów, a opublikowane na nim ok. 2 tys. materiałów (m.in. vlogów dziennikarzy, programów „Stan Futbolu”, „Liga Minus” i „Quiz”) zanotowało łącznie 87,4 tys. odtworzeń.

Z kolei przychody spółki WeszloFM zmalały z 221,4 do 167,5 tys. zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych z 247,1 do 306,1 tys. zł strata netto pogłębiła się z 27,3 do 140,1 tys. zł.

Z końcem lutego internetowe radio sportowe WeszłoFM, po nieco ponad czterech latach od startu, zakończyło emisję. – Radio nigdy nie stało się samowystarczalne pod względem finansowym. Drugim powodem zamknięcia radia jest bardzo dynamiczny rozwój Kanału Sportowego – wyjaśnił Krzysztof Stanowski.

Większościowym udziałowcem spółek Weszlocom, WeszloTV i WeszloFM jest Krzysztof Stanowski, założyciel serwisu Weszło. Zarządza też firmą Weszlo Group Stanowski, która notuje minimalne wyniki finansowe.

Dużo wyższe wyniki w drugim roku działalności osiągnął drugi projekt Stanowskiego – działający od wiosny 2020 roku youtube’owy Kanał Sportowy, w którym pozostałymi udziałowcami i głównymi twórcami są Michał Pol, Mateusz Borek i Tomasz Smokowski.

W ub.r. Kanał Sportowy zanotował ponad 10 mln zł przychodów, a w br. planowane jest 17-20 mln zł.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp
Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWPP będzie wspierać Ukrainę w odbudowie gospodarki
Następny artykułEkolodzy oskarżają Adidasa i New Balance o oszustwa