A A+ A++

Grupa Oknoplast będąca jednym z największych producentów stolarki otworowej z PVC w Europie przejęła hiszpańską firmę Ampuero, lidera tamtejszego rynku PVC. Transakcja ma umożliwić polskiej firmie ekspansję w Hiszpanii, a docelowo także wejście na rynki Ameryki Południowej.

Autor: housemarket.pl 10 grudnia 2020 14:40

Jak podkreślił w czwartek prezes Oknoplastu Mikołaj Placek, podkrakowska firma jest pierwszym polskim podmiotem z branży PVC, który rozwija ekspansję zagraniczną poprzez przejęcie lidera na zagranicznym rynku.

“Wchodzimy na hiszpański rynek, przejmując największego producenta i lidera okien PVC w Hiszpanii – rodzinną firmę Ampuero z siedzibą w okolicach Bilbao” – zakomunikował prezes podczas czwartkowej konferencji prasowej. Nie podał wartości tej transakcji.

Według niego dzięki przejęciu hiszpańskiego podmiotu, którego ubiegłoroczna sprzedaż osiągnęła blisko 36 mln euro, Grupa Oknoplast chce osiągnąć pozycję czołowego dostawcy okien PVC na tamtejszym rynku. Plany zakładają zwiększenie sprzedaży w ciągu pięciu lat do poziomu 70 mln euro.

“Wybór firmy Ampuero nie był przypadkowy, bo Grupa Oknoplast na każdym rynku, na którym funkcjonuje chce być czołowym dostawcą okien PVC” – wskazał prezes i przypomniał, że polska spółka jest obecna na stałe w 13 państwach europejskich, a jej główne rynki funkcjonowania prócz Polski to Francja, Włochy, Niemcy czy Belgia.

Prezes wskazał, że hiszpańska firma działa od 1975 r., najpierw jako producent stolarki z aluminium, a od 1992 r. także z PVC. Przed czterema laty przedsiębiorstwo przeprowadziło duży program inwestycyjny, dzięki któremu jego moce produkcyjne zwiększyły się o 100 proc. Obecnie dysponuje 20 tys. mkw. powierzchni produkcyjno-magazynowej i rozbudowaną, wielokanałową siecią dystrybucji z 300 własnymi salonami sprzedaży, obejmującą zasięgiem całą Hiszpanię. Firma rocznie wytwarza 200 tys. okien. I zatrudnia 225 pracowników.

Jak zapowiedział Mikołaj Placek, Oknoplast poprzez hiszpański podmiot chce rozwijać swoją sprzedaż także w Portugalii i Francji, a docelowo w ciągu 3-5 lat ma on umożliwić wejście na rynki państw Ameryki Południowej.

Magdalena Cedro-Czubaj, dyrektor marketingu Grupy Oknoplast oceniła, że Hiszpania była ostatnim dużym rynkiem unijnym, gdzie polska spółka nie była obecna.

“Obserwowaliśmy i analizowaliśmy ten rynek od kilku lat, teraz zdecydowaliśmy się na niego wejść. Widzimy tam duży potencjał dla stolarki PVC” – oceniła.

Hiszpański rynek stolarki otworowej – wskazała dyrektor – jest specyficzny – 90 proc. stanowią na nim wyroby z aluminium, a tylko 10 proc. – PVC.

“Dla nas to dobry sygnał, bo mamy już podobne doświadczenia sprzed lat płynące z rynku włoskiego” – zaznaczyła Cedro-Czubaj.

Grupa Oknoplast z siedzibą w Ochmanowie k. Krakowa to polska firma z ponad 26-letnim doświadczeniem. W 2019 roku przedsiębiorstwo zanotowało sprzedaż na poziomie 770 mln zł, z czego 72 proc. stanowił eksport. Firma zatrudnia ponad blisko 1,9 tys. pracowników oraz posiada sieć ponad 3 tys. dystrybutorów w Europie.

Prezes Placek ocenił, że firma umocniła się w kryzysie spowodowanym pandemią COVID-19 i ten rok zakończy rekordowymi przychodami ze sprzedaży.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMiasto Marki zaczęło powietrzne kontrole spalenisk
Następny artykułBratanica Julii Roberts rodzi lada dzień. Ostatnie tygodnie były dla niej trudne