A A+ A++

Gminne pracownie komputerowe zyskają nowy sprzęt

30.11.2023

Otrzymaliśmy 173 000,00 zł dofinansowania w ramach grantu z konkursu „miniPAKT – gminne pracownie komputerowe” 

Gmina Stalowa Wola pozyskała 173 000 zł w ramach konkursu grantowego „miniPAKT – gminne pracownie komputerowe”. Grant finansowany jest przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Program Operacyjny Polska Cyfrowa na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa V Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia REACT-EU, działanie 5.1 Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia. 

 Pozyskane wsparcie przeznaczone jest na zakup sprzętu komputerowego, gogli VR/AR wraz z wirtualnym kursem pierwszej pomocy, a także oprogramowania do tworzenia treści graficznych i multimedialnych oraz audio-video. Sprzęt ten uzupełni zasoby pracowni nowych technologii i robotyki w ramach tworzonego miejsca dla młodzieży, prowadzonego przez kadrę Wydziału Stalowowolskie Centrum Aktywności Lokalnej Urzędu Miasta Stalowej Woli.  

Celem projektu jest: 

  • rozwijanie nowych form wzmacniania kompetencji cyfrowych u uczniów (dzieci i młodzieży), nauczycieli i osób dorosłych, 
  • zwiększenie kontaktu z nowoczesnymi technologiami i zachęcenie do wyboru ścieżki kariery w branży ICT, 
  • kreatywne wykorzystanie nowych technologii cyfrowych w kreatywnych przestrzeniach edukacji pozaformalnej, 
  • Wsparcie uczniów, nauczycieli i osób dorosłych w przeciwdziałaniu negatywnym skutkom COVID-19, mającym wpływ między innymi na edukację. 

Dzięki pozyskanemu dofinansowaniu mieszkańcy miasta będą mogli przejść kurs pierwszej pomocy na goglach VR oraz rozwijać swoje kompetencje i zainteresowania z zakresu tworzenia grafiki 2D, 3D, obróbki zdjęć/filmów, czy też obsługi multimediów! Przedsięwzięcie umożliwi prowadzenie zajęć grupowych z goglami VR/AR stacjonarnie w siedzibie Wydziału Stalowowolskie Centrum Aktywności Lokalnej oraz poza jego murami, w czasie wydarzeń szkolnych, miejskich itp. Przyczyniać się będzie do rozwoju kompetencji STEAM. Google VR oferują niezrównane możliwości nauki i eksploracji VR, rozwój zainteresowań i równocześnie kompetencji STEAM. Jest to znakomity sposób na poszerzanie, przyswajanie wiedzy w ciekawy sposób. 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMieszkańcy Władysławowa i Tawęcina Wygrali – Nowe Przystanki i Zmieniony Rozkład PKS Gdynia Od Grudnia!
Następny artykułRegion. Autobus wpadł do rowu. Są ranni.