A A+ A++

Gmina Zambrów ogłosiła przetarg pn. „Dostawa fabrycznie nowego średniego samochodu ratowniczo – gaśniczego kategorii 2 uterenowionego dla OSP Stary Laskowiec.”

Minimalne wymagania techniczno-użytkowe określone zostały jak dla średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego z układem napędowym 4×4, podwójne koła z tyłu pojazdu z częściowym wyposażeniem. Pojazd będzie przeznaczony dla jednostki OSP Stary Laskowiec.

Zamawiający przewidział dwa kryteria oceny: cena – 60% oraz  okres gwarancji – 40%.

Termin składania ofert wyznaczono na dzień 28 lipca br.

Szczegółowe parametry techniczne przedstawia załącznik do przetargu:

  1. Wymagania podstawowe
    1. 1.1.Pojazd zabudowany i wyposażony musi spełniać wymagania:

– ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. ,,Prawo o ruchu drogowym” (Dz.U. z 2021 r. , poz. 450, z późn. zm.) wraz z przepisami wykonawczymi ustawy z uwzględnieniem wymagań dotyczących pojazdów uprzywilejowanych;

– rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie wykazu wyrobów służących zapewnieniu bezpieczeństwa publicznego lub ochronie zdrowia i życia oraz mienia, a także zasad wydawania dopuszczenia tych wyrobów do użytkowania (Dz.U. z 2007 r., Nr 143, poz. 1002, z późn. zm.);

– rozporządzenie ministrów: Spraw Wewnętrznych i Administracji, Obrony Narodowej, Finansów oraz Sprawiedliwości z dnia 29 marca 2019 r. w sprawie pojazdów  specjalnych używanych do celów specjalnych Policji, Agencji Bezpieczeństwa  Wewnętrznego, Służb Kontrwywiadu Wojskowego, Centralnego Biura  Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Służby Ochrony Państwa, Krajowej  Administracji Skarbowej, Służby Więziennej  Straży Pożarnej (Dz. U. z 2019 r. poz. 594);

– norm: PN-EN 1846-1 i PN-EN 1846-2 (lub równoważnych);

1.2 Pojazd musi posiadać ważne świadectwo dopuszczenia do użytkowania w ochronie przeciwpożarowej na terenie Polski wydane na podstawie rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie wykazu wyrobów służących zapewnieniu bezpieczeństwa publicznego lub ochronie zdrowia i życia oraz mienia, a także zasad wydawania dopuszczenia tych wyrobów do  użytkowania (Dz.U. z 2007 r. Nr 143, poz. 1002 i rozporządzenie zmieniające  Dz. U. z 2010 r. Nr 85, poz. 553). Świadectwo ważne na dzień odbioru pojazdu:

  1. Podwozie z kabiną

2.1.Pojazd fabrycznie nowy rocznik minimum 2020, silnik z kabiną od tego samego producenta;

2.2.Samochód wyposażony w silnik wysokoprężny o mocy min. 310 KM o zapłonie  samoczynnym, spełniający normę emisji spalin min. EURO6;

2.3.Pojazd musi spełniać wymagania dla kategorii 2 uterenowionej ( PN- EN 1846-1  lub równoważnej );

2.4.Maksymalna masa rzeczywista ( MMR ) pojazdu gotowego do akcji ratowniczo- gaśniczej, rozkład tej masy na osie oraz masa przypadająca na każdą z tych osi nie może przekraczać maksymalnych wartości określonych przez producenta pojazdu lub podwozia bazowego;

2.5.Podwozie pojazdu musi spełniać następujące warunki;

  napęd 4X4,

– podwójne koła z tyłu pojazdu, obręcze kół  min. 22”,

– blokada mechanizmów różnicowych mostów napędowych oraz międzyosiowego,

– system ABS,

– skrzynia biegów manualna o minimalnym przełożeniu 6 biegów do przodu plus bieg wsteczny,

– pojazd wyposażony w dodatkowy hamulec silnikowy,

– klimatyzacja,

– elektrycznie sterowane lusterka główne i szerokokątne po obu stronach pojazdu,

– centralny zamek,

– elektrycznie sterowane szyby,

– radio samochodowe z odtwarzaczem,

– niezależny układ ogrzewania kabiny i przedziału autopompy prze wyłączonym  silniku,

– indywidualne oświetlenie do czytania mapy dla pozycji dowódcy,

– pojemność zbiornika paliwa musi zapewnić przejazd min. 300 km. i 4 godz. pracy autopompy,

– silnik przystosowany do ciągłej pracy, bez konieczności uzupełniania cieczy 

  chłodzącej, oleju oraz przekraczania parametrów pracy określonych przez producenta w czasie min. 4 godz. pracy podczas postoju,

– pojazd wyposażony w zaczep holowniczy z tyłu pojazdu posiadający homologację lub znak bezpieczeństwa, z przodu zaczep holowniczy umożliwiający odholowanie

  pojazdu,

      – zawieszenie osi przedniej i tylnej mechaniczne: resory paraboliczne, amortyzatory teleskopowe, stabilizator przechyłów; 

      – osłona przeciwsłoneczna szyby przedniej,

        światła do jazdy dziennej załączane po włączeniu zapłonu,

      – pojazd wyposażony w dodatkowy wyłącznik prądu w pojeździe, umiejscowiony na desce rozdzielczej,

          – pełnowymiarowe koło zapasowe na wyposażeniu pojazdu, bez mocowania na stałe, klucz do kół, 1 klin, podnośnik hydrauliczny z dźwignią, wspornik zabezpieczenia podnoszonej kabiny, trójkąt ostrzegawczy, gaśnica, apteczka.

2.6.Pojazd wyposażony w tylny zderzak lub urządzenie ochronne zabezpieczające przed wjechaniem pod niego innego pojazdu oraz kamerę cofania z min. 7” monitorem z załączaniem kamery w dowolnym momencie oraz w momencie załączenia biegu  wstecznego.

2.7 Z przodu pojazdu zamontowany system szybkiego montażu i demontażu wyciągarki:

    – wyciągarka o sile uciągu min. 17000 lbs. (dostarcza wykonawca);

     na stałe wyciągarka przewożona w przedziale zabudowy (dopuszcza się montaż na stałe z przodu pojazdu z osłoną metalowo – aluminiową oraz oświetleniem, jeśli całkowita długość pojazdu z zamontowaną wyciągarką nie przekroczy 810 cm.);

– długość liny stalowej min. 20 m.

2.8  Maksymalna wysokość pojazd (ze sprzętem na dachu pojazdu) 325 cm.

2.9 Maksymalna długość pojazdu (przy zdemontowanej wyciągarce) 810 cm.

2.10 W kabinie kierowcy zamontowany radiotelefon przewoźny spełniający wymagania techniczno – funkcjonalne określone w załączniku nr 2 do instrukcji stanowiącej załącznik do rozkazu nr 4 Komendanta Głównego PSP z dnia 9 czerwca 2009 r. w sprawie wprowadzenia nowych zasad organizacji łączności w sieciach radiowych  UKF Państwowej Straży Pożarnej (Dz. Urz. KGPSP Nr 1 z 2009 r. poz. 16).  Samochód wyposażony w instalację antenową wraz z anteną. Dodatkowy głośnik z mikrofonem w przedziale pracy autopompy. Radiotelefon zasilany oddzielną  przetwornicą napięcia. Wgrana obsada kanałowa powiatu zambrowskiego.

   Dodatkowe urządzenia zamontowane w kabinie:

  – sygnalizacja otwarcia podestów i żaluzji skrytek z alarmem dźwiękowym,

  – sygnalizacja wysunięcia masztu,

  – sygnalizacja załączonego gniazda ładowania i stanu  naładowania akumulatorów  (radiotelefonów i latarek) z zabezpieczeniem chroniącym przed nadmiernym ich rozładowaniem ;

      – główny wyłącznik oświetlenia skrytek,

 – sterowanie zraszaczami,

 – sterowanie niezależnym ogrzewaniem kabiny i przedziału autopompy,

  kontrolka włączenia autopompy,

– wskaźniki poziomu wody i środka pianotwórczego w zbiorniku,

– wskaźniki niskiego i wysokiego ciśnienia.

2.11 Dodatkowy podest z gniazdem umożliwiającym podłączenie zestawu ładowarek do radiotelefonów przenośnych 6 szt. i latarek 6 szt., plus 2 porty USB .

2.12 Instalacja elektryczna wyposażona w główny wyłącznik prądu, bez odłączania urządzeń, które wymagają stałego zasilania oraz w samo rozłączalne (w momencie rozruchu silnika) gniazdo do ładowania akumulatorów z zewnętrznego źródła 230 V, zintegrowane ze złączem do uzupełniania powietrza w układzie pneumatycznym z sieci zewnętrznej, wtyczka z przewodem o długości min. 4 m. Ładowarka zamontowana na samochodzie.

2.13 Kolor pojazdu:

– nadwozie – RAL 3000,

– żaluzje skrytek w kolorze naturalnego aluminium,

– podwozie kolor czarny lub pośredni,

– zderzaki i błotniki – białe.

2.14 Pojazd oznakowany (nr operacyjne) według obowiązujących przepisów.

2.15.Urządzenia sygnalizacyjno – ostrzegawcze świetlne i dźwiękowe pojazdu uprzywilejowanego:

– belka sygnalizacyjna koloru niebieskiego wykonana w technologii LED, zamontowana na dachu kabiny kierowcy, z osłoną,

– 2 szt. lampy sygnalizacyjne niebieskie, kątowe w technologii LED , zamontowane w górnej tylnej części zabudowy, wbudowane w obrys samochodu, z możliwością wyłączenia z kabiny kierowcy w przypadku jazdy w kolumnie, światło widoczne z tyłu

– 2 szt. lampy sygnalizacyjne niebieskie, kątowe w technologii LED, zamontowane w w górnej części przodu zabudowy, wbudowane w obrys samochodu, światło widoczne

          z boków pojazdu,

       – 4 szt. lampy sygnalizacyjne LED niebieskie z przodu pojazdu zamontowane z przodu pojazdu na wysokości lusterka wstecznego samochodu osobowego,

        – urządzenie dźwiękowe (min. 5 modulowanych tonów zmienianych poprzez manipulator i klakson pojazdu), wyposażone w funkcję megafonu. Wzmacniacz o mocy min. 150 W

          wraz z głośnikiem o takiej samej mocy min. 200 W. Miejsce  zamocowania sterownika i mikrofonu w kabinie zapewniające łatwy dostęp dla kierowcy i dowódcy.

    Dodatkowo wymaga się, możliwości zmiany trybów pracy w ciągu dnia i nocy min. dla sygnalizacji dźwiękowej,

   – na tylnej ścianie zabudowy zamontowana fala świetna w technologii LED, kolor pomarańczowy,

   – sygnał pneumatyczny załączany z miejsca kierowcy i dowódcy dodatkowym włącznikiem,

   – sygnał dźwiękowy biegu wstecznego.

2.16 Kabina załogi:

      – jednomodułowa, 6 – osobowa z układem siedzeń 1+1+4 , usytuowanych przodem do  kierunku jazdy,

      – wszystkie miejsca wyposażone w bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa,

      – poręcz do przytrzymywania w kabinie załogi,

      – podłoga kabiny załogi wykonana z blachy antypoślizgowej umożliwiającej sprzątanie  kabiny wodą,

      – 4 miejsca siedzące dla załogi w tylnym przedziale kabiny, wyposażone w 4 uchwyty   uniwersalne do aparatów powietrznych, pasujące do butli kompozytowych i stalowych (uchwyty z możliwością zakładania aparatów w pozycji siedzącej). Sposób mocowania winien zapewnić możliwość założenia aparatu bez konieczności wcześniejszego jego wypinania,

    – listwy z oświetleniem typu LED umieszczone obustronnie nad drzwiami kabiny załogi,

    – schowek pod siedzeniem w tylnej części kabiny, siedzisko z siłownikiem podtrzymującym je w pozycji otwartej,

    – wywietrznik dachowy,

    – przestrzeń pomiędzy maksymalnie odsuniętym do tyłu fotelem kierowcy lub dowódcy, a tylną ścianą kabiny zespolonej nie może być mniejsza niż 160 cm. ,

    – fotel dla kierowcy z pneumatyczną regulacją wysokości oraz ciężaru ciała,

    – fotel dla dowódcy z mechaniczną regulacją wysokości oraz z regulacją odległości całego fotela.

3. Zabudowa pożarnicza.

3.1 Zabudowa wykonana z materiałów odpornych na korozję typu: stal nierdzewna, aluminium,

      materiały kompozytowe (wyklucza się inne bez względu na rodzaj zabezpieczenia

      antykorozyjnego). W przypadku zastosowania zabudowy kompozytowej krawędzie 

      podestów oraz krawędzie zabudowy, przy których istnieje ryzyko uszkodzenia podczas

     zdejmowania lub wkładania wyposażenia muszą być zabezpieczone.

     Wewnętrzne poszycie skrytek  wyłożone anodowaną gładką blachą aluminiową, natomiast

     spody schowków blachą aluminiową lub nierdzewną.

3.2 Drabina do wejścia na dach, z poręczami w górnej części, ułatwiającymi wejście na dach,

      wykonana z materiałów nierdzewnych, umieszczona po prawej stronie z tyłu pojazdu.

      Szczeble wykonane w wersji antypoślizgowej.

3.3 Skrytki na sprzęt i wyposażenie zamykane żaluzjami wodo i pyłoszczelnymi z systemem

     sprężynowym i zabezpieczającym przed samoczynnym zamykaniem, wykonane z 

     materiałów odpornych na korozję, wyposażone w zamknięcie typu rurkowego lub

     równoważne. Zamki zamykane na jeden klucz do wszystkich zamków. Wszystkie żaluzje 

     powinny posiadać taśmy ułatwiające zamykanie. W kabinie sygnalizacja otwarcia żaluzji,

     skrytek i podestów, z alarmem świetlnym. Skrytki wentylowane.

3.4 Uchwyty, klamki wszystkich urządzeń pojazdu: żaluzji, szuflad, podestów i tac muszą być 

      tak skonstruowane, aby była możliwa ich obsługa w rękawicach.

     Szuflady, podesty, tace wysuwane, automatycznie blokują się w pozycji wysuniętej lub

     całkowicie wysuniętej oraz posiadają zabezpieczenie przed całkowitym ich wysunięciem.

     Szuflady, podesty, tace wystające w pozycji wysuniętej lub otwartej powyżej 25 cm poza

      obrys pojazdu muszą posiadać oznakowanie ostrzegawcze w formie odblaskowej.

3.5 Skrytki sprzętowe oraz przedział autopompy muszą być wyposażone w oświetlenie,

      listwy LED umieszczone poziomo po obu stronach schowka, przy prowadnicy żaluzji,

      oświetlenie włączane automatycznie po otwarciu skrytki.

     Pojazd po zabudowie posiada oświetlenie pola pracy wokół samochodu:

     – oświetlenie składające się z  min.3 lamp bocznych do oświetlenia  dalszego pola pracy,

      – oświetlenie dodatkowo włączane z przedziału autopompy.

     Z tyłu pojazdu w dolnej części po obu stronach pojazdu zamontowane obrysówki LED

     widoczne w lusterkach wstecznych kierowcy.

3.6 Główny wyłącznik oświetlenia skrytek zlokalizowany w kabinie kierowcy oraz przedziale

       autopompy. 

      W kabinie kierowcy zainstalowany również włącznik oświetlenia zewnętrznego z

      możliwością sterowania oświetleniem z tablicy autopompy.

3.7 Maksymalna wysokość górnej krawędzi półki (po wysunięciu lub rozłożeniu) lub

     szuflady w położeniu roboczym nie wyżej niż 185 cm. od poziomu terenu.

     Jeżeli wysokość półki lub szuflady od poziomu terenu przekracza 185 cm. konieczne

     jest zainstalowanie podestów umożliwiających łatwy dostęp do sprzętu, przy czym

     otwarcie lub wysunięcie podestów musi być sygnalizowane w kabinie kierowcy

     alarmem świetlnym. Dodatkowo wymagane otwierane lub wysuwane podesty 

     pod wszystkimi schowkami bocznymi zabudowy, które zapewnią łatwy i bezpieczny

     dostęp do sprzętu położonego w górnej części zabudowy.

     Zainstalowany podest otwierany lub wysuwany nad kołami tylnymi po obu stronach

     zabudowy w wersji antypoślizgowej. Półki sprzętowe o regulowanej wysokości.

     Skrytki zabudowy w układzie 3+3+1. 

3.8 Powierzchnie: podestów, platform, podłogi kabiny, dachu wykonane w wersji 

      antypoślizgowej.

     Dach pojazdu wykonany w formie podestu roboczego według obowiązujących przepisów.

     Na dachu pojazdu zamontowana skrzynia sprzętowa aluminiowa na drobny sprzęt z 

     oświetleniem wewnętrznym LED, zamykana (przybliżone wymiary 260x60x40 

     w centymetrach). Mocowania sprzętu dostarczonego przez OSP Stary Laskowiec.

     Zamocowane 3 przęsła drabiny nasadkowej aluminiowej

     (nowej, zakupuje wykonawca).

    Na dachu zamontowane działko wodno – pianowa DWP 16 o regulowanej wydajności

     z nakładką do podawania piany oraz regulacją strumienia (zwarty, rozproszony) ,

     z zaworem odcinającym.

     Stanowisko obsługi działka oraz dojście do stanowiska musi posiadać oświetlenie

     nieoświetlające, bez wystających elementów, załączane ze stanowiska autopompy.

3.9 Dodatkowy wskaźnik poziomu wody i środka pianotwórczego w zbiornikach z tyłu

       zabudowy w lewej strony.

3.10 Autopompa dwuzakresowa ze stopniem wysokiego ciśnienia min. 2300 l/min. przy

     ciśnieniu 8 bar i głębokości ssania 1,5 metra. Wydajność stopnia wysokiego ciśnienia

     min.550 l/min. przy ciśnieniu 40 bar.

     Układ posiada możliwość podawania środków gaśniczych w czasie jazdy z elektronicznym

     zabezpieczeniem prędkości jazdy w bezpiecznym zakresie obrotów i ciśnienia.  

     Układ posiada możliwość jednoczesnego podawania środka gaśniczego do:

     – dwóch nasad tłocznych 75 zlokalizowanych po bokach pojazdu, umieszczonych w 

        zamykanych klapami lub żaluzjami schowkach bocznych,

      – DWP 16 sterowanego z panelu działka,

      – wysokociśnieniowej linii szybkiego natarcia,

      – zraszaczy sterowanych z kabiny kierowcy oddzielnie przód i tył,

      – podawanie wody do zbiornika z funkcją obiegu zamkniętego.

     Autopompa zlokalizowana z tyłu pojazdu w obudowanym przedziale, zamykanym

     drzwiami żaluzjowymi.

     W przedziale autopompy znajdują się co najmniej następujące urządzenia kontrolno –

      ostrzegawcze autopompy:

     – licznik czasu pracy autopompy,

     – miernik prędkości obrotowej wału autopompy,

     – kontrolka włączenia autopompy,

     – regulator prędkości obrotowej silnika pojazdu,

     – wskaźnik poziomu w ody w zbiorniku samochodu,

     – wskaźnik poziomu środka pianotwórczego w zbiorniku samochodu,

     – kontrolka ciśnienia oleju i temperatury cieczy chłodzącej silnik (stan awaryjny),

     – manowakuometr,

     – manometr niskiego ciśnienia,

     – manometr wysokiego ciśnienia,

     – zabezpieczenie autopompy przed sucho obiegiem,

     – zabezpieczenie temperaturowe autopompy, szczególnie podczas jazdy z włączoną

        autopompą.

     W przedziale autopompy znajdują się:

     – dozownik środka pianotwórczego, dostosowany do wydajności autopompy, umożliwiający

       uzyskanie co najmniej stężeń 3 i 6 % w całym zakresie pracy,

     – wyłącznik do silnika samochodu, uruchomienie silnika powinno być możliwe tylko dla

        neutralnego położenia dźwigni zmiany biegów,

     – sterowanie automatycznym układem utrzymania stałego ciśnienia tłoczenia, 

        umożliwiającym sterowanie z regulacją automatyczną i ręczną ciśnienia pracy,

     – sterowanie automatycznym zaworem napełniania hydrantowego, zabezpieczającym przed

        przepełnieniem zbiornika wodnego z możliwością przełączenia na pracę ręczną.

3.11 Przystawka odbioru mocy przystosowana do długiej pracy z sygnalizacją włączenia w

        kabinie kierowcy.

3.12 Konstrukcja układu wodno – pianowego powinna umożliwiać jego całkowite odwodnienie

        przy użyciu możliwie jak najmniejszej ilości zaworów.

3.13 Przedział autopompy musi być wyposażony w niezależny system ogrzewania skutecznie 

        zabezpieczający układ wodno – pianowy przed zamarzaniem sterowanie z kabiny

        kierowcy.

3.14 Wszystkie elementy układu wodno – pianowego muszą być odporne na korozję i na 

       działanie dopuszczonych do stosowania środków pianotwórczych i modyfikatorów.

3.15 Na wlocie ssawnym autopompy musi być zamontowany element zabezpieczający przed

        przedostaniem się do pompy zanieczyszczeń stałych.

3.16 Zbiornik wody wykonany w wersji odpornej na korozję z systemem falochronów

        zapewniających bezpieczną eksploatację o poj. min 4,5 tyś litrów. Układ napełniania              

       zbiornika z automat. zaworem odcinającym z możliwością ręcznego przesterowania

        zaworu odcinającego w celu napełnienia zbiornika.

3.17 Zbiornik na środek pianotwórczy o poj. 10% objętości zbiornika wodnego, odporny

        na działanie środków pianotwórczych i modyfikatorów. Napełnianie zbiornika możliwe

        z dachu pojazdu oraz z poziomu terenu .

3.18 Pojazd wyposażony w instalację napełniania zbiornika z hydrantu lub innego źródła  

        zewnętrznego, wyposażoną w nasadę 75 z prawej strony pojazdu zabezpieczoną przed 

        dostaniem się do zbiornika zanieczyszczeń stałych. i zawór odcinający – oznaczona 

        kolorem czerwonym. 

       Dwie nasady tłoczne z zaworami po obydwu stronach pojazdu – oznaczone kolorem

       niebieskim.

3.19 Pojazd musi być wyposażony w przynajmniej jedną wysokociśnieniową linię szybkiego

       natarcia o dł. węża min. 60 metrów na zwijadle z napędem elektrycznym, zakończoną

       prądownicą wodno – pianową z płynną regulacją rozproszenia kąta strumienia wody oraz            

      zawór  zamknięcia lub otwarcia przepływu śr. gaśniczego. Możliwość podawania środka

       gaśniczego bez względu na stopień rozwinięcia węża. Zwijadło wyposażone w hamulec i

       korbę umożliwiająco zwijanie węża ręcznie. 

3.20 Pojazd wyposażony w wysuwany pneumatycznie maszt oświetleniowy, zabudowany na

       stałe w pojeździe, reflektory LED o łącznej wielkości strumienia świetlnego 30000 lm.

      zasilanie masztu i instalacji elektrycznej pojazdu. Wysokość min. 4,5 metra od podłoża

      na którym stoi pojazd do górnych opraw reflektorów w pozycji poziomej. Możliwość 

      sterowania reflektorami w pionie i w poziomie z zakresem kątów min. 170 stopni w obie

      strony. Stopień ochrony masztu i reflektorów min. IP 55. Sygnalizacja wysunięcia masztu 

      w kabinie kierowcy.

      Wymagania dodatkowe:

      – wysunięcie masztu następuje tylko na postoju z zaciągniętym hamulcem postojowym,

        złożenie masztu następuje bez ręcznego wspomagania,

       – możliwość zatrzymywania wysuwu i sterowanie masztem na różnych wysokościach,

       – oprócz przewodowego wymagane jest również bezprzewodowe ( pilotem ) sterowanie

         masztem, pochyłem reflektorów ( każdego osobno ), obrotem, oraz załączaniem i 

         wyłączaniem reflektorów ( każdego osobno ), zasięg pilota min. 100 metrów.

3.21 Samochód należy doposażyć w instalację układu zraszaczy zasilanych od autopompy:

         – dwa zraszacze zamontowane z przodu pojazdu,

         – dwa zraszacze zamontowane po bokach pojazdu,

         – instalacja wyposażona w zawory odcinające w konfiguracji przód i boki,

         – sterowanie zraszaczami z kabiny kierowcy.

3.22 Wyprowadzona końcówka z szybko złączką do linii sprężonego powietrza, umożliwiająca

         czyszczenie sprzęty sprężonym powietrzem. Lokalizacja końcówki do ustalenia z 

         OSP Stary Laskowiec.

4. Wyposażenie zakupione i zamontowane na pojeździe przez wykonawcę

        ( musi spełniać normy i być zgodne z obowiązującymi przepisami ) :

           radiotelefon samochodowy (wgrana obsada kanałowa powiatu zambrowskiego)

            z instalacją antenową –  kpl 1,

          – radiotelefon nasobny (wgrana obsada kanałowa powiatu zambrowskiego) 

             6 szt. ,

          – latarka akumulatorowa czołowa z możliwością przypięcia do kurtki specjalnej –

             6 szt. ,

          – drabina nasadkowa aluminiowa – szt. 3,

          – bosak aluminiowy składany – szt. 1,

          – agregat prądotwórczy jednofazowy o mocy min. 4 kW – 1 szt.,

          – wyciągarka samochodowa o uciągu min. 17 000 lbs. –  1 kpl., 

         – zestaw narzędzi hydraulicznych LUKAS IV,

           musi być kompatybilny z narzędziami hydraulicznymi marki LUKAS,

           będącymi na wyposażeniu jednostki,

        – aparat powietrzny nadciśnieniowy (1 szt. aparat powietrzny, 1 szt. maska, 2 szt. butla

          kompozyt, 1 szt. sygnalizator bezruchu ) – 2 zestawy, muszą być kompatybilne z

         z aparatami powietrznymi AUER będącymi na wyposażeniu jednostki,

        – motopompa pływająca o wydajności min. 1200 l/min. ,

       – gaśnica proszkowa GP-4X ABC – 2 szt., 

       – mostek przejazdowy gumowy 2 x 75 – 2 szt.,

       – prądownica pianowa PP – 2 z zaworem – 1 szt.,

       – wytwornica piany średniej  z zaworem M 4 52 ( 400 l. / min. ) – 1 szt.,

      – dyski świetlne z ładowarką w walizce – 1 kpl.,

      – kamera termowizyjna – 1 zestaw;

        skład zestawu: kamera termowizyjna, walizka transportowa, oprogramowanie,

        kable zasilające z gniazdkami, baterie, ładowarka, kabel USB, adapter do

        trójnogu, instrukcja w j. polskim,

        wymagania minimalne: obraz o rozdzielczości 240 X 180 pikseli, wyświetlacz

        min. 4 cale, tryb strażacki NFPA, tryb ogniowy, tryb poszukiwawczo – ratowniczy,

        tryb wykrywania ciepła, jednostka pomiarowa st. Celcjusza, może pracować w 

        temperaturze do + 250 st. Celcjusza, możliwa obsługa w rękawicach, zakres pomiaru

        temperatur do + 650 st. Celcjusza, wodoodporność IP67, odporność na upadek

        z wys. 2 metrów na podłoże betonowe;

      – zamykana półka na torbę medyczną – 1 szt. ;

      – pozostały sprzęt do montażu dostarczy do wykonawcy OSP Stary Laskowiec,

      – montaż całego sprzętu po uzgodnieniu z OSP Stary Laskowiec,

      – dodatkowa wykonawca dostarcza książki gwarancyjne na zakupiony sprzęt.

5. Pozostałe:

   – gwarancja na pojazd i zabudowę min. 24 miesiące,

   – min jeden punkt serwisowy podwozia (podać adres, najbliższy siedzibie zamawiającego),

   – maks. czas reakcji od momentu zgłoszenia awarii nadwozia 72 godz.,

   – data i godz. dostarczenia gotowego pojazdu  (nie dłużej jak 45 dni od daty podpisania 

     umowy),

   – pojazd zatankowany do pełna,

   – uzupełniony środek pianotwórczy,

   – wykonawca nieodpłatnie przeszkoli kierowców z OSP Stary Laskowiec z obsługi

     samochodu.

6. Wykonawca obowiązany jest do dostarczenia wraz z pojazdem:

   – pełnowymiarowe koło zapasowe;

   – aktualne świadectwo dopuszczenia (certyfikat) pojazdu do użytkowania w ochronie

      przeciwpożarowej,

    – dokumentację niezbędną do zarejestrowania pojazdu jako samochód specjalny, zgodnie

      z ustawą  ,,Prawo o ruchu drogowym”,                         

    – instrukcje obsługi pojazdu, zabudowy, sprzętu i wyposażenia w języku polskim.

        

  

  

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSemifreddo – włoski pomysł na upał
Następny artykułWystrzeliły przychody Kuehne + Nagel