A A+ A++

W pierwszych trzech miesiącach 2020 roku na światowe rynki trafiło 14,3 mln smartwatchy, o 12% więcej niż rok wcześniej – wynika z raportu firmy Canalys. Za wzrost odpowiada przede wszystkim firma Huawei, a liderska pozycja Apple’a jest coraz słabsza.

W I kwartale tego roku, firma Apple dostarczyła na światowe rynki 5,2 mln swoich zegarków. To wciąż daje amerykańskiemu gigantowi ponad 1/3 tego “tortu”, ale udział ten spada (przez rok o prawie 10 p.%). Na drugie miejsce wskoczył Huawei (2,1 mln zegarków, + 113% rok do roku), który wyprzedził Samsunga (1,8 mln zegarków, + 46%). Tuż za podium znalazł się Garmin (1,1 mln zegarków, +39%), który wyprzedził Fitbita (0,9 mln zegarków, -21%).

Zobacz: [Aktualizacja] Samsung Galaxy Watch 3 – nowe informacje o specyfikacji zegarka
Zobacz: Test Honor Magic Watch 2 (42 mm) po 2 miesiącach noszenia

Producent 1Q2020
– liczba zegarków
1Q2020
– udział w rynku
1Q2019
– liczba zegarków
1Q2019
– udział w rynku
Zmiana
Apple 5,2 mln 36,3% 6,0 mln 46,7% -13%
Huawei 2,1 mln 14,9% 1,0 mln 7,9% +113%
Samsung 1,8 mln 12,4% 1,2 mln 9,6% +46%
Garmin 1,1 mln 7,3% 0,8 mln 5,9% +39%
Fitbit 0,9 mln 22,8% 1,1 mln 8,9% -21%
Inni 3,3 mln 22,8% 2,6 mln 20,8% +24%
Razem 14,3 mln 100% 12,7 mln 100% +12%

 

A gdzie obecnie sprzedaje się najwięcej inteligentnych zegarków? Oczywiście w Chinach. Z danych firmy Canalys wynika, że około 60% tego typu urządzeń trafia właśnie do Państwa Środka. Niemal 30% dostaw trafia do USA.

Canalys 1Q2020 zegarki na świecie

Zobacz: Rynek smartfonów premium w 1Q2020 według Counterpoint. Na czele cztery iPhone’y
Zobacz: Statystyki Androida – kwiecień 2020. Android 10 dopiero na 6. miejscu

Źródło tekstu: Canalys

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
Poprzedni artykułKino arabskie na Netflix. Platforma doda 44 nowe tytuły
Następny artykułPo debacie prezydenckiej wciąż gorąco. Trzaskowski padł ofiarą manipulacji TVP?