Lekarze mogą przyjmować pacjentów w ostrym stanie i sporządzać odręczne notatki oraz uzupełniać dokumentacje medyczne. W każdym innym wypadku pacjenci są proszeni o “zadzwonienie później”. Przychodnie w Wielkiej Brytanii bez dostępu do sieci. To wynik globalnej awarii użytkowników komputerów z systemem Microsoft Windows.
Użytkownicy oprogramowania Microsoftu z całego świata zgłaszają problem z systemem operacyjnym. Na ekranach tysiąca komputerów pojawia się bluescreen. Problemy występują z usługami w chmurze wpływające na wiele jej aplikacji i usług. Awaria spowodowała paraliż części linii lotniczych, zawieszone zostało nadawanie niektórych stacji telewizyjnych, problemy występują także w sektorze usług finansowych. Awaria nie ominęła też ochrony zdrowia.
Do błędu przyznała się firma Crowdstrike i poinformowała, że jej inżynierowie pracują nad jego rozwiązaniem. Awaria CrowdStrike spowodowała globalne zakłócenia dla użytkowników komputerów z systemem Microsoft Windows.
– Centrum e-Zdrowia nie odnotowało wpływu na usługi w Polsce – poinformowało naszą redakcję Ministerstwo Zdrowia.
– Nie nastąpiło zakłócenie lub zatrzymanie procesów, które mają wpływ na działanie usług dla placówek medycznych, za które odpowiada NFZ, w związku z awarią systemów Microsoft. Nie otrzymaliśmy również sygnałów w tej sprawie z placówek medycznych – poinformował rzecznik prasowy NFZ, Paweł Florek.
Stale monitorujemy działanie naszych systemów pod kątem stabilności ich działania.
Problemy z systemami brytyjskich świadczeniodawców
Przychodnie lekarskie potwierdziły, że nie mogą już uzyskać dostępu do dokumentacji pacjentów ani umawiać wizyt. Gabinety lekarskie zgłosiły za pośrednictwem mediów społecznościowych, że nie mają dostępu do systemu EMIS Web, który jest najpopularniejszym systemem dedykowanym podstawowej opiece zdrowotnej na Wyspach.
– Wszystkie przychodnie w Wielkiej Brytanii korzystające z systemu komputerowego EMIS zamówionego przez NHS nie mają obecnie dostępu do swoich systemów informatycznych. Jest to poza kontrolą gabinetów lekarskich. Prosimy o wyrozumiałość do czasu przywrócenia działania naszych systemów informatycznych – czytamy w komunikacie jednej z brytyjskich sieci placówek medycznych.
Inna placówka, Hulme Hall Medical Group wydała komunikat dla pacjentów z prośbą o stawiennictwo w placówkach tylko w pilnych przypadkach.
– Mamy ogólnokrajowy problem z naszymi systemami komputerowymi. Dotyczy to umawiania wizyt i dostępu do dokumentacji medycznej. Nie możemy obecnie oferować żadnych wizyt, dopóki ten problem nie zostanie rozwiązany. Jeśli uważasz, że potrzebujesz pilnej pomocy medycznej, skontaktuj się pod numerem 111. Zadzwoń pod numer 999 tylko wtedy, gdy uważasz, że jest to sytuacja zagrażająca życiu -podała grupa w komunikacie.
Utrudnienia występują też w zakresie realizacji recept. Rzecznik prasowy brytyjskiego Krajowego Stowarzyszenia Farmaceutów poinformował o problemach spowodowanych globalną przerwą w działaniu systemów informatycznych.
– Jesteśmy świadomi, że z powodu globalnych przerw w działaniu systemów informatycznych usługi w aptekach ogólnodostępnych, w tym realizacja recept od lekarzy rodzinnych i dostarczanie leków, są dziś utrudnione. Apelujemy do pacjentów o cierpliwość podczas wizyty w aptece – przytacza w swoich raportach dziennik The Sun.
Cyberatak na UnitedHealth. Amerykański gigant ubezpieczeń zdrowotnych w kryzysie
//Aktualizacja: Jak donosi Reuters, dwa szpitale w północnych niemieckich miastach Lubeka i Kilonia odwołały zaplanowane na piątek operacje planowe. Świadczenia opiekuńcze oraz interwencje ratunkowe są utrzymane.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS