A A+ A++

Skrzyżowanie A4 z S7 otrzyma nowy węzeł o większej przepustowości.

Za 3 lata zniknie jedno z wąskich gardeł na A4, czyli węzeł Kraków Południe. 17 marca małopolski oddział GDDKiA podpisał umowę z konsorcjum krakowskich firm: MPRB, Mosty Kraków, MPRB Infra na opracowanie planów przebudowy węzła i nadzór nad pracami budowlanymi. Całość ma być gotowa za 4-5 lat.

Czytaj więcej w: O zielonych korytarzach przewoźnicy mogą tylko pomarzyć

Dyrektor krakowskiego oddziału GDDKiA Tomasz Pałasiński podkreśla, że przebudowa pozwoli rozdzielić ruch tranzytowy od lokalnego i zlikwiduje światła drogowe. Średnie dobowe natężenie ruchu na tym odcinku przekraczało 70 tys.aut na dobę. – Inwestycja była od dawna oczekiwana, korki na tym odcinku są bardzo długie, zdarzają się wypadki – opisuje wicewojewoda małopolski Ryszard Pagacz.

Skrzyżowanie A4 i S7 udrożni ruch tranzytowy w kierunku wschód-zachód oraz lokalny. Fot. GDDKiA

Poprawa płynności ruchu na węźle A4 Kraków Południe i DK7 możliwa jest tylko wówczas, gdy zwiększymy przepustowość na łącznicach autostrady z kierunku Katowic i Rzeszowa w kierunku Zakopanego. Konieczna jest likwidacja sygnalizacji świetlnej oraz przebudowa skrzyżowania z sygnalizacją świetlną na ulicy Taklińskiego i Poronińskiej. W ramach rozbudowy węzła uwzględniona jest budowa:

– estakady,

– ronda na skrzyżowaniu ulic Poronińskiej i Taklińskiego z ul. Zakopiańską,

– podziemnego przejścia dla pieszych, murów oporowych, ekranów akustycznych, dróg serwisowych, oraz przebudowa łącznic.

Miasto Kraków, w granicach którego zlokalizowana będzie inwestycja, deklaruje partycypację w części robót oraz w kosztach odszkodowań za nieruchomości zajęte przez inwestycję. Zostanie zawarte porozumienie z Miastem w sprawie współfinansowanie tego zadania

Nakłady na przebudowany węzeł wyniosą 1,5 mld zł. – Rząd znalazł pieniądze na przebudowę ze środków budżetowych – wyjaśnia minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Czytaj więcej w: Kręta droga do e-CMR

Dyrektor Pałasiński wskazuje, że toczą się przebudowy kolejnych węzłów na A4 w okolicach Krakowa, widoczne są postępy budowy na S7 w kierunku Zakopanego i na północ od Krakowa. Trwają także prace przy Północnej Obwodnicy Krakowa. Do jej zamknięcia brakuje krótkiego fragmentu Modlniczka. Na ten odcinek Ministerstw Infrastruktury ma pieniądze, a GDDKiA przygotowuje przetarg.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułStudentki będą edukować o elektrośmieciach
Następny artykuł“Żądamy przywrócenia do pracy niezależnych sędziów” na banerze Iustitii