A A+ A++

Olbrzymią, 80-tonową rampę zamówiła dla terminalu Stena Line w Szwecji firma MacGregor, wyprodukowała gdyńska firma Vogen, a na statek załadowała Morska Agencja Gdynia. Była to skomplikowana i precyzyjna akcja.

Działająca od 1999 roku w Gdyni firma Vogen zaczynała od produkcji pokryw lukowych dla Stoczni Gdynia oraz różnego rodzaju ramp dla koncernu MacGregor, specjalizującego się w rozwiązaniach dla branży morskiej. Obie firmy współpracują do dziś. To właśnie MacGregor zamówił potężną, ważącą 80 ton rampę do terminala promowego Stena Line w Karlskronie. Vogen zlecenie wykonał. Pozostało jeszcze rampę wyekspediować do Szwecji. To zadanie powierzono Morskiej Agencji Gdynia (MAG), która istnieje od 1951 roku i zajmuje się usługami agencyjnymi i spedycyjnymi.

– 80 tonowa rampa została załadowana w Gdyni i trafiła na terminal Steny Line w szwedzkiej Karlskronie. Była to niezwykle trudna operacja ze względu na gabaryty ładunku i stosunkową wąską przestrzeń ładunkową – informuje MAG, odpowiedzialna za załadunek i zabezpieczenie rampy oraz za usługi agencyjne dla jednostki przewożącej ładunek.

Załadunek rampy na statek Thopas armatora Unibaltic odbył się na terenie Vistalu na nabrzeżu Węgierskim przy pomocy jednego z największych w Polsce dźwigów pływających „Maja”. O niezbędnej precyzji działania świadczy ledwie 40-centymetrowy zapas przestrzeni pomiędzy burtami statku. Przy tak olbrzymiej konstrukcji to bardzo niewiele. Operacja przeładunku trwała niecałe 8 godzin.

Przeładunek 80-tonowej rampy z nabrzeża Węgierskiego na statek Thopas. Fot. Morska Agencja Gdynia

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułTrwają prace przy budowie Parku Południowego w Oleśnicy
Następny artykułNowe zasady obsługi w PUP