A A+ A++

Port inwestuje przewidując w nadchodzących dekadach znaczący wzrost obrotów.

Pomimo pandemii przeładunki w Porcie Gdynia w 2020 roku wzrosły w stosunku do poprzedniego roku o 2,9 proc. do 24,6 mln ton. Rekordowy był także grudzień, w którym dynamika wzrostu sięgnęła 10,7 proc. – To bardzo istotny wzrost w czasie światowej pandemii i spowolnienia gospodarczego. Ten fakt najlepiej świadczy o doskonałej sprawności i efektywności terminali operujących na terenie Portu Gdynia oraz konsekwentnej realizacji strategii rozwoju Zarządu Morskiego Portu Gdynia – przekonuje prezes Zarządu ZMPG Adam Meller.

Czytaj więcej w: Są pieniądze na potężne inwestycje w porty morskie

Bardzo widoczna jest dynamika wzrostu przeładunków zboża – za 12 miesięcy wyniosła 68,6 proc. Ważny jest także wzrost przeładunków kontenerów – 0,9 proc. w skali roku.

Inwestycje portu

W Porcie Gdynia wszystkie inwestycje kontynuowane są zgodnie z harmonogramem. Do największych należą „Pogłębianie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia” oraz „Przebudowa nabrzeży w Porcie Gdynia”, budowa Publicznego Terminalu Promowego oraz przebudowa infrastruktury kolejowej. Całkowita wartość inwestycji infrastrukturalnych w obrębie Portu Gdynia to ponad 4 miliardy złotych.

Czytaj więcej w: Stawki żeglugowe z Chin oszalały

4 grudnia 2020r. Zarząd Morskiego Portu Gdynia podpisał umowę z firmą Strabag na „Wykonanie przebudowy Nabrzeża Norweskiego w Porcie Gdynia”. Prace zostaną wykonane na całej długości liczącej 200 metrów.

Wielkimi krokami zbliża się zakończenie prac przy budowie Nowego Publicznego Terminalu Promowego w nowej, dogodniejszej lokalizacji. Nowy obiekt będzie mógł obsługiwać promy o długości 240 m. Otwarcie wstępnych ofert na przewoźników promowych korzystających z Publicznego Terminalu Promowego w Porcie Gdynia w latach 2021 do 2025 nastąpi 22 stycznia.

Łatwiejszy dojazd

W porcie prowadzone są dwie duże inwestycje kolejowe, mające na celu poprawę dostępu kolejowego, które opiewają łącznie na kwotę blisko 1,6 mld zł.

Czytaj więcej w: Portowe inwestycje nie zwalniają tempa

Pod koniec listopada 2020r. władze Gdyni oraz Zarządu Morskiego Portu Gdynia przedstawiły ostateczny przebieg planowanej Drogi Czerwonej – najbardziej wyczekiwanej inwestycji drogowej w Gdyni.

Mierząca 9,5-kilometrów Droga Czerwona zapewni dostęp do projektowanej na powierzchni 260 hektarów Doliny Logistycznej. Trasa połączy port z obwodnicą Trójmiasta, a w przyszłości wiązać się również z Via Maris (łączącą Obwodnicę Trójmiasta z Władysławowem). Budżet państwa wesprze inwestycję kwotą 2 mld zł.

Czytaj więcej w: Bez modelu ruchu nie dostaniemy pieniędzy z Unii

15 grudnia 2020 r. Zarządowi Morskiego Portu Gdynia zostały przekazane wyemitowane przez Ministerstwo Finansów obligacje zerokuponowe o wartości 672 mln zł. – Dokapitalizowanie jest kluczowe, gdyż Port Gdynia jest obecnie nieustającym placem budowy – tłumaczy prezes spółki.

Uzyskane przez ZMPG obligacje  zostaną w całości przeznaczone na budowę nowych falochronów osłonowych, warunkujących dalszy rozwój portu, zwiększając jego obszar i możliwości nawigacyjne, pod działalność Portu Zewnętrznego.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
Poprzedni artykułHajdarowicz: mógłbym stracić wydawcę „Rzeczpospolitej” na nielegalnej licytacji komorniczej
Następny artykułJolanta Hajdasz: nożyczki cenzora trzymają największe medialne korporacje, należy bronić się przed ideologiczną cenzurą