A A+ A++

– Pojazdy zeroemisyjne to przyszłość komunikacji zbiorowej. Gdynia konsekwentnie stawia na czyste powietrze, wysoką jakość życia i komfort swoich mieszkańców. Możliwość dojazdu do północnych dzielnic przy wykorzystaniu nowoczesnych i ekologicznych środków transportu to realizacja naszej długofalowej strategii rozwoju – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.

I dodaje: – Inwestycja o wartości 812 tys. zł netto, polegająca na przedłużeniu trakcji trolejbusowej do przystanków Ofiar Grudnia – w ciągu ul. Janka Wiśniewskiego – w obu kierunkach, realizowana była m.in. na potrzeby projektu Gepard, który zakładał zakup sześciu trolejbusów Solaris Trollino 12 Electric, dofinansowanych z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Ich producentem była firma Solaris wyłoniona w postępowaniu przetargowym.

Od 1 września trolejbusy nowej linii 32 pojadą na gdyńskie Obłuże i Pogórze mat. ZKM Gdynia

Kurs na bateriach

Wykonawcą rozbudowy sieci trakcyjnej na ul. Janka Wiśniewskiego, który wygrał przetarg ogłoszony przez Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni, była firma Inex. W ramach prac wykonano m.in. demontaż części starych słupów trakcyjnych i oświetleniowych oraz budowę kilkunastu nowych w innych lokalizacjach, dzięki czemu powstał nowy odcinek sieci trakcyjnej na ul. Janka Wiśniewskiego

Co istotne, nowa część trakcji kończy się na ul. Janka Wiśniewskiego zaraz za węzłem Ofiar Grudnia, natomiast dalszą drogę do Obłuża i Pogórza trolejbusy pokonają dzięki zasilaniu z baterii, które umożliwia im przejazd nawet 35 kilometrów bez doładowania.

Dłuższa trasa niż autobus 170

– Linia trolejbusowa 32 zastąpi autobusy numer 170, które kursują pomiędzy pętlą przy ul. Złotej na Pogórzu Dolnym a placem Kaszubskim.

Nowa linia trolejbusów nie tylko pojedzie po tej samej trasie, lecz również obsłuży dodatkowy odcinek w Śródmieściu – mówi Hubert Kołodziejski, dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni. – Zdecydowanie poprawi się dostęp do Śródmieścia Gdyni, ponieważ trolejbus linii 32 nie będzie kończył – tak jak linia 170 – kursu na placu Kaszubskim, tylko będzie jechał dalej ul. Świętojańską do węzła Franciszki Cegielskiej. Ponadto ten trolejbus jadąc w kierunku Śródmieścia, podjedzie pod dworzec główny PKP. Tak jak wszystkie trolejbusy. Dzięki temu zmniejszy się dystans dla osób, które chciałyby przesiąść się na pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej.

Od 1 września trolejbusy nowej linii 32 pojadą na gdyńskie Obłuże i PogórzeOd 1 września trolejbusy nowej linii 32 pojadą na gdyńskie Obłuże i Pogórze mat. ZKM Gdynia

W dni robocze linia 32 kursować będzie w godzinach 5.30-22.30, w soboty 6-22.30, a w niedziele i dni świąteczne 10-22.30.

Przypomnijmy, że przed laty gdyńskie trolejbusy docierały już do północnych dzielnic – dwie linie na przełomie lat 60. i 70. ubiegłego wieku kursowały do Oksywia Górnego i Dolnego okrężną trasą przez ul. Arciszewskich. Funkcjonowanie obu linii zawieszono w 1972 r.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWakacje 2020. Województwo lubelskie omijane przez turystów
Następny artykułLublin pomoże Jasłu poszkodowanemu w powodzi