A A+ A++

– Jeśli z obsłużonych przez nas 15 mln TEU [kontenerów 20-stopowych] ułożylibyśmy drogę, moglibyśmy ponaddwukrotnie okrążyć Ziemię. Ważne jest jednak dla nas to, że każdy z tych 15 milionów TEU to klient, który skorzystał z naszych usług. Świadczy to o nieustannym wsparciu i wierze klientów w DCT Gdańsk. Dzięki temu staliśmy się bałtyckim hubem – mówi Cameron Thorpe, dyrektor generalny DCT Gdańsk S.A.

Dzięki nabrzeżu o głębokości 17 m, światowej klasy wydajności i rekordowym liczbom przeładowywanych kontenerów, DCT Gdańsk jest jedynym głębokowodnym terminalem na Morzu Bałtyckim, który obsługuje największe kontenerowce na świecie. Dynamiczny rozwój terminalu jest możliwy dzięki ciągłym inwestycjom w infrastrukturę i sprzęt, a także bardzo wysokiej wydajności obiektu. W 2019 r. DCT Gdańsk pobiło roczny rekord, przeładowując ponad 2 mln TEU.

DCT Gdańsk ma cotygodniowe połączenie z portami na Dalekim Wschodzie

Obsłużony w czwartek 15-milionowy kontener należał do firmy COSCO Shipping i został załadowany na pokład COSCO Shipping Galaxy, jednego z największych statków na świecie. COSCO Shipping Galaxy ma 400 m długości i pojemność 21 tys. TEU. Statek pływa w ramach serwisu OCEAN Shipping Alliance, który zapewnia cotygodniowe połączenie portów z Korei, Chin i Singapuru z Gdańskiem.

– W ubiegłym roku pandemia spowodowała turbulencje w całej globalnej branży transportowej i logistycznej. Jesteśmy jednak zadowoleni ze wzrostu rok do roku liczby pełnych kontenerów w imporcie i eksporcie. Cieszy nas bardzo także wynoszący 9 proc. wzrost przeładunków, który obserwujemy w pierwszym kwartale, z wolumenami przekraczającymi nasze najlepsze wyniki z rekordowego 2019 r. –  dodaje Thorpe.

Pandemia nie spowolniła inwestycji w terminalu

DCT Gdańsk kontynuuje duże programy inwestycyjne, które obejmują m.in. rozbudowę bocznicy kolejowej (powiększenie jej z czterech do siedmiu torów – każdy o długości 750 m). Gdański terminal już teraz jest największym kolejowym punktem przeładunkowym w Polsce i jednym z 10 największych portowych terminali kolejowych w Europie. Dzięki zwiększeniu przepustowości DCT dołączy do pierwszej piątki. Przygotowywane są również inne inwestycje mające na celu wzmocnienie pozycji DCT Gdańsk dla rozwoju handlu regionalnego i dalszej integracji z rozbudowanymi globalnymi łańcuchami dostaw.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSensacja w meczu Leeds z City!
Następny artykułFizjoterapeuci, farmaceuci i diagności laboratoryjni uczą się, jak szczepić przeciwko COVID-19