A A+ A++

Zgodnie z rządowym rozporządzeniem, tuż po świętach, czyli od poniedziałku 28 grudnia galerie handlowe zostaną ponownie zamknięte. Będzie tak aż do 17 stycznia – co najmniej. Wszystko w walce z rozprzestrzenianiem się koronawirusa i przygotowywaniem do narodowego programu szczepień.

Jednak to rodzi pewien problem. Niejednemu z nas zdarzyło się otrzymać nietrafiony lub zdublowany prezent, z pewnością u wielu osób będzie tak i w tym roku. Jest jednak nadzieja, bo – jak czytamy w “Rzeczpospolitej – prawnicy uspokajają: nastąpi automatyczne przedłużenie terminu na zwrot o okres zamknięcia sklepów. Wina nie leży przecież po stronie klientów.

Oczywiście wszystko jest też uzależnione od tego, jaką drogą prezent został kupiony: w sklepie stacjonarnym, czy przez internet. W każdym z przypadków należy pamiętać przede wszystkim o zachowaniu dowodu zakupu, najczęściej będzie to paragon lub faktura.

Pieniądze dla artystów. Sławomir: to wsparcie dla pracowników

Rzeczy zakupione przez internet – zgodnie z ustawą – można zwrócić w ciągu 14 dni, bez podawania przyczyny. Niektórzy sprzedawcy nawet przed pandemią wydłużali ten czas, jest to jednak indywidualna decyzja.

Pod górkę może być w “negocjacjach” ze sklepami stacjonarnymi. Jednak, jak przypominają prawnicy cytowani przez dziennik, w razie sporu ze sklepem warto poprosić o pomoc rzecznika konsumentów, na którego namiary można znaleźć na stronie UOKiK, albo organizację konsumencką.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNarodowa kwarantanna dla dzieci i młodzieży: W ferie nici ze sportowego wypoczynku
Następny artykułDofinansowanie na ekologiczne autobusy