W 2024 roku w Polsce weszła w życie podwyżka płacy minimalnej, a druga jest przewidziana w lipcu, co za tym idzie nastąpi wzrost prognozowanego średniego wynagrodzenia.
Eksperci z Polskiego Instytutu Ekonomicznego w raporcie „Branża TSL w obliczu automatyzacji i wojny” podkreślają, że w Polsce jest niewiele średnich i dużych firm transportowych oraz spedycyjnych i logistycznych zdolnych do konkurowania z dużymi podmiotami z innych państw europejskich.
Dyrektor Departamentu Transportu ZMPD przypomina, że rośnie zadłużenie firm międzynarodowego transportu drogowego, co widać to po rosnącej liczbie restrukturyzacji. Od 2022 roku i wejścia w życie Pakietu Mobilności, koszty przewoźników wzrosły 100 proc., a stawki nie zmieniły się. – Firmy walczą o przetrwanie, a perspektywy nie są najlepsze. Dlatego branża szuka wsparcia ze strony państwa, potrzebne jest ono w przejściu na elektromobilność oraz w wymianie tachografów na inteligentne nowej generacji – podkreśla Mikiel.
Czytaj więcej
Kryzys sprawia, że maleje sprzedaż taboru. Związek Polskiego Leasingu podał, że w pierwszym kwartale wartość nowych umów leasingowych na ciągniki siodłowe zmalała o 14,6 proc. do 2,5 mld zł, zaś na naczepy o 31,1 proc. do 0,9 mld zł w stosunku do pierwszego kwartału 2023 roku.
Komisja Europejska przewiduje, że unijne PKB wzrośnie w 2024 roku o 0,9 proc., (pod koniec 2023 roku szacowała wzrost na 1,2 proc), a w przyszłym roku o 1,5 proc., przy wcześniejszych prognozach na poziomie 1,6 proc.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS