A A+ A++

Wszystko wskazuje na to, że majonez Winiary w czasie Wielkanocy nie trafi na polskie stoły. Firma Nestle, właściciel marki, nie ma zamiaru wycofywać się z rosyjskiego rynku w związku z wojną w Ukrainie. Klienci już zapowiedzieli bojkot jej produktów.

Premier Ukrainy krytykuje Nestle

Koncern Nestle mimo wielu apeli nie zdecydował się wycofać się z rynku rosyjskiego. W mocnych słowach skomentował to premier Ukrainy. 

– Płacenie podatków w terrorystycznym kraju oznacza zgodę na zabijanie bezbronnych dzieci i ich matek – napisał Denys Szmyhal.

Także prezydent Ukrainy w jednym ze swoich wystąpień krytykował firmy, które nadal chcą działać na rosyjskim rynku, Wtedy jeszcze nie była znana decyzja Nestle, za to Wołodymyr Zełenski wymienił m.in. Auchan. 

Zełenski ostro do Auchan. Sieć twierdzi, że nie rozumie zarzutów

Nestle finansuje rosyjski budżet

Nestle na reklamowanie swoich produktów w Rosji wydało ponad sześć miliardów rubli, czyli w przeliczeniu po ówczesnym kursie ponad 300 milionów złotych. Natomiast kwotą liczoną w miliardach złotych koncern zasilił rosyjski budżet. Wprawdzie na początku miesiąca Nestle poinformowało, że zawiesza inwestycje kapitałowe w Rosji, ale wciąż zamierza na rosyjski rynek dostarczać produkty spożywcze.

Takiego logo Nestle na pewno nie chciało

Anonymous byli bezwzględni. 

Majonez Dekoracyjny Winiary czy Kielecki?

Polacy lubią toczyć bezproduktywne spory i tak jak przed wigilią pojawia się temat barszczyk czy grzybowa, tak co roku przed Wielkanocą wracał temat, który majonez lepszy: Dekoracyjny od Winiar czy Kielecki?

Wygląda na to, że przez decyzję koncernu Nestle tegoroczny spór sam się rozwiązał na korzyść tego drugiego, bo klienci już zapowiadają, że w tym roku majonezu z Kalisza nie kupią. Gorąca dyskusja od ponad doby trwa na Twitterze.

Ranking majonezów

W 2021 r. sprawdzono, jaki majonez najchętniej kupują Polacy? Z badania przeprowadzonego przez UCE Research i Grupę Blix dla money.pl wynikało, że niemal 60 proc. Polaków preferuje Majonez Dekoracyjny Winiary. Majonez Kielecki znalazł się na drugim miejscu zestawienia, mając jedynie trochę ponad 27 proc. zwolenników. Kolejne miejsca zajęły; Hellmann’s (prawie 13 proc.) Pudliszki (10,3 proc.) i Madero (10 proc.). 

Majonez Kielecki produkowany jest przez Spółdzielnię Społem, a Hellmann’s przez koncern Unilever. Madero to marka Biedronki.

Ale jeśli popatrzymy na wybór w zależności od miejsca zamieszkania, to ranking ten układa się inaczej. Na północy króluje majonez Pomorski i Kętrzyński, w centrum kraju klienci chętnie jedzą majonez marki Motyl i Mosso, na Śląsku jadany jest Majonez Świdnicki, a w Małopolsce i w woj. świętokrzyskim – Kielecki.

Które produkty należą do koncernu Nestle:

  • Nałęczowianka
  • Nestle Pure Life
  • Corn Flakes
  • Cini Minis
  • Fitness
  • Chocapic
  • Cheerios
  • KitKat
  • Princessa
  • Perrier
  • Aero
  • AfterEight
  • Jojo
  • S.Pellegrino
  • Nan
  • Bobo Frut
  • Nescafe
  • Nestea
  • Nesquik
  • Maggi
  • Gerber
  • Lion
  • Purina
  • Cat Chow
  • Friskies
  • Hourmet
  • Dog Chow
  • Produkty Winiary
  • Starbucks w sklepach detalicznych
  • Little Steps
  • Owsianki Nesvita
  • Smarties

ja

Czytaj także:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułREPORTAŻ. Pociąg 1516 pomiędzy ostrzeliwanymi miastami
Następny artykułSpektakularna współpraca dronów z artylerią na Ukrainie [WIDEO]