Firma z Maranello w 2022 r. zwiększyła o 16 proc. zysk operacyjny do 1,77 mld euro, zysk netto o 12,7 proc. do 939 mln euro i obroty o 19,3 proc. do 5,09 mld dzięki przekazaniu klientom 13 221 samochodów, o 18,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Wszystkie te dane były rekordowe, według Benedetto Vigna, prezesa Ferrari „są podstawy do jeszcze lepszego roku 2023, zasilanego w dalszym ciągu dużym popytem na nasze wyroby na całym świecie. Portfel zamówień jest solidny, dotyczy całego roku i jest dobrym początkiem następnego. Zamówienia na Purosangue były nadzwyczaj wysokie, znacznie ponad nasze oczekiwania”. Ferrari przestało przyjmować zamówienia na ten model, a czas oczekiwania i tak wynosi 2 lata.
Ferrari Purosangue
Maserati GranTurismo: Definicja GT
Jest wytworne, komfortowe, dostarcza wysublimowanych emocji podczas prowadzenia i nadaje się świetnie do zwiedzania Europy. Najnowsza generacja Maserati GranTurismo potrafi połączyć te cechy w proporcjach, które czynią z niego najlepsze GT na świecie.
Sukces finansowy zapewniły modele Portofino i rodzina SF90, a także 296 GTB i 812 Competizione. Głównym rynkiem włoskiej firmy była Europa, Bliski Wschód i Afryka – 5958 aut (+8,5 proc.). Dostawy do Chin, Hongkongu i na Tajwan skoczyły o 72,6 proc. do 1552 egzemlparzy, do pozostałych krajów Azji-Pacyfiku wysłano 2264 auta (+13,4 proc.), do obu Ameryk 3447 (+21,8 proc.). Prezes poinformował, że w tym roku pojawią się cztery nowe modele. Dostawy Purosangue ruszą w II kwartale. Ferrari pracuje też nad nowym coupé z 12-cylindrowym silnikiem umieszczonym z przodu. Ma to być następca modelu 812. Premiera jest spodziewana pod koniec roku albo na początku 2024 r.
Ferrari SF90 Stradale
Pracownicy Ferrari otrzymają roczną premię do 13 500 euro, rok temu dostali po 12 tys. euro. Informacja o wynikach w 2022 r. zapewniła spółce notowanej w Mediolanie skok akcji … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS