Oszuści podszywają się pod PKO Bank Polski. Do klientów banku trafiają e-maile z rzekomym potwierdzeniem transakcji w serwisie iPKO. Do wiadomości cyberprzestępcy dołączają załącznik ze złośliwym oprogramowaniem.
Fałszywe e-maile wysyłane są z adresów zawierających domenę @ipko.pl.com (np. [email protected]) i zawierają załącznik w formacie .rar. Przedstawiciele banku przestrzegają, by nie otwierać załącznika, ponieważ krok ten może doprowadzić do zainstalowania na komputerze złośliwego oprogramowania, za pomocą którego hakerzy mogą zyskać dostęp do konta. Fałszywej wiadomości nie należy także przesyłać dalej.
PKO BP prosi o pilny kontakt z infolinią osoby, które otrzymały taką lub podobną wiadomość oraz kliknęły w link. Klienci banku mogą skontaktować się z instytucją korzystając z dwóch numerów telefonów: 800 302 302 (dla numerów krajowych na terenie kraju) i +48 81 535 60 60 (do połączeń z zagranicy i z telefonów komórkowych).
Po zainstalowaniu złośliwego oprogramowania na urządzeniu ofiary cyberprzestępcy posiadają pełen dostęp do wszystkich zapisanych elementów, m.in. kontaktów, danych do logowania do bankowości internetowej czy wiadomość SMS. Oszuści, którzy posiadają odpowiednie informacje, mogą “wyczyścić” rachunki bankowe osób, które padły ich ofiarą. Więcej o kradzieży tożsamości oraz o tym, jakie podjąć kroki, pisaliśmy w artykule “Co zrobić, gdy padniemy ofiarą kradzieży danych osobowych?”.
MKZ
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS