Czy Meta stosuje w Polsce techniki nieuczciwej konkurencji? Sprawdzi to Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta, którego prezes poinformował o wszczęciu postępowania wobec amerykańskiego giganta.
Tomasz Chróstny, prezes UOKiK postanowił wszcząć postępowanie sprawdzające, czy Meta na swoich platformach nie stosuje działań mogących zostać uznane za przejaw nieuczciwej konkurencji. Wszystko przez najnowsze zmiany w prezentacji treści prasowych od polskich dostawców na platformie firmy, czyli portalu Facebook.
Omawiane zmiany w bardzo poważny sposób dotykają polskie profile udostępniające swoje treści, np. artykuły. Teraz na platformie społecznościowej zamiast graficznego podglądu, często wyświetlany jest pojedynczy odnośnik. Zmiany w algorytmie FB sprawiają, że znacznie spada zainteresowanie czytelników daną treścią. Mniejsze zainteresowanie to mniejsze zaangażowanie, spadek odsłon i tym samym mniejsze przychody. Czy takie działanie jest zgodne z prawem? Sprawdzi to UOKiK.
UOKiK ma zamiar sprawdzić, czy za sprawą zmian algorytmów doszło do tzw. praktyk ograniczających konkurencję. Efekt tego działania jest oczywisty – portale polegające na wyświetleniach z popularnego serwisu społecznościowego mierzą się ze spadkami wyświetleń. Wszystko przez wprowadzone zmiany.
Wydaje się, że polski urząd wyrusza na spotkanie z potężnym przeciwnikiem. Z drugiej strony mamy w pamięci sytuacje, w których Meta musiała płacić spore kary – jak choćby w przypadku grzywny za przesyłanie danych. Ta wyniosła 1,2 miliarda dolarów.
Na razie nie wiadomo, czy UOKiK wykaże nieprawidłowości w działaniu Mety. Pewnym jest natomiast, że działania polskiego urzędu nie są w tym przypadku odosobni … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS