A A+ A++

Europejskie koleje próbują wodorowe pociągi. Wkrótce ruszy ich seryjna produkcja.

Po Niemczech, które w Dolnej Saksonii od jesieni 2018 roku testowały pociągi wodorowe Alstom Coradia iLint. Przewoźnik zamówił 14 takich pociągów, a w przyszłym roku otrzyma stacjonarną stację tankowania wodoru. Także Holandia zakończyła próby tych wodorowych pociągów. Pociąg wodorowy Coradia iLint kursował na 65-kilometrowej trasie między Groningen i Leeuwarden w północno zachodniej części kraju.

Czytaj więcej w: Przewoźnicy porażeni prądem

Baterie stosowane w tych pociągach zapewniają energię także dla systemów pokładowych, jak oświetlenie i klimatyzacja, ale ich głównym zadaniem jest napęd. Energia elektryczna wytwarzana w trakcie hamowania jest magazynowana i trafia do silników elektrycznych podczas przyspieszania. Każdy pociąg Coradia iLint jest wyposażony w dwa pakiety baterii, o łącznej pojemności 220 kWh.

Czytaj więcej w: Przewoźnicy sięgają po elektryczne ciężarówki

Do kręgu testujących pociągi Coradia iLint dołączyła tej jesieni także Austria, gdzie wcześniej na wąskich torach w Zillertal testowano szwajcarskie Stadlery z ogniwem paliwowym.
Szwajcarski pociąg wodorowy Stadler Flirt H2 będzie najpierw w użytku za oceanem, ponieważ stan Kalifornia skorzystał jako pierwszy przewoźnik w USA z możliwości zakupu pociągu wodorowego.

Czytaj więcej w: Austriackie Koleje testują pociągi wodorowe

Natomiast Brytyjczycy zdecydowali się na testy alternatywnego napędu wodorowego badawczej konstrukcji. Przygotowany przez Birmingham Centre for Railway Research and Education hybrydowy pociąg płynnie zmienia napęd z trakcyjnej energii elektrycznej na ogniwo paliwowe. HydroFlex korzysta z ogniw kanadyjskiej firmy Ballard Power Systems.

Do budowy pociągów wodorowych przygotowuje się także Pesa.

Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie – bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami “Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułBudowa przystani kajakowej bliska finału
Następny artykułHarvey J. Alter, Michael Houghton i Charles M. Rice – trzej nobliści, którzy ujarzmili wirusa WZW typu C