Uprzedzając pytania – obyło się bez najdrobniejszych wpadek. Wszystkie z ośmiu przetestowanych w ostatnim czasie samochodów otrzymały od EuroNCAP maksymalny wynik – pięciu gwiazdek.
Precyzując, chodzi o osiem modeli, które można już kupować w europejskich salonach:
-
Cupra Terramar,
-
BYD Sealion 7,
-
Geely EX5,
-
Jaecoo 7 PHEV,
-
Polestar 3,
-
Honqgi E-HS9,
-
Mini Cooper E,
-
Audi A6 e-tron.
Najwyższe noty otrzymały Audio A6 e-tron i Polestar, ale różnica w stosunku do tańszych Cupry Terramar i całej konkurencji z Chin sprowadza się ledwie do kilku punktów procentowych w poszczególnych kategoriach.
Chińskie auta z 5 gwiazdkami w Euro NCAP. Europejska konkurencja nie ma szans?
Polskich nabywców szczególnie zainteresować może wynik Jaecoo 7 PHEV – modelu, który cieszy się nad Wisłą coraz większą popularnością. Samochód otrzymał dobre wyniki w każdej z testowanych kategorii. Bezpieczeństwo dorosłych oceniono na 81 punktów procentowych. Pozostałe aspekty, takie jak ochrona dzieci, niechronionych uczestników ruchu i dodatkowe systemy wspomagające bezpieczeństwo oceniono na równe 80 punktów procentowych.
Warto dodać, że auto bardzo dobrze poradziło sobie w każdej z testowych prób dynamicznych i uniknęło kolizji we wszystkich testowanych scenariuszach.
Zbliżone noty otrzymał również dostępny już w Polskich salonach elektryczny BYD Sealion 7. Poziom ochrony dorosłych oceniono na 87 proc., dzieci na bardzo wysokie 93 proc., niechronionych uczestników ruchu na 76 proc. a dodatkowe systemy bezpieczeństwa – na 79 proc.
Geely EX5, czyli kolejny chiński elektryk z nadwoziem typu SUV, również pochwalić się może imponującymi notami. Poziom ochrony dorosłych to zdaniem EuroNCAP 86 proc., dzieci – 87 proc., a niechronionych uczestników ruchu 83 proc. Sprawność dodatkowych systemów wspomagających bezpieczeństwo oceniono na 83 proc.

Ostatnim z przetestowanych przez EuroNCAP chińskich modeli jest elektryczne Hongqi E-HS-9. Potężnych rozmiarów reprezentacyjny SUV otrzymał 82 proc. punktów za ochronę dorosłych, 87 proc. punktów za ochronę dzieci, 73 proc. punktów za poziom zabezpieczenia niechronionych uczestników ruchu i 82 proc. punktów za skuteczność dodatkowych systemów wspomagających bezpieczeństwo.
Chińczycy potrafią robić bezpieczne samochody. Kolejne auta “made in China” z kompletem gwiazdek
Powiedzmy to sobie jasno – czasy, gdy chiński samochód był synonimem dramatycznie niskiego poziomu bezpieczeństwa, to zamierzchła motoryzacyjna przeszłość. Obecnie Chińczycy mogą już bez żadnych kompleksów stawać pod tym względem z największymi gigantami świata motoryzacji. Wyniki testów EuroNCAP są w tej kwestii jednoznaczne.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS