Według STADA Health Report 2023 aż 73 proc. Europejczyków podjęło w ubiegłym roku działania mające na celu poprawę zdrowia. 27 proc. zaczęło lepiej się odżywiać, taki sam odsetek zwiększył ilość przyjmowanych witamin, a 15 proc. silniej zaangażowało się w aktywność fizyczną lub wellnessową. Odrzucamy też nałogi — już jedna trzecia młodych konsumentów alkoholu w Europie Zachodniej stara się aktywnie ograniczać jego spożycie, a co czwarty z nich spogląda w kierunku napojów o obniżonej zawartości alkoholu (źródło: YPulse Western Europe Nightlife & Drinking Report). Podobnie reagują Polacy. Wellness nie kończy się jednak na zdrowiu ciała. Badania wskazują, że dobre samopoczucie psychiczne jest dla konsumentów jeszcze ważniejsze od fizycznego.
Czytaj też: „Nie jest najlepiej ze zdrowiem psychicznym szefów i menedżerów”. Kryzys jeszcze pogorszy sytuację
Rosnące dochody pozwalają nam na realizację celów związanych ze zdrowiem, a także sprzyjają modzie na zdrowy tryb życia. Troska o wellbeing urosła do rangi wskaźnika statusu społecznego, symbolizującego wyższe aspiracje. Nie bez znaczenia pozostaje również pragnienie zachowania atrakcyjności, które jest ściśle związane z aktualnymi trendami kulturowymi – wpisuje się w nie między innymi poszukiwanie partnerów przez osoby w zróżnicowanym wieku.
Do segmentów rynku zdrowia w największym stopniu odpowiadających za rozwój rynku health & wellbeing należą według Statisty: odżywianie o rocznym wzroście rynkowym wynoszącym 6 proc. i aktywność fizyczna rosnąca rocznie o ponad 8 proc. Od czasu pandemii silnie rozwija się również rynek dobrostanu psychicznego, w którym największą rolę odgrywa segment medytacji i mindfullness.
Zdrowe odżywianie zaczyna się od wiedzy
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS