A A+ A++

Gotowy jest już projekt budowlany elektryfikacji linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Spółka czeka na wydanie pozwolenia na budowę i przygotowuje się do ogłoszenia przetargu na wykonawcę. Jeśli wszystko przebiegnie zgodnie z planem budowa rozpocznie się w przyszłym roku.

Wraz z elektryfikacją linii wybudowany zostanie nowy przystanek – [email protected] Gdańsk Firoga. Obecnie zakończyły się prace nad projektem budowlanym inwestycji elektryfikacji Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Spółka właśnie odbiera go od wykonawcy (BPK Poznań). Procedowane jest także pozwolenie na budowę, które powinno zostać wydane w drugiej połowie 2020 r. Jeszcze w tym roku PKM planuje ogłosić przetarg, który wyłoni wykonawcę prac budowlanych. Zgodnie z harmonogramem potrwają one do 2023 r.

Linia Pomorskiej Kolei Metropolitalnej od początku planowana była do elektryfikacji. Jednak bez elektryfikacji linii kolejowej z Gdyni do Kościerzyny inwestycja była by bez celowa, a trakcja elektryczna kończyłaby się ślepo w Rębiechowie. Dlatego obecnie, kiedy Polskie Linie Kolejowe przygotowują projekt elektryfikacji linii 201 (Gdynia – Kościerzyna) obie, strategiczne dla regionalnego transportu linie będą elektryfikowane w tym samym czasie.

PKM na bieżąco uzgadnia szczegóły inwestycji z Polskimi Liniami Kolejowymi. W toku konsultacji pojawił się pomysł, aby PLK w pierwszej części projektu realizowanego na linii 201 zrealizowała odcinek od Gdańska Osowej do Rębiechowa i połączyła go z linią PKM. Dzięki temu już od 2023 r. elektryczne pociągi mogłyby jeździć pomiędzy Gdańskiem Wrzeszczem a Gdańskiem Osową. W takim przypadku stacja Gdańsk Osowa pełniłaby funkcję ważnego węzła przesiadkowego. Pasażerowie przesiadaliby się tam na pociągi spalinowe, którymi kontynuowaliby podróż w kierunku Gdyni.

Krajobraz Pomorskiej Kolei Metropolitalnej zmieni się nie tylko dzięki elektryfikacji. Powstanie też zupełnie nowy przystanek. Będzie to, oznaczony symbolem [email protected] przystanek Gdańsk Firoga. Peron oraz charakterystyczne czerwone wiaty zostaną wybudowane pomiędzy Matarnią a Portem Lotniczym. Z peronu będą mogli korzystać pracownicy licznych firm zlokalizowanych w rejonie  tzw. gdańskiej doliny krzemowej.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułJak grać w golfa w czasie pandemii koronawirusa?
Następny artykułKomunikat dot. zajęć w zgierskich szkołach