A A+ A++

Dopiero co drogowcy informowali o sukcesie przetargu na budowę zachodniej obwodnicy Białegostoku, a dziś mają wiadomość o jeszcze jedynym fragmencie przyszłej trasy Via Carpatia. Tym razem dotyczy odcinka od węzła Białystok-Południe do Plosek.

– W przetargu na odcinek Białystok Południe – Ploski nad Narwią wpłynęło 9 ofert, z których najtańszą złożyła firma Mota Engil – 396,9 mln zł, kolejną Intercor – 432,1 mln zł. Najwyżej, bo na 711,4 mln zł wyceniła kontrakt Polaqua, przekraczając przy tym kosztorys zamawiającego, który wynosi 593,8 mln zł – wylicza rzecznik białostockiego oddziału GDDKiA Rafał Malinowski.

Rzecznik dodaje, że biorąc pod uwagę dwie najtańsze złożone oferty, koszt kilometra drogi ekspresowej w tym przetargu wynosi około 32-34 mln zł. Jest to cena porównywalna z cenami w przetargach na odcinki Południowej Obwodnicy Białegostoku 32,33-33,67 mln zł.

Odcinek Białystok Południe (bez węzła) – Ploski nad Narwią ma długość 12,73 km. Przewidziano tu dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę (z rezerwą na trzeci pas). Rodzaj konstrukcji nawierzchni wybierze wykonawca.

Na tym fragmencie „eski” zaplanowany został węzeł Zabłudów, zapewniający relację Białystok-Zabłudów-Juchnowiec Kościelny. Zadanie obejmować będzie też budowę 16 obiektów inżynierskich, w tym 150-metrowego mostu nad doliną Narwi i ośmiu przejść dla zwierząt.

– Inwestycja zostanie zrealizowana w systemie „Projektuj i buduj”. Podpisanie umowy zaplanowano do końca tego roku, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej – ZRID – przewidziane jest na II kwartał 2022 roku, a budowa na lata 2022-2024 – dodaje Rafał Malinowski.

Białystok. Aż dziewięć ofert na zachodnią obwodnicę miasta

W tej chwili weryfikowane są już oferty na trzy odcinki DK19. Pierwszy to fragment Krynice-Dobrzyniewo-Białystok Zachód. Kolejny to odcinek z węzła Białystok-Zachód do węzła Białystok-Południe z łącznicą aż do wylotówki na Bobrowniki. Wreszcie trzeci to odcinek do Plosek. W sumie daje to 47,5 km tzw. eski i 13,68 km nowej drogi w ramach trasy DK65. Umowy na ich realizacje mają zostać podpisane jeszcze w tym roku. Również w tym roku planowane są kolejne przetargi na “dziewiętnastkę”. Dotyczą odcinków Ploski-Haćki, Haćki-Bielsk Podlaski Zachód oraz Bielsk Podlaski Zachód-Boćki oraz Leszczka-Chlebczyn i Kuźnica-Sokółka.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPrzyszłość wójta gminy Płaska zależy od specjalisty ds. fonoskopii
Następny artykułPomoc dla powracających z zagranicy