A A+ A++

Zarówno Xbox Series X/S, jak i PlayStation 5 od kilku tygodni znajdują się już w przedsprzedaży, co oznacza, że kolejna konsolowa wojna oficjalnie została rozpoczęta. Kto tym razem wygra? Która firma sprzeda więcej urządzeń – Sony czy Microsoft? Która strategia okaże się lepsza? Odpowiedzi na te pytania nie poznamy zbyt wcześnie, ale już dzisiaj wielu ekspertów stara się przewidzieć, kto tym razem wyjdzie z tej walki zwycięsko. Wszyscy wiemy, że pod względem sprzedanych egzemplarzy PlayStation 4 poradziło sobie około 2 razy lepiej niż Xbox One. Wiele osób jest zdania, że podobnie będzie i tym razem. Inaczej do sprawy podchodzi firma The Hoth, która specjalizuje się w… SEO, czyli pozycjonowaniu stron internetowych. 

Firma specjalizująca się w SEO przewiduje, że Xbox Series X do Świąt Bożego Narodzenia sprzeda się dwa razy lepiej niż PlayStation 5.

Firma przebadała zainteresowanie nowymi konsolami za pomocą narzędzia o nazwie Google Trends. Wynika z niego, że Xbox Series X budzi większe emocje niż PlayStation 5. Przez większość czasu to konsola Microsoftu jest częściej wyszukiwana w Internecie niż konkurencyjne urządzenie Sony. Zaczęło się w momencie ujawnienia pierwszych informacji na temat Xboxa. PlayStation 5 pojawiało się częściej w wyszukiwarce jedynie w momencie ujawnienia specyfikacji. Chwilę później znowu konsola Microsoftu była częściej wyszukiwana i na chwilę zmieniło się to dopiero w momencie, w którym Japończycy ujawnili cenę PS5. Na tej podstawie firma przewiduje, że do najbliższych Świąt Bożego Narodzenia Xbox Series X sprzeda się dwa razy lepiej niż PlayStation 5.

Xbox Series X vs PlayStation 5 - Google Trends

Oczywiście tego typu przewidywania należy traktować z dużym przymrużeniem oka. W końcu biorą one pod uwagę tylko i wyłącznie liczbę wyszukiwań w Google. Tymczasem całkowicie pomijane są media społecznościowe. Poza tym, patrząc na sytuację w polskich sklepach, to jednak PlayStation 5 zostało wyprzedane, a nie Xbox Series X/S. Jednak to znowu tylko jakaś mała część większego obrazu, bo przecież Polska nie jest wyznacznikiem dla całego świata i nie wiemy, ile konsol trafiło na nasz rynek. Pomimo tego szykuje się ciekawa rywalizacja dwóch firm i dwóch konsol, które przyjęły zupełnie inną strategię. Sam jestem ciekaw, która z nich okaże się skuteczniejsza. 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZ badań ośrodka Kayrros wynika, że emisje metanu z sektora węglowodorów rosły w 2020 r.
Następny artykułJózef Skrzek w SCK – Zameczek