A A+ A++

Ich zadaniem będzie posadzenie drzewa, tworzenie zabawek i prac plastyczno-technicznych, a także działania na rzecz środowiska prowadzone wspólnie z rodzicami. Grupa III z oddziałów przedszkolnych przy Szkole Podstawowej nr 4, pod kierunkiem pań Agnieszki Smarzak i Violetty Ślepaczuk, przystąpiła do realizacji programu edukacyjnego „Ekokulturalne Przedszkole”.

Projekt organizowany jest przez miesięcznik Bliżej Przedszkola. Potrwa do czerwca przyszłego roku. Zakłada poszerzanie świadomości ekologicznej najmłodszych, kształtowanie ich postaw i nawyków korzystnych dla środowiska naturalnego, rozbudzenie poczucia współodpowiedzialności za ochronę środowiska, a także rozwijanie umiejętności racjonalnego korzystania z zasobów naturalnych i zapoznanie z ideą życia bez odpadów – zero waste.

– Warto pokazywać, że bezmyślna konsumpcja prowadzi do degradacji planety, a jednocześnie zwracać uwagę na wartości, jakie kryją się w systemie opartym na dobrach z drugiej ręki, pożyczaniu, dzieleniu się, naprawach już posiadanych rzeczy czy inwestycji w produkty wielorazowe – dodają pomysłodawcy „Ekokulturalnego Przedszkola”, zachęcając placówki przedszkolne do udziału w programie i dzielenia się pomysłami, bo liczy się każde, nawet najmniejsze działanie.

Świdnicki oddział zdecydował się na przystąpienie do projektu z jednej prostej przyczyny.

– Chcemy budować u naszych podopiecznych świadomość, że to, co robimy ma konkretny wpływ nie tylko na środowisko wokół nas, ale również na całą planetę, która w obecnych czasach oczekuje od nas pomocy. Mogłoby się wydawać, że małe dzieci nie będą zainteresowane takimi zagadnieniami, jest jednak wręcz przeciwnie. Słuchają uważnie i zaczyna pojawiać się u nich poczucie współodpowiedzialności za nasze środowisko – wyjaśnia Agnieszka Smarzak, koordynator działań.

Zajęcia „Ekokulturalnego Przedszkola” zostały podzielone na trzy kategorie. W ramach EKOPLASTYKI dzieci będą robiły ekologiczne zabawki i różne prace plastyczno-techniczne, na przykład z papieru, masy solnej, kamieni, drewna. EKOPRZESTRZEŃ to tworzenie przestrzeni przyjaznej środowisku. Obejmie posadzenie drzewa na terenie Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 1, do którego należą oddziały przedszkolne. Do realizowania zadań z EKOKULTURY, czyli podejmowania działań na rzecz ochrony środowiska, w zależności od sytuacji epidemicznej zapraszani będą również rodzice.

– Mamy nadzieję, że zainspirujemy dzieci i dorosłych do podjęcia konkretnych działań ekologicznych w naszej placówce. Chciałybyśmy też, aby zaczęli zwracać baczniejszą uwagę na codzienne czynności, które mają wpływ na naszą planetę – mówi pani Agnieszka.

aw, fot. oddz. przed. SP 4

dzieci ekologia Głos Świdnika nauka oddziały przedszkolne SP nr 4 Świdnik SP nr 4 Świdnik Świdnik zabawa

Artykuł przeczytano 172 razy

Last modified: 13 listopada, 2020

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMysłowice: Narodowe Święto Niepodległości w dobie pandemii
Następny artykułPolska firma dostarczy stacje ładowania do Aarhaus w Danii