To platformy w rodzaju Allegro czy Amazona najszybciej zdobywają nowych klientów i stają się głównym miejsce na zakupy online.
Z już trzeciej edycji badania IRCenter analizującego ścieżki zakupowe on-line w Polsce wynika, że 34 proc. ankietowanych rozpoczyna szukanie produktów od platform handlowych typu Allegro czy Amazon. „Rzeczpospolita” jako pierwsza publikuje wyniki tych badań. Taka liczba zwolenników platform oznacza wzrost o 5 pkt proc. w stosunku do edycji badania z 2019 r. i ten kanał zyskuje zdecydowanie najszybciej. Sklepy internetowe jako początek procesu zakupowego wskazało 16 proc. badanych i zyskały jedynie 1 pkt proc.
Z kolei 13 proc. wymienia stronę internetową producenta – to akurat spadek o 1 pkt. proc., taki sam spadek do 12 proc. odnotowała tez liczba zwolenników wyszukiwarki Google jako początku procesu zakupowego. 8 proc. wskazało tez porównywarki cenowe.
– Struktura miejsc, gdzie internauci zaczynają zakupy nieco się zmieniła, jeszcze wzrosła rola platform handlowych. Wśród nich liderem pozostaje Allegro, której popularność rośnie. Pakiet Allegro Smart! powoduje jeszcze częstsze korzystanie z tej platformy. Większość Polaków, którzy kupili produkt na Allegro, wskazują ten serwis jako regularne miejsce zakupów. Inne sklepy on-line to stałe miejsce zakupów dla 34 proc. Pol … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS