A A+ A++

Jaki będzie ostateczny kształt przyszłego węzła w Zegrzu?
Fot. Robert Hincman

Jaki będzie ostateczny kształt kluczowego skrzyżowania drogi krajowej nr 61 z drogą wojewódzką 631 w Zegrzu? Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) przedstawia rozwiązanie.

Choć na około 4,5-kilometrowy dwujezdniowy odcinek drogi krajowej nr 61 z Legionowa do Zegrza przyjdzie nam jeszcze poczekać, to równie ważne będzie wybudowanie odpowiednio przepustowego skrzyżowania w miejscu obecnego ronda w Zegrzu, gdzie przecina się ruchliwa “krajówka” z drogą wojewódzką 631, tj. ul. Nowodworską. Jak może ono wyglądać?

Dyskusja na temat skrzyżowania w Zegrzu

24 marca podczas posiedzenia komisji rozwoju rady powiatu GDDKiA przedstawiła założenia, jakimi ma się kierować wykonawca realizujący w systemie “projektuj i buduj” rozbudowę DK 61 na odcinku Legionowo – Zegrze . Przewidywany termin zakończenia wszystkich prac to trzeci kwartał 2024 roku, a wartość tej inwestycji wynosi 195 mln zł. Jak już wiemy, obecne skrzyżowanie Nowodworskiej z DK 61, a więc dwupasmowe rondo nie zostanie zachowane w obecnym kształcie. Powstanie nowoczesny węzeł drogowy.

Swoje obawy na temat przyszłego kształtu skrzyżowania wyraził ostatnio wiceprzewodniczący rady powiatu. – Pokazano nam projekt bezkolizyjnego skrzyżowania. Ten projekt to wspaniała ósemka, wykonał go artysta – kpi radny Mirosław Kado. – Natomiast osobiście uważam, że to rozwiązanie będzie tylko częściowo skuteczne. To skrzyżowanie jest najbardziej newralgiczne na drodze krajowej 61, będzie musiało obsłużyć wielkie natężenie ruchu i tam powinno powstać całkowicie bezkolizyjne skrzyżowanie – podsumował podczas sesji rady wiceprzewodniczący Kado.

Jego wątpliwości rozwiał przewodniczący rady powiatu Leszek Smuniewski, który potwierdził, że skrzyżowanie będzie miało bezkolizyjną relację północ-południe.

“Nie jest to rozwiązanie ostatecznie i zatwierdzone przez GDDKiA”

Jak nam wyjaśniają przedstawiciele GDDKiA, droga krajowa nr 61 zostanie poprowadzona górą – powstanie wiadukt. Natomiast pozostałe relacje związane z drogą wojewódzką zostaną poprowadzone rondem pod wiaduktem. Powstaną wjazdy i wyjazdy – patrząc z góry – tworzące wspomnianą ósemkę. Będzie to zatem węzeł dwupoziomowy. Czy to ostateczny wariant?

– Zadaniem wykonawcy jest przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji oraz wybudowanie drogi. Oznacza to, że uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) będzie zatwierdzeniem projektu drogi (w tym węzła), a tym samym będzie można wskazać szczegółowe rozwiązanie drogowe. Na obecną chwilę są to wstępne rozwiązania, które podlegają dalszym analizom i mogą ulec zmianie – informuje nas rzeczniczka GDDKiA Małgorzata Tarnowska.

(DB)

Ten tekst nie ma jeszcze komentarzy na forum. Twój może być pierwszy…

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułCzwartek. Dworczyk: Wszystkie osoby zapisane błędnie na kwiecień dostaną jutro informację o zmianie terminu [NA ŻYWO]
Następny artykułPożyczki przez internet – dlaczego warto z nich korzystać?