A A+ A++

Transport za pomocą dronów to bez wątpienia nadchodząca przyszłość i choć rozwiązania takie wciąż muszą pokonać wiele różnych przeszkód, to w niektórych rejonach już funkcjonują programy pilotażowe. Jednym z nich jest serwis Meituan w Chinach, który w zeszłym roku dostarczył ponad 100 tysięcy paczek, przy bardzo krótkich terminach dostaw.

Chińska firma Meituan oferuje dostawę towarów za pomocą dronów, a w minionym tygodniu opublikowała dane za zeszły rok. Do końca 2022 roku skumulowane zamówienia Meituan przekroczyły liczbę 120 000, z czego zamówienia zrealizowane w samym 2022 roku to ponad 100 000, a rodzajów towarów, które można dostarczyć jest ponad 20 000. Według serwisu średni czas dostawy ze sklepu do klienta to 12 minut (średnia dla standardowych usług dostawczych to 30 minut). Rekordowa dostawa trwała 5 minut i 7 sekund i miała miejsce 8 marca. Jest to prawie o 150% wydajniejsze niż tradycyjne metody dostawy, oszczędzając użytkownikom wiele godzin czasu oczekiwania.

Dostawy za pomocą dronów wykazują wysoką skuteczność, znacznie skracając czas oczekiwania. Już wkrótce ten sposób dostarczania posiłków i zakupów pojawi się w większej ilości chińskich miast.

Typowymi klientami są pracownicy biurowi w wieku od 20 do 35 lat, którzy stanowią prawie 80% użytkowników serwisu. Firma dostarcza głównie przekąski, ale także kosmetyki i inne towary z supermarketów i proponuje swoje usługi w Shenzhen i Szanghaju. W zeszłym roku Meituan rozpoczęło współpracę z Xiaomi, a drony dostarczają także smartfony m.in. vivo i Apple. Firma po raz pierwszy zaczęła myśleć o dostawach dronem w 2017 roku, a pilotażowa operacja została uruchomiona na początku 2021 roku.

Ponieważ dron nie musi borykać się z korkami i problemami na drodze, efektywność dystrybucji za pomocą UAV jest wyższa niż w przypadku kierowców. Mao Yinian, szef biznesu UAV w Meituan, zwrócił uwagę, że w ciągu najbliższych 5 lat koszt dystrybucji dronami będzie równy kosztowi tradycyjnej usługi kurierskiej.  Usługa dostarczania dronami okazała się skuteczna i przyczyniła się do finansowego sukcesu firmy. W III kw. 2022 r. przychody firmy wyniosły 62,62 mld juanów, co oznacza wzrost rok do roku o 28,2%, a jej zysk netto wyniósł 1,22 mld juanów, przechodząc od strat do zysków.





Obserwuj nas w Google News

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNajlepsze chłodzenie procesora 2022 – TOP 10
Następny artykułW hołdzie powstańcom styczniowym