Ulica Towarowa, prowadząca m.in. do siedzib komunalnych spółek MPEC i MPRD, jest w opłakanym stanie. O naprawę nawierzchni do prezydenta Jakuba Banaszka zaapelował wiceprzewodniczący rady miasta Maciej Baranowski, zatrudniony w jednej z nich.
Ulica Towarowa od lat kwalifikuje się do generalnego remontu, bo łatanie dziur nie daje już żadnego efektu. Należy do najbardziej zniszczonych ulic w Chełmie. Tylu ubytków w nawierzchni, co po ostatnich mrozach, jeszcze nie było. Najwięcej jest ich kilkadziesiąt metrów od wjazdu z ul. Okszowskiej. – Nie da się normalnie przejechać. Trzeba zatrzymać się i powoli ruszyć z jedynki – opowiada nasz czytelnik.
Przy Towarowej mieszczą się tymczasowe siedziby firm, które pracują przy przebudowie krajowej „Dwunastki”. Jest też wytwórnia masy bitumicznej „Budimexu”. – Ciężkie samochody zrobiły swoje. Droga już wcześniej była bardzo zdewastowana. Obecnie znajduje się w dramatycznym stanie – tłumaczy czytelnik.
Na dziury w Towarowej najbardziej narzekają pracownicy dwóch komunalnych spółek: Miejskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej i, o dziwo, Miejskiego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych. To głównie oni korzystają z drogi.
– Zawieszenie w naszych samochodach już ucierpiało. A tu prawie każdy dojeżdża do pracy swoim autem. Serwisy samochodowe mogą zacierać ręce, bo każdy z kim rozmawiam, skarży się, że coś stuka mu w zawieszeniu – dodaje czytelnik.
Spółka pewnie dawno już ułożyłaby nową nakładkę asfaltową, ale na remont Towarowej z prawdziwego zdarzenia w budżecie miasta zawsze brakowało pieniędzy. Fatalny stan nawierzchni bije w obie spółki, ale także i samorząd. Radni dotąd ani razu nie pochylili się nad problemem, choć ten pojawił się już kilkanaście lat temu.
Sprawę w swoje ręce wziął wiceprzewodniczący rady miasta Maciej Baranowski, zatrudniony w MPEC. Wystąpił do prezydenta Jakuba Banaszka o wykonanie bieżącej naprawy drogi i zabezpieczenie w kolejnym budżecie miasta pieniędzy na nową nawierzchnię przy ul. Towarowej. Radny podkreślił, że przy tej ulicy swoje siedziby mają miejskie instytucje, prywatne przedsiębiorstwa, ale też znajdują się domy jednorodzinne. – Nawierzchnia tej drogi jest w stanie dramatycznym. Od 2020 roku na Towarowej zwiększył się ruch samochodów ciężarowych, co zapewne miało wpływ na stan obecny drogi, ponieważ siedziby i wytwórnię mas bitumicznych mają tu firmy obsługujące przebudowę krajowej „Dwunastki”, w tym główny wykonawca – argumentował Baranowski.
Radny zapytał prezydenta, czy istnieje możliwość, by korzystający z drogi generalny wykonawca „Dwunastki”, firma „Budimex”, partycypował w kosztach jej remontu. Odpowiedzi od prezydenta na interpelację Maciej Baranowski jeszcze nie uzyskał.
Nam na zadane w sprawie remontu Towarowej pytanie odpowiedziało natomiast Biuro Prasowe Prezydenta Chełma. Urzędnicy podkreślają, że priorytetem miasta jest remontowanie w pierwszej kolejności dróg kluczowych z punktu widzenia mieszkańców. –
Nie oznacza to jednak, że miasto nie ujęło w planach naprawy nawierzchni ulicy Towarowej. W tym wypadku z uwagi na duże natężenie ruchu pojazdów ciężarowych jest potrzebna kompleksowa przebudowa z finansową partycypacją korzystających z tej drogi podmiotów, m.in. miejskich spółek. To jednak wymaga uzgodnień ze wszystkimi zainteresowanymi stronami. Rozmowy w tej kwestii zostały już zainicjowane – informuje Biuro Prasowe. (s)
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS