Maturzyści 5 lipca odebrali wyniki egzaminów dojrzałości. Najlepiej napisali język angielski (76%), matematykę (58%), a dopiero na końcu polski (54%). W powiecie średnie wyniki są podobne. Dlaczego młodzież lepiej napisała angielski niż polski?
Matury i egzaminy klas ósmych, zwłaszcza z języka polskiego, poszły uczniom poniżej oczekiwań. Fot. pixabay
Zapytaliśmy o to polinistkę z II LO w Chrzanowie.
– Język angielski towarzyszy dzieciom już od przedszkola. Rodzice inwestują w lekcje dodatkowe. Język polski przegrywa, ponieważ coraz mniej czytamy. Zanika kultura czytelnicza. Zamiast książki – film lub gra komputerowa. Na maturze z języka polskiego trzeba nie tylko wykazać się znajomością tekstu literackiego, ale przede wszystkim jego rozumieniem. Streścić nie oznacza przecież argumentować. Sądzę, że na wyniki mogło mieć też wpływ nauczanie na odległość. Tegoroczni maturzyści pracowali zdalnie w klasie drugiej i także częściowo trzeciej – zauważa trafnie Iwona Ochodek-Szpak.
Wyniki zdawalności matur w poszczególnych szkołach w powiecie zamieściliśmy w bieżącym wydaniu Tygodnika “Przełom”, podobnie jak wyniki egzaminów klas ósmych. Choć egzamin na koniec podstawówki poszedł uczniom lepiej niż matury, ci też osiągnęli wyższy średni wynik z języka angielskiego (w powiecie 67,82%) niż polskiego (62.55%).
Zachęcamy do lektury tekstu “Matury i egzaminy klas ósmych w cieniu pandemii” dostępnego w gazecie papierowej w punktach sprzedaży lub w wersjii elektronicznej do kupienia TUTAJ.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS